GroningenV70 schreef:
Vraag me nog wel even af of bij vervanging standaard de rollen en poelies worden vervangen?
Ja iedere zichzelf respecterende garagist zal die ook vervangen.
Sommigen vragen dit aan de klant met daarbij het advies om dit zeker te doen en anderen praten hier niet over maar vervangen die ook meteen.
Nogmaals, ik zou er niet zomaar van uit gaan.
Ik heb de motor van mijn classic 2.5D in de puin zien lopen, doordat de bout van de krukaspoelie hergebruikt is (nieuwe bout kost wel 11 euro....).
Dat geintje heeft me 2600 euro gekost.
Ik hád vertrouwen in die monteur :roll:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
GroningenV70 schreef:
Vraag me nog wel even af of bij vervanging standaard de rollen en poelies worden vervangen?
Ja iedere zichzelf respecterende garagist zal die ook vervangen.
Sommigen vragen dit aan de klant met daarbij het advies om dit zeker te doen en anderen praten hier niet over maar vervangen die ook meteen.
Nogmaals, ik zou er niet zomaar van uit gaan.
Ik heb de motor van mijn classic 2.5D in de puin zien lopen, doordat de bout van de krukaspoelie hergebruikt is (nieuwe bout kost wel 11 euro....).
Dat geintje heeft me 2600 euro gekost.
Ik hád vertrouwen in die monteur :roll:
Hergebruik van de bout is opzich geen probleem,mits goed vastgezet.
Het kan ook een andere oorzaak zijn dat hij losloopt,dus de monteur de schuld geven is een beet kort door de bocht..
Hallo Groningen V70, heb in aug mijn D5 motor aan gruzelementen gereden tijdens de terugrit van onze vakantie.V70 uit 2002 met 260000km op de teller.Gezocht naar een ruilmotor en bij Autorima in Druten terecht gekomen.
Motor gekocht uit 2005 met 83000km, spanrollen,geleidingsrollen distributieriem en de multiriem laten vervangen door hen, grapje koste €1950.00 voor de motor en €885.00 voor demontage montage en onderdelen plus nieuwe olie luchtfilter en krukaskeerring.
De auto loopt als een zonnetje.
Perfecte service en niet eens de hoofdprijs betaald in Druten.
Veel succes met je auto.
Balen man! Ook hier meeleven met je. Dit zijn echt vervelende dingen, zeker als je trouw je onderhoudsbeurten laat doen bij de dealer. Sterkte met de afhandeling.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Vanossa een komplete motor laten de en monteren incl, nwe distributieset voor de prijs van een normale 150 kkm beurt (is incl vervangen distr) dan is echt een erg nette prijs !
vanossa schreef:Hallo Groningen V70, heb in aug mijn D5 motor aan gruzelementen gereden tijdens de terugrit van onze vakantie.V70 uit 2002 met 260000km op de teller.Gezocht naar een ruilmotor en bij Autorima in Druten terecht gekomen.
Motor gekocht uit 2005 met 83000km, spanrollen,geleidingsrollen distributieriem en de multiriem laten vervangen door hen, grapje koste €1950.00 voor de motor en €885.00 voor demontage montage en onderdelen plus nieuwe olie luchtfilter en krukaskeerring.
De auto loopt als een zonnetje.
Perfecte service en niet eens de hoofdprijs betaald in Druten.
Veel succes met je auto.
Heb het 1x bij de hand gehad met mijn Opel Omega 2.5TD (ketting) en dat kostte toen (4 jaar geleden) € 2500,--. Nieuwe motor (180.000km) en alles vervangen.
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Dat was me de dag wel. Het bezoek aan de Volvodealer had ik vanmorgen. Kap van de distributie eraf en daar bleek dat de riem gewoon heel was. Er is iets totaal vast gelopen in het blok. Zo vast dat de distributieriem eraf is gesprongen en dat met zoveel kracht dat een van de geleide-rollen met bout en al uit het blok is getrokken. Het metaal van het blok (waar de bout in zat gedraaid) was gewoon opengetrokken, de rol hing er nog net wat scheef aan. Het was duidelijk dat er eerst iets in het blok vreselijk fout is gegaan en daarna pas de riem en rol eraf zijn gevlogen. Geen garantie dus, punt. Want op het blok zit geen garantie (meer).
Rollen en poelies zelf waren bij de distributie-wissel overigens allemaal vervangen, zag er allemaal als nieuw uit. Ze gaven zelf al aan dat ze alles wel willen open halen om de oorzaak te achterhalen, maar kost ze waarschijnlijk zo'n 3 uur en wat heb ik eraan, moet toch een nieuw blok, wat het ook is geweest, Volvo gaat niets vergoeden. En dan nog is het de vraag of ze het kunnen vinden, monteur gaf aan dat het in het bovendeel van het blok een grote bende zal zijn. Dat ga ik dus niet doen, sorry voor degenen die graag de oorzaak willen weten. Oliepeil was goed, al het andere ook, het is niet te verklaren waar het fout is gegaan zegt ook Volvogarage zelf.
