Doe mij ook eens een luchtfilter dat ik pas iedere 20 miljoen kilometer hoef schoon te maken
Geplaatst: 09.03.2011 - 08:30
door cabra246
Fredhead,
Zeer oplettend, je hebt gelijk, sorry, ik bedoel 20.000KM en niet 20.000.000KM.
PS
ik meen stellig dat het "powerdipje" zoals 140PK versies hebben als ze in de 1e versnelling optrekken aardig glad gestreken is. Dat moet dan het extra lucht voordeel zijn?
ik ben zeer zeker tevreden over dit filter.
Re: Open luchtfilter 2.4i
Geplaatst: 31.07.2017 - 19:04
door Rottetroll
Sorry dat ik een oud topic tot leven wek, maar heb hier een vraag over.
Ik heb zelf een 2000 v70 2.4i en nu wou ik ook graag die 5 cilinder roffel tevoorschijn halen.
Ik zie dat mijn inlaat buis van LMM naar gasklephuis anders is, kan dat kwaad? En ik vraag me af wat je met het vacuüm slangetje hebt gedaan die van het uitlaatspruitstuk naar luchtfilter box loopt.
Re: Open luchtfilter 2.4i
Geplaatst: 01.08.2017 - 20:10
door bveenhof
@Rottetroll, die vijfcilinder roffel krijg je zo naar boven: gewoon doorhalen tot minimaal 4000 tpm en je hoort 'm gegarandeerd!
Waar ik wel benieuwd naar ben; Ik wil graag een cold air intake in mijn 2.5t. En die lijken gewoon niet te bestaan... Er is bijv. een Pipercross Viper kit voor de 2.0t, 2.3t en de 2.4t. Geen voor de 2.5t Kun je me vertellen wat de diameter is van de aansluiting van jouw filter? Ik heb namelijk de hoop dat een filter voor de 2.4 ook op de 2.5 past
Wat filmpjes:
[youtube] [/youtube]
[youtube] [/youtube]
Re: Open luchtfilter 2.4i
Geplaatst: 02.08.2017 - 21:12
door trondheim
meten is weten
met turbo:
zonder turbo:
Re: Open luchtfilter 2.4i
Geplaatst: 03.08.2017 - 14:24
door m-kliko
trondheim schreef:
meten is weten
met turbo:
zonder turbo:
Leuk, die Honda. En een leuke test.
Maar dit zegt niets over de Volvo 5-cilinder. Misschien is de air-intake wel beter gedesigned, of misschien nog wel slechter en is vermogenstijging nog veel meer.
Who knows.
Re: Open luchtfilter 2.4i
Geplaatst: 03.08.2017 - 19:48
door trondheim
m-kliko schreef:
trondheim schreef:
meten is weten
met turbo:
zonder turbo:
Leuk, die Honda. En een leuke test.
Maar dit zegt niets over de Volvo 5-cilinder. Misschien is de air-intake wel beter gedesigned, of misschien nog wel slechter en is vermogenstijging nog veel meer.
Who knows.
Je zou denken dat een fabrikant het meeste vermogen uit zijn motor wil toveren. Maar die zitten tegenwoordig ook aan milieu-eisen gebonden natuurlijk. Dus, inderdaad, who knows
Maar gewoon een leuk youtube kanaal dat "Mighty Car Mods"