Pagina 2 van 3
Geplaatst: 08.10.2010 - 08:28
door rdkraker
Hmm heb ook zoiets, auto trekt naar rechts; ook op de snelweg, maar lang niet op alle stukken even erg, soms ook helemaal niet.
Heb alleen net een stuk op een vlak parkeerterrein gereden (zonder duidelijke afwateringsrichting) en dan merk ik het toch niet. Gisterenochtend 5.00 uur

klein stukje spookgereden op een 80 km weg (toch niet helemaal gerust op met die mist

) maar dan toch niet het idee dan hij nog naar rechts trekt.
Ik had hiervoor een espace, geen last gehad, maar mijn passat variant TDI die ik hiervoor had deed het ook... vraag me toch af of sommige auto/bandencombi's gewoon niet gevoeliger zijn voor zijhelling..?
Geplaatst: 08.10.2010 - 09:41
door VolvoRob
Ik verdenk het nieuwe kabinet....

Geplaatst: 08.10.2010 - 09:43
door elianmars
Geplaatst: 08.10.2010 - 11:07
door rdkraker
Volgens mij legt camiel aan de randen inderdaad dunner asfalt...

Geplaatst: 08.10.2010 - 11:52
door Mrlten
Mijn auto trekt ook wat naar rechts op de snelweg (17 inch velgen), dat komt door het aflopen van de weg. Met de woonwerk motor had ik hetzelfde namelijk. Op de linker baan heb ik nergens last van. Verder zijn de 17 inchjes indd erg gevoelig voor slecht wegdek; met je pink hier door het dorp heen sturen met allemaal bomen langs de weg is geen succes
Maar wees blij! Ik heb een Peugeot 307 gehad...bij 100km/u voelde je het stuur al trillen en bij 120 kreeg je een 'lekkere' handmassage

Geplaatst: 08.10.2010 - 11:56
door Cygnus
Zal ik dan maar de eerste zijn die zegt dat ze wel heel mooi zijn ::D
Geplaatst: 08.10.2010 - 16:07
door Turbodesk
DANK JE WEL!!!!!
Vanmiddag laten uitlijnen. Bleek dat de sporing niet helemaal correct was. Maar ook weer niet heel veel. Was meer even loshalen en weer aandraaien en het stond goed.
Mijn vaste uitlijner weet dat ik een zeikerd ben. Heeft zelf nog een stukje gereden na het uitlijnen.
Maar het is nu wel goed! Stuur staat kaarsrecht en trekt ook niet meer rechts op de binnenwegen.
Morgenochtend worden de banden ook nog opnieuw gebalanceerd, want er zit een trilling in vanaf een 85 km/h.
Hopenlijk is dan alles goed en kan ik er van gaan genieten.
Geplaatst: 08.10.2010 - 21:09
door wim998nl
En nu oppassen voor de stooprandjes met deze mooie Rvelgen, toen mijn 17inch Rvelgen er nog geen week onder zaten had ik dit al voor elkaar.
Maar ja, als je achter het stuur zit zie daar weer niets van.
Geplaatst: 09.10.2010 - 21:02
door Turbodesk
Vanmorgen heeft de garage alle vier de wielen opnieuw gebalanceerd. Nou dat was ook wel nodig. Hoogste waarde was 35 gram onbelans. Op 1 velg zat niet eens lood. De monteur had bijna het idee dat degene die ze heeft gebalanceerd de eerste keer de balanceermachine verkeerd heeft ingesteld.
Eindelijk rijd het zoals het zou moeten.

Geplaatst: 10.10.2010 - 00:11
door elianmars
Zie je wel dat het niet gewoon is, dat een wagen naar rechts (of links) trekt. Het moet niet uitmaken of er 16, 17 of 18 inch onder ligt, of 205, 215 of 225 mm. brede banden.
Geplaatst: 10.10.2010 - 09:25
door Oceanracer
We wachten af. Ik nodig Turbodesk bij deze graag uit een stukje over de N361 te rijden (is voor Turbodesk in de buurt) en daarna even zijn ervaring hier te delen.

Geplaatst: 10.10.2010 - 17:17
door Turbodesk
Oceanracer schreef:We wachten af. Ik nodig Turbodesk bij deze graag uit een stukje over de N361 te rijden (is voor Turbodesk in de buurt) en daarna even zijn ervaring hier te delen.

Jij bedoeld de weg van Groningen naar Winsum? Wat is er met die weg? Ik heb hem al vaker gereden (niet met deze banden), en daar is is toch niet veel mis mee?
Geplaatst: 10.10.2010 - 19:54
door Oceanracer
Ik rijd die weg 4 keer per dag en vind de weg nou niet echt uitblinken in strakheid. Vandaar dat ik de zakkers langs de weg en sporen aldaar blind kan aangeven. Maar probeer hem gerust even met je nieuwe sloffen.

Geplaatst: 22.10.2010 - 22:36
door robinupc
Ik heb ook last bij spoorvorming van trekkerig gedrag van de auto. Ook bij remmen. Naar mijn idee komt dit door de breedte en grootte van de band. Het is even wennen.... :tongue5:
Geplaatst: 23.10.2010 - 10:58
door Akkoord
Volgens mij komt het door je spatlappen.........
Even zonder gekheid ; de juiste ET-waarde voor deze auto's is 49 mm, hierop is een afwijking van max. 5 mm nog "acceptabel" , persoonlijk zou ik gewoon een setje kopen met de juiste waarde.
zie;
http://www.steekmaat.nl/
Geplaatst: 23.10.2010 - 11:34
door wim998nl
Dat is merkwaardig, volgens mij hoort er een velg onder met een ET waarde van 43.
Geplaatst: 23.10.2010 - 12:12
door V70 T5 assen
wim998nl schreef:Dat is merkwaardig, volgens mij hoort er een velg onder met een ET waarde van 43.
Idd ET 43 moet het zijn .
Geplaatst: 23.10.2010 - 13:46
door edraket
Het gaat toch om een V70N? Deze heeft standaard een ET van 49, de R velgen hebben een ET van 46. ET 43 is voor de classics!
Geplaatst: 23.10.2010 - 16:44
door wim998nl
Stom dat er verschillend geadviseerd wordt door verschillende bedrijven, waarschijnlijk zijn de velgen van ET43 gevoeliger dan de ET49.
Daardoor veranderd de stuurstraal en komen de velgen meer naar buiten te staan, wel een voordeel, deze zullen minder gauw in de wielkast aanlopen bij uiterste wieluitslag.
Zelf heb ik 17inch, ET43, deze waren ook bij mijn auto wat gevoelig bij spoorvorming.
Ik heb de sporing van mijn auto iets meer toespoor gegeven en moet zeggen dat het nu een stuk beter is.
Zijn er ook volvovrienden met ET49 velgen, ik ben benieuwd hoe hun ervaring is me de wat grotere velgen.
Geplaatst: 23.10.2010 - 17:00
door toppertje
edraket schreef:Het gaat toch om een V70N? Deze heeft standaard een ET van 49, de R velgen hebben een ET van 46. ET 43 is voor de classics!
de 6.5inch brede velgen hebben doorgaans ET43,
waar de 7 en 7.5 inch een ET waarde hebben van 49.
dit geldt voor de 16 en 17 inch velgen.