Pagina 2 van 4

Geplaatst: 02.10.2010 - 22:33
door Ripley
@t5power: mijn gezond verstand zegt me dat dat niet zal gaan. Je hebt zelf de aangifte ingevuld en de belastingdienst heeft die geaccepteerd. Bezwaar maken doe je als de belastingdienst afwijkt van jouw aangifte. Echter geen ervaring mee.

@drowel: ja, dat klopt. Download het BPM aangifteformulier maar eens bij de belastingdienst. Daar wordt je een hoop wijzer van. Aan de ene kant berekent dat formulier de BPM op basis van de huidige wetgeving, aan de andere kant vul je de historische BPM in die gold toen de wagen voor het eerst ingebruik werd genomen. Vervolgens mag je 1 van de 3 afschrijvingsmethoden kiezen (tabel, koerslijst, taxatie) en daarmee dan de BPM uitrekenen op 1 van de 2 BPM bedragen (2010 of historisch). Je mag zelf de gunstigste berekening kiezen.

Geplaatst: 03.10.2010 - 09:35
door t5power
Ripley schreef:@t5power: mijn gezond verstand zegt me dat dat niet zal gaan. Je hebt zelf de aangifte ingevuld en de belastingdienst heeft die geaccepteerd. Bezwaar maken doe je als de belastingdienst afwijkt van jouw aangifte. Echter geen ervaring mee.
Mijn gezonde verstand zegt hetzelfde :D, hoopte desondanks op een uitzondering.

Geplaatst: 03.10.2010 - 09:53
door Ripley
Bedacht me later dat je bijvoorbeeld wel terug kan komen op een aangifte inkomstenbelasting. Misschien geldt dat ook voor een BPM aangifte. De regeling dat je ook de oude wetgeving mag gebruiken, is gebaseerd op een recente gerechtelijke uitspraak.

Geplaatst: 03.10.2010 - 09:57
door bart simpson
en voor die uitspraak gold de regeling waarvan je gebruik gemaakt hebt, het gebruik maken van die nw regeling zal dus vanaf de dag van de uitspraak pas gelden

Geplaatst: 03.10.2010 - 10:16
door t5power
bart simpson schreef:en voor die uitspraak gold de regeling waarvan je gebruik gemaakt hebt, het gebruik maken van die nw regeling zal dus vanaf de dag van de uitspraak pas gelden
juist voor die nieuwe regeling hadden veel mensen een claim ingediend, die mogen alsnog gebruik maken van het taxatierapport wat onder de ouder regeling viel. Wellicht dat je alleen binnen de boot valt als je toendertijd bezwaar hebt aangeschreven en niet als een mak schaap zelf de autotelex-bpm-rapport supernetjes hebt ingevuld :)

Geplaatst: 03.10.2010 - 10:21
door bart simpson
De bpm teruggaafregeling loopt vanaf eind 2006, hoe hard je daarvoor ook geprotesteerd hebt maakt geen bal uit.
In de basis is import doorgaans ook gewoon een vorm van belastingontduiking.
Je classificeert met de term "mak schaap" dan ook eenieder die nieuw in NL koopt als een uilskuiken.

Geplaatst: 03.10.2010 - 10:29
door V70/2.4D/2003
@bart simpson: leuker kunnen ze het niet maken, eenvoudiger wel. Wederom een alleraardigste samenvatting/conclusie. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Geplaatst: 03.10.2010 - 14:32
door topaaz
bart simpson schreef:doen! echt een heerlijke machine!
Sluit me hier voor 100% bij aan.
Ik rij zelf een XC 90 V8 en het bevalt me meer dan uitstekend! Inderdaad een prachtige machine met een relatief compact blok en een beul van een SUV.
Met een Heico uitlaatsysteem (dubbel pijps) is de sound meer dan indrukwekkend en niet alleen voor mij als ik in de achteruitkijkspiegel kijk .... (bouwvakkers vallen bijna van de steigers af als ze de grom horen!
Meer dan power genoeg om 'sportief' te rijden.
Mijn verbruik ligt rond de 1 op 7. Net boven de 1 op 7 op de snelweg en iets eronder op de korte trajecten. Kost inderdaad wat maar dan heb je ook wat in huis.
Het Nederlands aanbod voor een goede V8 is natuurlijk wel gering.

Geplaatst: 03.10.2010 - 15:25
door Ripley
Inderdaad beperkt aanbod in Nederland. Ik heb vrijdag een Sport bekeken die was ingevoerd uit Duitsland. Nette auto. Ben niet heel erg enthousiast over de velgen, maar wel over het hardere onderstel en de stevigere stoelen. Van de week even proefrijden.

