Pagina 2 van 16
Geplaatst: 08.10.2010 - 10:18
door Paul
Scheelt inderdaad niet zo veel, plus het feit dat je op een R-design een schuifdak kan nemen en een profline maar 1995 euro is ipv 2500 euro voor een RTI op een Sport...
Geplaatst: 08.10.2010 - 10:29
door rsnhakan
Gefeliciteerd!

Geplaatst: 08.10.2010 - 16:30
door Ralf T
Edgar schreef:
Hoe bevalt de D2? Ik rij nu in een 1.6D Drive, die ik al beter vind presteren dan mijn vorige V50 1.6D (ongetuned)
Ik kom uit een BMW 118d en die is motorisch natuurlijk superieur aan zo'n V50 D2, maar de motor valt me zeker niet tegen. Ik heb destijds proefgereden in de DRIVe, maar deze D2 is een stuk rapper en vooral stiller. M.n. de 6-bak is ideaal t.o.v. 5-bak in de DRIVe, al heeft de nieuwe DRIVe er nu ook een gekregen. De kwaliteit van de auto zelf valt me wel tegen. Met uitzondering van de nieuwe S, V en XC60 kan Volvo nog niet helemaal meedoen met BMW, Audi en Mercedes-Benz.
Geplaatst: 08.10.2010 - 16:50
door drowel
Ralf T schreef:Edgar schreef:
Hoe bevalt de D2? Ik rij nu in een 1.6D Drive, die ik al beter vind presteren dan mijn vorige V50 1.6D (ongetuned)
Ik kom uit een BMW 118d en die is motorisch natuurlijk superieur aan zo'n V50 D2, maar de motor valt me zeker niet tegen. Ik heb destijds proefgereden in de DRIVe, maar deze D2 is een stuk rapper en vooral stiller. M.n. de 6-bak is ideaal t.o.v. 5-bak in de DRIVe, al heeft de nieuwe DRIVe er nu ook een gekregen. De kwaliteit van de auto zelf valt me wel tegen. Met uitzondering van de nieuwe S, V en XC60 kan Volvo nog niet helemaal meedoen met BMW, Audi en Mercedes-Benz.
Ik denk dat je daar groot gelijk in hebt, al moet je ook kijken naar het feit dat een vergelijkbare bmw, audi of merc al snel duizenden euro's duurder is.
Geplaatst: 08.10.2010 - 17:13
door Edgar
Audi A4 stond ook mijn lijstje, scheelt mij nu 200 euro netto pm
Nieuwe Peugeot 508 SW is trouwens goedkoper..
Geplaatst: 08.10.2010 - 17:58
door 945i
Dan wist ik het wel..

(
wat een prachtkar is die Peugeot trouwens geworden)
Geplaatst: 09.10.2010 - 01:26
door Ralf T
drowel schreef:
Ik denk dat je daar groot gelijk in hebt, al moet je ook kijken naar het feit dat een vergelijkbare bmw, audi of merc al snel duizenden euro's duurder is.
Klopt. Deze auto scheelt mij € 250 netto per maand t.o.v. de kleine 1 Serie. Met de V50 heb je gewoon echt meer auto qua ruimte en ook qua comfort. Zo zitten de standaard stoelen beter dan de dure sportstoelen die ik in de BMW had en is het onderstel veel comfortabeler dan het keiharde M-onderstel dat onder de BMW zat. Maar BMW maakt wel uitermate uitgebalanseerde auto's met de nadruk op sportiviteit. Na 12 jaar en 5 BMW's was ik dat sportieve wel zat. M'n nieuwe liefde heet Mercedes-Benz, maar helaas mogen we dat merk niet leasen bij m'n werkgever. Daarom heb ik er een oude 260 E bijgekocht. Kan ik toch genieten van een heerlijke E-Klasse die ondanks z'n 21 jaar en 412.000 km fijner rijdt dan de moderne Volvo.
Geplaatst: 09.10.2010 - 07:37
door Edgar
Ik heb ook grote interesse gehad in de BMW 320D Eff Dynamics, voor rond de 40+K afhankelijk van de opties heb je een 163PK sterke 20% bijtelling auto, qua leaseprijs en bijtelling maakt het niet zoveel met mijn bestelde V50. Er zijn alleen 2 merken die ik van mijn werkgever niet mag rijden.. BMW en Mercedes...
Inprincipe rijdt iedereen Audi, maar als ik een sportieve Audi wilt (S-Line) zit ik tegen de 50K met 25% bijtelling.
Voor mijn vorige V50 heb ik ook een A4 V6 TDI Avant gehad met S Line, maar (70k) zo gek ben ik niet meer, wilde haren worden grijze haren
Maar ik ben heel blij met mijn bestelde Volvo

