Pagina 2 van 4
Geplaatst: 12.10.2010 - 17:53
door janpie
Pressies dacht al....
Geplaatst: 12.10.2010 - 19:58
door jpwg001
Ik vind de verhouding arbeidsloon t.o.v. de arbeidstijd en arbeidsintensiteit ook best verkeerd. Ondertussen kunnen die monteurs nog iets anders regelen ook. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.
Geplaatst: 12.10.2010 - 20:07
door piotrV70
VolvoMafia schreef:Het zit 'm niet alleen in het werk, ook in de kosten van de software. Die moet ook ontwikkeld worden. aanschaf van Windows of Office is toch ook een knappe aderlating?
Dat zijn nog geen tien regels code. Bovendien: de ontwikkelkosten van die 10 regels code zijn al lang en breed terugverdient. Volvo vraagt bezopen prijzen voor z'n software. Op de Audi zet ik het zelf aan. En snel weer uit want het is hoogst irritant. In ons dorp worden ook niet zoveel cars gejacked.
Geplaatst: 12.10.2010 - 20:37
door rdkraker
janpie schreef:Sorry maar ik heb het voor 15 euro laten doen bij een Volvo specialist
kan er niet meer van maken. Van fabriek uit is er een knop voor om het uit te zetten.
Maar het heeft ook zo zijn nadeel, die 'anti carjacking'
Achter klep iedere keer op slot in de garage
Passagiers deuren op slot als je voor wil rijden.
en nog wel een paar kleine dingetjes
Voor de rest..

Heb je dat ook in nl laten doen?
Geplaatst: 12.10.2010 - 22:10
door Oceanracer
janpie schreef:Sorry maar ik heb het voor 15 euro laten doen bij een Volvo specialist
kan er niet meer van maken. Van fabriek uit is er een knop voor om het uit te zetten.
Maar het heeft ook zo zijn nadeel, die 'anti carjacking'
Achter klep iedere keer op slot in de garage
Passagiers deuren op slot als je voor wil rijden.
en nog wel een paar kleine dingetjes
Voor de rest..

Da's dan vast bij de zelfde Volvo-specialist als waar ik het heb laten installeren. Die rekende mij ook gewoon dik € 50,00. Voor de software, voor de tijd die monteur moest wachten en zelfs het gebruik van de laptop was op de factuur gespecificeerd! Was ik nog even vergeten in het lijstje ergernissen waar ik je van de week al over vertelde...
Oja, ik heb het er ook weer vanaf laten halen. Ik was het zat om opgesloten te zitten in m'n eigen auto.
Geplaatst: 12.10.2010 - 22:47
door gsx750r
Oceanracer schreef:Oja, ik heb het er ook weer vanaf laten halen. Ik was het zat om opgesloten te zitten in m'n eigen auto.
Ik ben altijd nieuwsgierig naar de beweegredenen en argumenten van anderen.
Dus de vraag: Wat bedoel je met '
opgesloten zitten in m'n eigen auto' ?
Bij een rijdende auto zijn de deuren gesloten en wat is dan voor jou het verschil tussen vergrendelde of onvergrendelde deuren ?
Als je uit wilt stappen kun je gewoon de greep pakken, de deur openen en uitstappen.
En indien je bij een ongeval betrokken raakt dat zo ernstig is dat de hulpverleners je uit de auto moeten halen heeft het systeem de deuren al lang ontgrendeld !
Rob
Geplaatst: 13.10.2010 - 08:07
door janpie
Heb je dat ook in nl laten doen?
ja in het noorden van NL
Geplaatst: 13.10.2010 - 09:19
door elianmars
945i schreef:
Als de mogelijkheid in de auto zit, zou het er sowieso meteen al op moeten zitten.
Helemaal mee eens! Het was bij de classic al zo bezopen dat je 200 euro moest betalen om een later ingebouwde boardcomputer te laten werken.
Heb ik dus niet gedaan. Belachelijk, gewoon :roll:
Geplaatst: 13.10.2010 - 09:19
door Fulaks
Oceanracer schreef:Oja, ik heb het er ook weer vanaf laten halen. Ik was het zat om opgesloten te zitten in m'n eigen auto.
Moest je daar dan ook weer voor betalen ?
Geplaatst: 13.10.2010 - 19:15
door janpie
Oja, ik heb het er ook weer vanaf laten halen. Ik was het zat om opgesloten te zitten in m'n eigen auto
Ik moet zeggen dat IK er ook niet al tevreden over ben....
Wel veilig natuurlijk als er een ongewilde persoon naast je auto staat. Maar ongemakkelijk is het ook.
Geplaatst: 13.10.2010 - 21:18
door gsx750r
janpie schreef:Oja, ik heb het er ook weer vanaf laten halen. Ik was het zat om opgesloten te zitten in m'n eigen auto
Ik moet zeggen dat IK er ook niet al tevreden over ben....
Wel veilig natuurlijk als er een ongewilde persoon naast je auto staat. Maar ongemakkelijk is het ook.
Van Oceanracer heb ik helaas nog geen antwoord gekregen daarom ook maar even een vraag aan jou:
Waaróm ben je er niet tevreden over ?