Ze vindt eigenlijk een licht interieur mooier, maar dat is helaas niet te krijgen als Sport uitvoering. De keus is dus een beetje tussen een Summum/Executive in creme leer, of een Sport in zwart leer. Heb ook een mooie Executive gezien in Duitsland, maar die heeft al 150dkm gelopen en heeft bovendien ooit schade gehad. Bumper, motorkap en koplampen zijn toen vervangen. Hoeft geen ramp te zijn, maar je weet nooit wat er nog meer is beschadigd. Morgen bel ik de garage die hem in onderhoud heeft gehad om te horen hoe ernstig de schade is geweest.

Desnoods maak ik de niet-Sport wat sportiever door er dikkere antirol bars in te monteren.

Geplaatst: 23.10.2010 - 21:39
door pie wie
Hij rijdt echt perfect ik heb overigens wel een puntje dat is de versnellings bak, mijn V8 heeft 60d km gereden en heeft wat problemen met het schakelen wat schokkerig voornamelijk van z'n 2 naar 3 het maakt niet uit of je hard of zacht optrekt hij doet het altijd, ze zijn het nu aan het onderzoeken dus krijg nog antwoord daarop, of weet iemand wat dit probleem kan zijn?
Verder is het echt een beest van een wagen het vermogen en het geluid geeft echt een kick

Geplaatst: 23.10.2010 - 22:12
door Ripley
We zijn ondertussen op en neer geweest naar Duitsland, maar de wagen viel helaas tegen. De wagen was duidelijk behandeld als gebruiksvoorwerp en niet goed verzorgd. 3 van de 4 deurpanelen hadden beschadigingen, houten paneeltjes waren beschadigd, vlekken in het leer, scheurtje in het leer, etc. Jammer van de rit.

Vandaag hebben we een reeds geimporteerde Duitse Executive bekeken. Ook heel mooi, maar wel wat duurder. Alle waar naar zijn geld. Adaptive bi-Xenon, BLIS, schuifdak, Inscription leer. Rijdt inderdaad super.

Geplaatst: 24.10.2010 - 00:30
door drowel
De Executive uitvoeringen zijn vaak gewoon geweldig mooi. Mensen die voor deze uitvoering kiezen nemen vaak ook nog de extra opties... dus zal vast en zeker lekker uitgerust zijn!

Geplaatst: 29.10.2010 - 20:46
door Ripley
Kogel is ondertussen door de kerk. Het is de zwarte Executive geworden, met BLIS, Inscription interieur, adaptive Bi-Xenon, schuif/kanteldak:

Afbeelding

Helaas paar weken geduld voordat we mogen genieten, want de werkplaats heeft het op korte termijn te druk om de standkachel en alarm in te bouwen. Komen ook nog een moderne grille op en de chromen stripjes in de luchtinlaten en onder de achterlichten.

Geplaatst: 29.10.2010 - 21:03
door t5power
Prachtige auto! Heb je nog meer foto's? Is het toch een import uit Duitsland geworden?

Geplaatst: 29.10.2010 - 21:17
door Ripley
Thanks! Ja een Duitser, die laatste waarnaar we gingen kijken (paar posts terug). Ik heb zelf geen foto's gemaakt, dus ik moet het doen met de foto's van de advertentie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is van oktober 2006, precies 4 jaar oud dus en heeft slecht 52.000 km op de teller. Zoals je op de foto's kunt zien ook privacy glas, Vulcanis velgen, sportstuur (hoort bij Inscription, nog weer net anders dan het stuur in de Sport uitvoering), 7-zitter.

Geplaatst: 29.10.2010 - 21:28
door t5power
Erg mooi zeg, ook nog 7 zits, das best handig. Foto's zijn niet verkeerd, zie ook een open dakje? Lekker veel opties ook, gezien de knopjes boven de pook. Rijdt vast als een trein!

Geplaatst: 29.10.2010 - 21:39
door Paul
Lijkt of de auto al in Nederland staat.

Geplaatst: 29.10.2010 - 21:48
door Ripley
Paul schreef:Lijkt of de auto al in Nederland staat.
Klopt, hij is geimporteerd door de handelaar. Scheelt mij weer wat geregel. :D

Geplaatst: 29.10.2010 - 22:09
door Bart
Handelaar = Hennes? Fantastische wagen!

Geplaatst: 29.10.2010 - 22:13
door Hans
Prachtige V8 zeg!!!