Pagina 2 van 3
Geplaatst: 06.10.2010 - 16:46
door Turbodesk
Je hebt toch een V70, die kan gewoon met de laptop worden geprogrammeerd bij de tuner.
Geplaatst: 06.10.2010 - 16:48
door Leeuwarden
Ik begrijp dat de ene tuner dat wel kan en de andere weer niet...
Geplaatst: 06.10.2010 - 17:26
door Turbodesk
Dus niet gaan naar die tuner die het niet kan

Geplaatst: 06.10.2010 - 17:38
door Leeuwarden
Lijkt me duidelijk maar dan nog zie ik door de bomen het bos niet meer...
Geplaatst: 06.10.2010 - 17:55
door Turbodesk
Ik zou gaan voor een van de forum sponsors. Staan op de portal. Of voor Rica. Deze tuners hebben allemaal een goede naam en gaan er serieus mee om. Ze kunnen allemaal de auto programmeren met de computer.
Geplaatst: 06.10.2010 - 18:23
door t5power
Leeuwarden schreef:Lijkt me duidelijk maar dan nog zie ik door de bomen het bos niet meer...
Als je echt wil dat het via een software update gaat, kun je altijd nog een
PPC van BSR kopen!
Geplaatst: 07.10.2010 - 14:08
door Leeuwarden
Pfff... nog een week wachten tot ie komt... :bounncy:
Geplaatst: 11.10.2010 - 14:11
door Leeuwarden
Besloten na hier en daar wat rondvragen om in eerste instantie niet te gaan tunen... Volgende uitdaging: een IMIV inbouwen met een achteruitrijkamera!
Vandaag is ie richting spuiter vertrokken, hopelijk eind van de week bij mij!
Geplaatst: 11.10.2010 - 14:19
door Ramon&Ramon
t5power schreef:Leeuwarden schreef:Lijkt me duidelijk maar dan nog zie ik door de bomen het bos niet meer...
Als je echt wil dat het via een software update gaat, kun je altijd nog een
PPC van BSR kopen!
Of een snelle Eco BMW....
Geplaatst: 11.10.2010 - 14:22
door Leeuwarden
BMW? :joker:
Geplaatst: 16.10.2010 - 11:23
door V70 T5 assen
Wat ik niet snap is je koopt een T5 die eigenlijk al op 98 oct. moet rijden.
Vervolgens wil je deze wagen gaan eco tunen???? en de vraag erbij moet er nu 98 in....
Je koopt geen T5 voor de zuinigheid , en al zal deze na deze tuning iets zuiniger zijn 0,1 liter bv op 100 km en deze tuning kost pak en beet 600 euro dan vraag ik me af wanneer dit geld gaat opleveren.
Geplaatst: 16.10.2010 - 11:43
door Leeuwarden
Ik had ook al besloten om niet te gaan tunen. De T5 is ook een beetje per ongeluk gekocht. Ik had niet helemaal door dat een T5 in de categorie "raspaardjes" valt. Overigens is mij bij navraag bij de Volvo specialist verteld dat er euro 95 in gaat... Ik mag toch aannemen dat hij dat weet...
Ik heb die auto gekocht omdat ik hem mooi vind. En hij rijd fijn en heeft iets meer prik dan mijn huidige 855 GLT. (Duh...) Ik koop hem echter niet om er "stevig" in te gaan rijden.
Geplaatst: 16.10.2010 - 12:24
door V70 T5 assen
@leeuwarden
Je kunt er ook gewoon rustig in rijden hoor , heb net even in het tank klepje gekeken staat idd niets over 98 .
Maar in het boekje staat wel zoiets van de voorkeur gaat uit naar 98.
Heb een tijd Vpower getankt maar daar staat duidelijk 95 bij , heb uit nieuwsgierigheid eens BP utimate getankt (wel 98 ) merk dat de auto er soepeler op loopt en zuiniger van wordt .
Dus dat tank ik nu , en in de DLD ook altijd Vpower 100 racing of aral ultimate 100.
Daar loopt hij in mijn optiek nog beter op( kan ook tussen de oren zitten

)
Geplaatst: 16.10.2010 - 15:20
door Leeuwarden
Thanks! Ik heb deze week een soortgelijk verhaal gehoord van een kennis (met een ander merk auto trouwens) die dezelfde ervaring had.
Als alles goed gaat krijg ik hem komende woensdag!
Geplaatst: 19.10.2010 - 22:51
door baswaalwijk
Elke motor die in Europa geleverd wordt moet op 95 octaan kunnen lopen. En dat doet 'ie ook wel. Dus er zal niet opstaan dat er minimaal 98 octaan in moet.
Maar wanneer je betere benzine tankt (hoger octaangehalte) kan het ontstekingstijdstip wat later en daarmee is de verbranding beter. Dat betekent meer koppel (en dus ook vermogen) en een wat fraaier "rond" lopende motor. Ook rijdt je onder deellast met een "iets' schraler mengsel en dan is je auto wat zuiniger. Vollast maakt niets uit.
Bij de auto's die ik tot nu toe reed haalde ik de meerprijs er door een lager verbruik overigens wel uit (niet bij mijn Daihatsu Applausse trouwens,maar da's ook geen auto)
Geplaatst: 20.10.2010 - 10:53
door FrankS60
baswaalwijk schreef: ...
Maar wanneer je betere benzine tankt (hoger octaangehalte) kan het ontstekingstijdstip wat later en daarmee is de verbranding beter. ...
Volgens mij wordt de ontsteking juist vroeger om de verbranding plaats te laten vinden op het moment dat het de meeste neerwaartse kracht op de zuiger tot gevolg heeft.
Verder regelen de moderne volvo's inderdaad de ontsteking terug als je mindere benzine tankt. Kost je dus hooguit wat vermogen maar echt stuk zal hij er niet van gaan (mits je knocksensor e.d. goed blijven werken).
Geplaatst: 20.10.2010 - 10:58
door Leeuwarden
Ik ga het gewoon eens proberen of ik verschil merk. Vandaag is trouwens de dag dat ik na 6 jaar afscheid neem van mijn 850 Estate en overstap naar de V70! Spannend!
Overigens... Hoe doen jullie dat... octaan 98 is lang niet overal meer verkrijgbaar en zover ik weet wordt dat ook steeds minder.
Geplaatst: 22.10.2010 - 22:48
door V70 T5 assen
is er geen BP in de buurt??
Zou zelf ook niet verder weten welk merk nog 98 verkoopt misschien esso?
Geplaatst: 24.10.2010 - 10:35
door steven460
Elk maandje wisselen tussen 95 en 98 verwen jezelf elke keer als het de maand van 98 is
Nadeel van 98 in Nederland is dat het vaak relatief oude peut is.
Een jaar terug, ergens helemaal achter ommen een keer verkeerde 98 getankt......
Janken was het, als of er maar 150pk in zat. 12l op 100km gereden waar ik normaal 8 a 8.5l op 100km rij.
Als je 98 tankt, vind dan een goed tankstation met goede afname.

Geplaatst: 24.10.2010 - 10:56
door Leeuwarden
Ik heb nu Shell gehaald. Heet geloof ik V power. Ik heb mij laten vertellen dat dat octaan 97 is. En het is een druk bezocht station... Mijn plan is om een tankje of 3 V power te tanken en dan weer eens 95. Kijken of ik verschil merk.