Rob
Geplaatst: 13.10.2010 - 21:53
door janpie
Werk goed hoor die 'anti carjacking' , maar heeft zo zijn nadelen en dat kan je terug lezen. Achterklep op slot in de garage en ga zo maar door.
Geplaatst: 13.10.2010 - 22:37
door Oceanracer
Oceanracer is ook wel eens druk met andere dingen dan het Volvo-forum. Zo heeft hij een eigen bedrijf en een zoontje van 3 weken. Beiden vergen nogal wat van mijn vrije tijd.
Laat ik beginnen met te vertellen dat ik mij persoonlijk nog nooit onveilig had gevoeld. Niet toen ik nog in Amersfoort woonde en al helemaal niet sinds ik in het noorden woon. Tot zo'n twee jaar geleden, toen ik bedreigd werd door de ex van m'n vriendin. Toen hij het in zijn hoofd had gehaald om m'n vriendin in de V70 klem te rijden en bij haar in de auto te stappen, was voor mij de maat vol en heb ik dus die software laten installeren.
Ondertussen is dat stuk verdriet veroordeeld voor bedreiging en laat hij ons al zo'n anderhalf jaar met rust. Daarmee was voor mij de reden om de sloten vanzelf te laten vergrendelen verdwenen.
Bovendien begonnen de praktisch zaken mij te irriteren. Loop je naar de auto, laad je de hond in en vertrekt, kom je in het bos, vergeet je natuurlijk op het knopje te drukken, sta je bij een dichte achterklep. Of je legt wat spullen op de achterbank voor je instapt (je jas bijvoorbeeld) en wilt die weer pakken als je uitstapt. Deur op slot!
Bovendien heb ik al eens een portierslot defect gehad. Als door die functie de sloten nog vaker worden gebruikt, slijten ze dus ook sneller en gaan ze dus nog vaker defect. Die dingen kosten € 265,00 om te laten vervangen, dus als ik er wat langer mee kan doen, dan graag.
Tot slot wordt overal wel beweerd dat de sloten bij een aanrijding worden ontgrendeld, maar ik heb nog niemand gesproken die dat ook (door een praktijkgeval) kan bevestigen.
Al met al voor mij meer redenen om de sloten niet op slot te hebben, dan wel. En als ik een enkele keer de boel zou willen afsluiten, druk ik dan wel op het knopje.
En ja, ik heb het bij de dealer weer laten verwijderen. Kostte naar ik meen twee tientjes...
En om even terug te komen op de opmerking van TS:
klik maar even voor andere prijzen
Geplaatst: 13.10.2010 - 22:49
door Rick H
Ik denk dat iedereen wel de momenten kent dat zich een onveilig gevoel oproept. Terwijl je in de auto zit (bijv. ergens wachten later op de avond), op het knopje drukken lijkt mij dan gewoon een betere keuze, echter elke keer automatisch de deuren laten vergrendelen.... ik woon niet in mexico ofzo
grt
Rick
Geplaatst: 14.10.2010 - 09:33
door Silver_R
Ik heb de software niet laten laden omdat ik me onveilig voel.
Het gaat me er meer om dat ik zelf wel beslis of iemand van buiten de auto kan open maken.
Mijn schoonmoeder ofzo.
Zonder gekheid, ik had de optie altijd op mijn V50 zitten en vond het wel prettig. Mocht er een keer iemand boos worden dan blijft de deur in ieder geval opslot.
En ik blijf erbij, ondanks alle uitleg van iedereen, dat het veel geld is geweest.
Sterker nog, ik vind dat je de mogelijkheid geboden moet worden om dit bij de dealer te installeren
zonder kosten.
Service van Volvo bv.
Geplaatst: 14.10.2010 - 10:33
door Walter
waarom mag de hele wereld geld verdienen behalve de Volvo dealer?
Geplaatst: 14.10.2010 - 10:53
door Silver_R
Iedereen mag geld verdienen. Zeker.
Maar een stukje service is toch een aspect van zaken doen met elkaar?
Aanschaf van de auto, onderhoud, accessoires etc wordt toch ook al aan verdiend?
En nogmaals, ik vind het prima om de software te betalen maar de rest?
Geplaatst: 14.10.2010 - 11:55
door piotrV70
@volvomafia: uiteraard mag en moet de dealer er aan verdienen, echter de door Volvo bepaalde prijs is veel te hoog. Neem bijvoorbeeld de CC/BC software voor een V70 van bijna 10 jaar oud, dat kost bijna 600euro. Er zijn maar weinig mensen die dat er voor over hebben. Maak die prijs gunstiger en je verkoopt er meer van. Ontwikkelkosten zijn al terugverdiend en de productiekosten zijn 0.
Geplaatst: 14.10.2010 - 12:00
door Ramon&Ramon
Hoe ouder de Volvo des te duurder wordt het!
Voorbeeld,
Een schuifdakmotortje kost nu op dit moment voor een Volvo 945 560 euro ex de BTW.
Is een ding van niks en de prijs vroeger was minder dan de helft.
Geplaatst: 14.10.2010 - 13:53
door rdkraker
Heb net ook even nagevraagd, Ton van Kuijk (alkmaar) rekent 22,50. Netjes!