Pagina 2 van 3
Geplaatst: 06.10.2010 - 14:12
door bart simpson
mee eens, Volvo heeft niet de zuinigste benziemotrore, toch wijzen onderzoeksresulaten uit dat die supergroene rakkers vaak eerder een geel
dan een groen label hadden moeten krijgen
Geplaatst: 06.10.2010 - 16:11
door ruuds70
Misschien is het wel om productiecapaciteit vrij te maken voor de 1.6 motoren met 150/180 pk. Die gaan toch zeker ook beschikbaar komen voor de C30/S40/V50 reeks neem ik aan. Daarnaast weet ik ook niet hoe groot het marktaandeel globaal gezien is van de 1,6 l benzine, maar ik kan me voorstellen dat de 1.6d en drive een groter aandeel heeft. Mij lijkt het een tijdelijk iets.
Geplaatst: 06.10.2010 - 16:38
door Discovery
Maar wat nou als ik op zoek ben naar een leuke niet al te grote auto met een 100-120 pk benzine motor. Dan moet je nu Volvo overslaan, omdat deze daarin geen aanbod heeft.
Geplaatst: 06.10.2010 - 17:17
door Paul
Dan staan er genoeg C30 1.6jes op voorraad bij dealers.
Geplaatst: 06.10.2010 - 21:14
door nossy
is de vervanging geen elektrische C30?
groen genoeg toch dan

Geplaatst: 06.10.2010 - 21:21
door 945i
Paul schreef:Dan staan er genoeg C30 1.6jes op voorraad bij dealers.
Binnenkort met wat plastic behangen als R-style te koop?

Geplaatst: 06.10.2010 - 21:23
door bart simpson
er staan al een R Edition, € 21.995,-- voor een kek karretje
Geplaatst: 06.10.2010 - 21:29
door 945i
Jazeker.
Ik doelde meer op de "gewone" 1.6en. Maar daar maak je natuurlijk en R-edition van...

Geplaatst: 06.10.2010 - 21:30
door bart simpson
lijkt mij weinig zinvol, die zijn voor die 19.995,-- rap op
Geplaatst: 06.10.2010 - 21:37
door 945i
Ach ja, daar zullen ook wel mensen voor zijn.

Geplaatst: 07.10.2010 - 11:44
door XC60Lover
Er is een nieuwe 1.6 benzine in de maak en het word eentje met meer pk want het is een turbo motor GTDI, wanneer de introductie ervan is konden ze mij nog niet zeggen..
Geplaatst: 07.10.2010 - 15:11
door v70bio
aaah dan is die van mij nu een collectors item geworden...
Geplaatst: 07.10.2010 - 19:39
door Johann
Je zou toch denken dat de GTDI in plaats van de 145 PK 2.0 zou komen.
Er is wel een nieuwe 115 PK 1.6 Ford motor maar weet niet of Volvo die nu nog wel gaat gebruiken.
Geplaatst: 07.10.2010 - 19:49
door bart simpson
in de V70 en de S80 is dat ook zo per week 46, 2.0 exit en de 1.6 T4 ervoor terug
Geplaatst: 09.10.2010 - 23:07
door Live
Mooi, want 100 PK en een verbruik van 1 op 13 ( = +- 8.0 op 100km)
vind ik niet meer van deze tijd. Of meer PK of lager verbruik please.
Geplaatst: 10.12.2010 - 18:03
door 945i
Nog genoeg 1.6jes op voorraad zeker?
Ik zag in de winterfolder van een forumsponsor dat ze nog aangeboden worden.
Geplaatst: 12.12.2010 - 00:34
door den toerist
Ze worden ook nog steeds gebouwd ( weliswaar in zeer kleine oplage ) bij ons in Gent. Steeds als C30 rechts gestuurd, voor de Afrikaanse markt als ik het goed voor heb. Land locatie "ZA".
Geplaatst: 12.12.2010 - 13:09
door Maurice Pierik
ZA = Zuid-Afrika, daar rijden ze idd met rechts stuur.
In een aantal landen waar belastingen op de motorinhoud progressief zijn, worden ook nog 1.6-jes aangeboden.
Al met al vind ik het wel sneu dat Volvo niet in staat lijkt om tijdig in te springen op de trend naar zuiniger en dat dit onder andere zich uit in een volkomen uitgekleed motorenprogramma (en slechtere verkoopcijfers).
Dit soort 'gaten' in het programma doet mij denken aan de tijden van de Volvo 340/360 (aanvankelijk alleen 1.4, daarna keuze uit 1.4 of 2.0... dat werd later iets beter).
Geplaatst: 12.12.2010 - 15:06
door bart simpson
Ford wilde van Volvo af maar maakt het Volvo niet echt makkelijk
Geplaatst: 20.02.2011 - 15:12
door den toerist
De 1.6 benzine wordt nog steeds gebouwd voor "ZA" (Zuid Afrika) en ook voor "RU" (Rusland) deze is dan wel links gestuurd.

Zelfs eentje voor "SK" (Slowakije) onlangs...