Passen niet twee kinderen achterin1993SAAB900 schreef:Dan ruil je toch die audi in tegen een NA of NB.piotrV70 schreef:Denk nog vaak met weemoed aan m'n rode NA1993SAAB900 schreef: Helemaal mee eensWat een briljante auto was dat.

Passen niet twee kinderen achterin1993SAAB900 schreef:Dan ruil je toch die audi in tegen een NA of NB.piotrV70 schreef:Denk nog vaak met weemoed aan m'n rode NA1993SAAB900 schreef: Helemaal mee eensWat een briljante auto was dat.
Ja ja inclusief montage.piotrV70 schreef: @voorn: dat heb ik een keer met graszoden gedaan, kofferbak vol, schokbrekers stuk.
Die 950 was nivomats + montage mag ik hopen ?
Gewoon doen Hans. Ik heb net zo'n caravan als jij (zoals je zult weten) en het is gigantisch heerlijk rijden.Hans oet Twent schreef:Ben ik nog niet over uit. Met caravan wel verrekte handig. Auto hangt niet echt door maar zakt wel wat in de kont.edraket schreef:Zoek je ze dan?
Ach zo gaat het ook zonder noemenswaardige problemen. Bovendien moet ik dan weer op zoek naar een andere kortere haak.
elianmars!, jij hier?elianmars schreef:Je ogen zijn goed, hoor. De wagen is inderdaad verlaagd. Voorzijde met Volvo sportdempers i.c.m. verlagingsveren. De nivomats liggen met behulp van speciale brackets lager. In combinatie met speciale nivomat verlagingsveren ligt de wagen nu gewoon goed op de weg.V70/2.4D/2003 schreef:@ elianmars, "Ook hier liggen nivomats onder. Ik zou niet meer zonder willen."
Optisch lijkt het erop dat hij enigszins verlaagd is of moet ik tóch de bril opzetten?
Hallo,elianmars schreef:Je ogen zijn goed, hoor. De wagen is inderdaad verlaagd. Voorzijde met Volvo sportdempers i.c.m. verlagingsveren. De nivomats liggen met behulp van speciale brackets lager. In combinatie met speciale nivomat verlagingsveren ligt de wagen nu gewoon goed op de weg.V70/2.4D/2003 schreef:@ elianmars, "Ook hier liggen nivomats onder. Ik zou niet meer zonder willen."
Optisch lijkt het erop dat hij enigszins verlaagd is of moet ik tóch de bril opzetten?
elianmars schreef:http://www.samsteffansson.se/PRODUCTS.A ... ANGUAGE=SV
Ik heb wel behoorlijk lang moeten wachten eer dat het spul in Nederland was en ook het monteren is nog wel wat werk, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik wilde de nivomats perse houden. Vind ze ideaal.
Op deze foto's zie je dat de nivomats een stuk lager "hangen" dan normaal. Normaal gesproken zit de nivomat ter plaatste van de bovenste bout (waar de nieuwe moer te zien is).
Hoe is het met het comfort gesteld met die sportset? Is dat heel erg veel stugger dan origineel?rene69 schreef:Of gewoon ebay.de in de gaten houden. Daar heb ik een compleet nieuwe sportchassis set van volvo inclusief sportnivomaten gekocht en de gele sportveren voor iets meer dan 400 euro. Incl. montage en uitlijnen was ik uiteindelijk 525 euro kwijt.
Nu heb ik de voordelen van de nivomats met de wegligging en looks van het sportchassis.
Ik heb de (nieuwe) sportdempers via eBay gescoord. Er moesten aan de voorkant nieuwe dempers onder, omdat die er onder lagen echt op waren.renelle schreef: Tja i.d. niet echt in lijn met het oorspronkelijke topic, maar....
Ziet er wel erg goed uit! Heb dezelfde wielen onder mijn D5, maar het staat zo suf met al die ruimte in de wielkasten... Ik lees dat je voor sportdempers hebt gemonteerd. Is dat echt nodig? Ik had begrepen dat het origineel volvo ook alleen lagere/iets stuggere veren zijn.
Met alleen deze veren set (als het goed zie rond de 300 euro), is het wel een mooi zacht prijsje...
