Pagina 2 van 4

Geplaatst: 29.10.2010 - 07:38
door bart simpson
puur Volvo en gebouwd in Zweden

Geplaatst: 29.10.2010 - 08:24
door BlackcurrantV70
Gent had ook goed geweest :-)

Heeft de D3 dezelfde wervelklep als mijn V70 24D ?

Geplaatst: 29.10.2010 - 09:50
door Stefx911
bart simpson schreef:puur Volvo en gebouwd in Zweden
Niet noodzakelijk hé. Wetende dat de Fabriek in Uddevalla waar de C70 gebouwd wordt voor 60% eigendom in van Pinifarina...

Nu kan de hand van Pinifarina zeker geen kwaad in het design van een wagen ;-)

Geplaatst: 29.10.2010 - 10:29
door Peter-V50
Levering voorzien op 24 December.
Laat je de dealer er een strik omheen doen? ;-)

Geplaatst: 29.10.2010 - 10:43
door Stefx911
Strik is enkel voor cado's hé. Als hij hem geeft mag hij dat zeker doen ;-)

Geplaatst: 29.10.2010 - 10:57
door bart simpson
Stefx911 schreef:
bart simpson schreef:puur Volvo en gebouwd in Zweden
Niet noodzakelijk hé. Wetende dat de Fabriek in Uddevalla waar de C70 gebouwd wordt voor 60% eigendom in van Pinifarina...

Nu kan de hand van Pinifarina zeker geen kwaad in het design van een wagen ;-)
60% Italiaanse eigendom zegt natuurlijk weinig, de fabriek staat in Zweden er werken vrijwel alleen Zweden (directeur is een Hollander)

Geplaatst: 29.10.2010 - 11:01
door Stefx911
En de designer van Pinifarina een Belg....

Had ik trouwens niet gehoord dat ze 50 Zweden naar Volvo Gent hebben gehaald omdat ze daar de productie niet kunnen volgen?

Geplaatst: 29.10.2010 - 11:55
door BlackcurrantV70
Ja dat van die zweedse monteurs naar Gent was in het nieuws in belgie, ze vertelden dat de productie van de C70 nagenoeg stil ligt in de winter wegens weinig vraag naar cabrios en in Gent kunnen ze de bestellingen niet bijhouden.

Geplaatst: 29.10.2010 - 12:12
door Stefx911
euh... vindt nochtans dat ik lang genoeg moet wachten... ;-)

Geplaatst: 29.10.2010 - 12:19
door BlackcurrantV70
Misschien omdat de productie stil ligt ?

Ons is ook verteld dat de wacht tijd voor een D3 3 maand zou zijn

Geplaatst: 29.10.2010 - 12:58
door Stefx911
Dat kan kloppen, heb 16/09 besteld

Geplaatst: 09.12.2010 - 20:03
door Stefx911
Heb jij er nu een tweede in bestelling?

Geplaatst: 10.12.2010 - 08:55
door BlackcurrantV70
Inderdaad, onze 2.0D Powershift wordt ingeuild voor een D3 geartronic.

Ik hou ze dus niet allebei !

Aanvaardbare deal gekregen wegens aanhoudende problemen met de powershift bak.

Geplaatst: 10.12.2010 - 09:32
door robemer
Zo Stef, nog 2 weekjes wachten, of loopt eea uit vanwege de winter.

De C70 rijdt in de winter ook super hoor; warm en droog. Wel rekening houden dat je midir velgen (18") Pirelli zomer banden hebben die absoluut geen grip hebben bij huidige winterse omstandigheden.
Ik heb dit al ondervonden paar dagen voor mijn winterbanden/velgen binnen waren
Een winterband (M&S) ten zeerste aan te bevelen...... maar die zijn nu niet meer 1,2,3, te verkrijgen naar verluidt. (zie topic winterjasje en sloffen aangetrokken voor plaatjes en typen).

Geplaatst: 10.12.2010 - 10:26
door Stefx911
Banden heb ik al bij stilgestaan. Mijn vrouw haar wagen heeft daar nog meer last van (achtertractie + veel pk en koppel)
Mijn huidige daily driver zal de periodes met echt slecht weer wel overbruggen. Die heeft tractie ;-)
Momenteel idd een tekort aan wintersloefkes...

Geplaatst: 11.12.2010 - 14:47
door Stefx911
Mogelijk staat hij volgende week al bij mijn dealer. Ben nog aan het twijfelen of ik hem dan direct ga inschrijven of pas in Januari. Zou dit veel invloed hebben op de herverkoop waarde?

Geplaatst: 13.12.2010 - 11:36
door robemer
Scheelt op papier toch weer een jaartje..........of het echt uitmaakt in prijs????

Geplaatst: 13.12.2010 - 13:36
door drowel
Ja, scheelt toch redelijk veel! dacht dat het vaak wel gaat om getallen bestaand uit 4 cijfers!
Persoonlijk zou ik er nog heel even mee wachten dan.

Geplaatst: 13.12.2010 - 14:37
door tuftuf
Dus gewoon elke dag even gaan kijken, is de voorpret nog leuker

Geplaatst: 13.12.2010 - 14:44
door tuftuf
De C70 rijdt in de winter ook super hoor; warm en droog.
Rijden doet ie prima, het is alleen een probleem om de deur te sluiten als het erg koud en vochtig is..... wanneer je de deur van een C70 opendoet moet het raam een ca 1,5 cm zakken. Als je dan de deur weer dicht doet komt het raam weer omhoog. Als er nu veel ijs op je auto licht of het vriest flink gaat dat raam niet naar beneden en kan je de deur niet sluiten...... ijs weghakken en dan een paar flinke tikken bovenop het raam is dan de enige oplossing.....

Groeten uit Zweden,
tuftuf