Ruilblok hebben ze zelf niet liggen, ze kijken of ze er een kunnen vinden. Heb zelf ook wat mails rond gestuurd. Tot nu toe een reactie. Een blok met 90.000 km voor € 3950 incl. montage. Als ik een nieuwe distributieriem wil met toebehoren komt dat er nog overheen. Dus dat wordt iets van € 4250,- Erg duur nog hoor... Mooi jammer allemaal, ben er wel even klaar mee. Hoe fijn ik de auto ook vind, ben bang dat het vertrouwen een beetje weg is straks.
Johan schreef:
Ja iedere zichzelf respecterende garagist zal die ook vervangen.
Sommigen vragen dit aan de klant met daarbij het advies om dit zeker te doen en anderen praten hier niet over maar vervangen die ook meteen.
Nogmaals, ik zou er niet zomaar van uit gaan.
Ik heb de motor van mijn classic 2.5D in de puin zien lopen, doordat de bout van de krukaspoelie hergebruikt is (nieuwe bout kost wel 11 euro....).
Dat geintje heeft me 2600 euro gekost.
Ik hád vertrouwen in die monteur :roll:
Hergebruik van de bout is opzich geen probleem,mits goed vastgezet.
Het kan ook een andere oorzaak zijn dat hij losloopt,dus de monteur de schuld geven is een beet kort door de bocht..
Waarom staat er dan in Vadis dat de bout vernieuwd moet worden, als hij is los geweest?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
GroningenV70 schreef:Dat was me de dag wel. Het bezoek aan de Volvodealer had ik vanmorgen. Kap van de distributie eraf en daar bleek dat de riem gewoon heel was. Er is iets totaal vast gelopen in het blok. Zo vast dat de distributieriem eraf is gesprongen en dat met zoveel kracht dat een van de geleide-rollen met bout en al uit het blok is getrokken. Het metaal van het blok (waar de bout in zat gedraaid) was gewoon opengetrokken, de rol hing er nog net wat scheef aan. Het was duidelijk dat er eerst iets in het blok vreselijk fout is gegaan en daarna pas de riem en rol eraf zijn gevlogen. Geen garantie dus, punt. Want op het blok zit geen garantie (meer).
Rollen en poelies zelf waren bij de distributie-wissel overigens allemaal vervangen, zag er allemaal als nieuw uit. Ze gaven zelf al aan dat ze alles wel willen open halen om de oorzaak te achterhalen, maar kost ze waarschijnlijk zo'n 3 uur en wat heb ik eraan, moet toch een nieuw blok, wat het ook is geweest, Volvo gaat niets vergoeden. En dan nog is het de vraag of ze het kunnen vinden, monteur gaf aan dat het in het bovendeel van het blok een grote bende zal zijn. Dat ga ik dus niet doen, sorry voor degenen die graag de oorzaak willen weten. Oliepeil was goed, al het andere ook, het is niet te verklaren waar het fout is gegaan zegt ook Volvogarage zelf.
Ruilblok hebben ze zelf niet liggen, ze kijken of ze er een kunnen vinden. Heb zelf ook wat mails rond gestuurd. Tot nu toe een reactie. Een blok met 90.000 km voor € 3950 incl. montage. Als ik een nieuwe distributieriem wil met toebehoren komt dat er nog overheen. Dus dat wordt iets van € 4250,- Erg duur nog hoor... Mooi jammer allemaal, ben er wel even klaar mee. Hoe fijn ik de auto ook vind, ben bang dat het vertrouwen een beetje weg is straks.
Bij mijn wagen was de riem ook nog heel. Was alleen versprongen, waardoor de boel vast liep.
Echt balen voor je!
Succes met het beslissen over wat te doen! :?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Wat een puinhoop zeg! Ik kan me voorstellen dat je wel even achter je oren krabt: Een D5 blok dat zomaar 'aan gort' gaat, het is wel wonderlijk. Balen man.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Tja, daar sta je dan. En nu, wat is nu wijsheid? Een geheel ander vehicel of op deze een harttransplantatie uit laten voeren. Lastig en bovenal zo jammer van de centen.
Het kan misschien ook lonen een complete (schade) S60/V70 uit de UK te halen met een goed blok. Die dingen zijn daar vaak een stuk goedkoper. Voor onderdelen heb je ook geen gezeur met importeren.
Ik gebruik o.a. www.autotrader.co.uk (evt postcode die ik altijd gebruik: CV7 22GS) en e-bay.co.uk
(laatst een 960 gehaald voor maat van me)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
elianmars schreef:
Nogmaals, ik zou er niet zomaar van uit gaan.
Ik heb de motor van mijn classic 2.5D in de puin zien lopen, doordat de bout van de krukaspoelie hergebruikt is (nieuwe bout kost wel 11 euro....).
Dat geintje heeft me 2600 euro gekost.
Ik hád vertrouwen in die monteur :roll:
Hergebruik van de bout is opzich geen probleem,mits goed vastgezet.
Het kan ook een andere oorzaak zijn dat hij losloopt,dus de monteur de schuld geven is een beet kort door de bocht..
Waarom staat er dan in Vadis dat de bout vernieuwd moet worden, als hij is los geweest?
.
er staat zo veel in vadis en het gaat om de lengte van de bout die moet gecontroleerd worden op oprekking van de bout ..
en het is waarschijnlijk niet het geval dat door die bout je moter in de soep is gelopen ,dat kan bijna aleen als hij los heeft gezeten .
en bij elke volvodealer zit is het pakket dat alle rollen vervangen worden en een nieuwe distrubtieriem wordt gemonteerd .