Geplaatst: 09.10.2010 - 22:26
door kvdb
+1 here.
Het allergrootste nadeel van die Beamer is dat ze de 320 ED niet in de touring versie hebben uitgebracht; dat blijft gewoon een erg mooie auto. Ja, en zo'n krap kofferbakkie hoef ik nou ook weer niet. Dat plus het verschil dat ik tov deze v50 moet betalen ... laat maar.
Je hebt met een v50 d2 gewoon veel meer auto voor het geld. Serieus alternatief was de Passat blue motion, maar op het moment dat ik de proefrit startte haakte ik al af... ik ben verwend geraakt (noem het verpest), merk ik, op het moment dat ik voor het eerst in de v50 heb gereden.
Geplaatst: 09.10.2010 - 23:21
door Paul
Die BMW zie je overigens wel veel, gelukkig nog in mijn achteruitkijkspiegel en niet voor me

A3 Sportback had een collega van me, was 45k.... heb je een a3
Geplaatst: 10.10.2010 - 06:59
door Edgar
Ik ben ook meer een Volvo-man dan BMW-man

45K voor een A3 vind ik ook iets teveel...
Maar bij Audi gaat dat snel, als je optielijst en bij behorende prijzen.
Geplaatst: 10.10.2010 - 07:28
door 945i
Paul, BMW 116d corporate lease - 26.490€ , rijdt al rondjes om de 1.6d DrivE heen...

;)
Maar tussen een V50 een een 3 touring ben je wel goedkoper uit met de V50 idd.
Geplaatst: 10.10.2010 - 10:38
door Edgar
Wat mij trouwens opviel met bestellen, in de papieren prijslijst staat de regensonsor als standaard bij R-Design, maar bij de configurator op volvocars niet, ook bij de dealer is het een optie. Is toch een optie die ik zeker voor die prijs niet wil laten schieten.
Ga voor die 175 euri, wat je in de leaseprijs helemaal niet merkt ook niet moeilijk doen

Geplaatst: 10.10.2010 - 11:20
door Paul
Ben je de Plus-Line vergeten te bestellen? 575 euro, heb je ook inklapbare spiegels en een automatisch dimmende achteruitkijkspiegel.
Heb je trouwens nog een Winterline erbij ofniet?
Geplaatst: 10.10.2010 - 11:33
door Edgar
De plusline heeft voor mij geen meerwaarde, winterline wel aan gedacht maar heb ik er ook niet bijgenomen, wel winterbanden regeling
Twijfel wel of ik achteraf Xenon laat monteren, je hoort er zo veel verschillende verhalen over..
Ben jij er al uit Paul, en wanneer?
Geplaatst: 10.10.2010 - 12:05
door kvdb
Hmm. Ik ben spinnend tevreden met de xenon uit de winterline.
Geplaatst: 10.10.2010 - 12:12
door Paul
De Winterline is het enige wat bij mij al vast staat.
Heb offerte voor een D2 R-Design, maar zit dan totaal op 42k, daar heb ik ECHT geen zin in.
Dus ik denk toch een Sport met Winterline en dan geen RTI en geen leder, en dan achteraf leder te doen. Geen dikke wielen, maar via via 18inch Midir's, de 17inch Crator heb ik al.
Later dan eventueel bodykit en R-design Grill.... maar ja in een Sport geen schuifdak... ben beetje verwend met mijn C30 geloof ik.
Geplaatst: 10.10.2010 - 12:15
door Edgar
Afwegen hè

Ik wilde perse RTI, en R design, en niet veel moeite met dingen achteraf.
Zit nu ook op +/- 39K vind het ook wel goed zo.
Geplaatst: 10.10.2010 - 12:17
door Paul
Ja maar dat R-design kan prima achteraf hoe je er ook geen bijtelling over te betalen.
Maar zo'n RTI kan alleen in de fabriek, maar op een Sport kost een RTI 2500 euro en op een R-design 1900 met Profline...tsja echt lastig
Geplaatst: 10.10.2010 - 12:29
door Edgar
Klopt vandaar heb ik alles maar gewoon af-fabriek gedaan. Op het privacy glas na natuurlijk.