Ik zie ook de trekhaak. Die is naar mijn weten iets lager voor de V70 met nivomats. Kom je daarmee niet in de problemen als je er nu iets achter hangt?
Gr. René
Sportnivomaten? Bestaan er dan meerdere soorten nivomaten?rene69 schreef:Of gewoon ebay.de in de gaten houden. Daar heb ik een compleet nieuwe sportchassis set van volvo inclusief sportnivomaten gekocht en de gele sportveren voor iets meer dan 400 euro. Incl. montage en uitlijnen was ik uiteindelijk 525 euro kwijt.
Nu heb ik de voordelen van de nivomats met de wegligging en looks van het sportchassis.
Avalanche schreef:Sportnivomaten? Bestaan er dan meerdere soorten nivomaten?rene69 schreef:Of gewoon ebay.de in de gaten houden. Daar heb ik een compleet nieuwe sportchassis set van volvo inclusief sportnivomaten gekocht en de gele sportveren voor iets meer dan 400 euro. Incl. montage en uitlijnen was ik uiteindelijk 525 euro kwijt.
Ik heb net een volledig onderstel van een V70 T5 uit 2000 gescoord: complete veerpoten vooraan (op de schokdempers staat er Sachs 8667253A) en achteraan de veren (A9B493), nivomaten (Sachs 9485026), lagers en anti-roll bar.
Aan wat kan je zo'n verlaagd sportchassis van volvo herkennen? Of is dit een gewoon onderstel met gewone nivomaten?
Heel weinig comfort en inderdaad veel stugger dan origineel. Als je nog comfort wilt is dit niet de juiste set.edraket schreef: Hoe is het met het comfort gesteld met die sportset? Is dat heel erg veel stugger dan origineel?
Het vreemde is dat Sachs deze laatste dempers niet kent. Voor de V70N zijn alleen de nivomat super toering dempers leverbaar, de advantage (sportievere demper) is niet leverbaar in nivomat.elianmars schreef:Avalanche schreef:Sportnivomaten? Bestaan er dan meerdere soorten nivomaten?rene69 schreef:Of gewoon ebay.de in de gaten houden. Daar heb ik een compleet nieuwe sportchassis set van volvo inclusief sportnivomaten gekocht en de gele sportveren voor iets meer dan 400 euro. Incl. montage en uitlijnen was ik uiteindelijk 525 euro kwijt.
Ik heb net een volledig onderstel van een V70 T5 uit 2000 gescoord: complete veerpoten vooraan (op de schokdempers staat er Sachs 8667253A) en achteraan de veren (A9B493), nivomaten (Sachs 9485026), lagers en anti-roll bar.
Aan wat kan je zo'n verlaagd sportchassis van volvo herkennen? Of is dit een gewoon onderstel met gewone nivomaten?
Volgens Vadis zijn er twee soorten nivomats. De gewone, onderdeelnummer 30639383 en de sport nivomats, onderdeelnummer 30639393.
Deze blauwe dempers zijn van de Sachs performance afdeling en deze staat helemaal los van de normale Sachs lijn. Vandaar dat je ze niet terug vindt.rene69 schreef:Het zijn blauwe dempers waar een verwijzing naar Sachs op staat. Ik zal ff kijken of ik een foto kan vinden van de set.
Op de site van Sachs zul je ze niet tegenkomen.
Ik weet niet precies hoe en wat, maar weet wel dat mijn wagen behoorlijk hoog stond met de bestaande nivomats:edraket schreef: Avalanche, de schokbrekers die bij jouw set zitten zijn allebei standaard dempers. Ik heb het vermoeden dat een T5 alleen wordt voorzien van iets stijvere veren. Bij het verlaagde onderstel zitten wel speciale dempers en blijkbaar ook verlaagde nivomaten. Ik heb het idee dat deze niet van Sachs zijn. Misschien kan Elianmars dat bevestigen?
Een foto van hoe de auto er nu bij staat zou ik ook wel willen zien! Hoe verhoudt het weggedrag zich trouwens tot de eibach-set die je eerst had?rene69 schreef:Ik zal ff kijken of ik een foto kan vinden van de set.