Pagina 2 van 2

Geplaatst: 02.02.2006 - 09:30
door Hans
Ha! Dat zijn de waardevolle tips. Ik ben zelf bij de Profile geweest in Helmond. Hier zou een uitlijnspecialist aan het werk zijn. Misschien had ie zijn dag niet.

Maar ik woon bijna in Eindhoven dus ik zal eens bij Scherf gaan kijken.

Dankjewel!

Geplaatst: 02.02.2006 - 12:57
door EV70S
Mijn stuur staat ook scheef Hans, maar de dealer zou hier binnenkort naar kijken.

Natuurlijk kan de ronding van de weg en spoorvorming iets trekken, maar op een nieuw geasfalteerd stuk bij 10km/h moet recht gewoon recht zijn.

Ik hou je op de hoogte hoe makkelijk ze hem recht zetten, maar mijn 3-spaaks stuurwiel is er bij de dealer voor aflevering ingezet.

Wordt vervolg...

Geplaatst: 04.02.2006 - 16:19
door volvomen-1
Nou Hans, laat ik nu precies hetzelfde hebben....!!! Ik heb 'em al 3x laten uitlijnen. Het rijdt op 17" velgen met 245 brede banden van het merk Continetal en dan de uitvoering met een stuk of vier van die brede groeven erin. Trekt altijd iets naar rechts.... Totdat ik de winterbanden erop deed spoort'tie als een trein en dit zijn dus 16" met 215 breed. De vorige 17" banden liepen ook al iets naar rechts. Dit kan met de ronding van de weg te maken hebben, maar als je dan een links gaat rijden op een mooie vlakke weg zou hij naar links moeten trekken, die van mij dus niet. Ik denk dus dat ik probeer de 17" om te ruilen voor 16". Zo hard scheur ik nu ook weer niet wil ik het verschil merken.

Je zou de voorbanden een van links naar rechts kunnen wisselen. Maar in theorie zou het ook vanuit de achteras kunnen komen. Het kan ook komen na uitlijnen met ingereden banden die op verkeerd uitgelijnde wielen ingesleten zijn en dan na goed uitlijnen toch nog scheefstand van het stuur veroorzaken mogelijk i.c.m. iets scheeftrekken.


Sukses, Arie

Geplaatst: 05.02.2006 - 14:20
door Hans
Ja? Zou het aan de 17"liggen? Zou kunnen hoor. Mijn vorige V70 had 16"en die spoorde ook als een trein.

Geplaatst: 05.02.2006 - 14:38
door IkeV70
Mijn 17" hebben nergens last van. Ik denk eerder aan die 245.

Geplaatst: 05.02.2006 - 17:21
door joost
Mijn stuur stond scheef toen ik hem kocht. Door mijn bandenspecialist in het dorp weer rechtgezet. Het stuur moest ik recht houden terwijl er onder de auto bij de wielen 'iets' werd gedaan. Na een aantal keren stellen en wat proefrondjes was het klaar. Oh ja, kostenloos!

Joost.

Geplaatst: 05.02.2006 - 20:37
door Hans
Dat is cool! Ik ga ook deze week ff naar de bandenspecialist om nog maar eens te laten kijken.

Gisteren heb ik zo'n 500 km gereden en het is inderdaad afhankelijk van het soort wegdek. Nieuwe snelweg is goed, oude snelweg moet ik echt m'n stuur vasthouden ivm rechts wegtrekken....

Geplaatst: 12.03.2006 - 18:34
door EV70S
Hans,

Ik had het ook op de V70D5, maar mijn stuur was gewisseld naar een Inscription 3-spaaks exemplaar.

Dat was dus oorzaak nr. 1, gewoon niet recht gemonteerd.

Daarna toch ook uitlijning opnieuw gedaan en dus spoorstangen iets afgesteld en nu is het gewoon 100%

Hopelijk is het bij jouw D5 inmiddels ook alweer opgelost!

EV70S

Geplaatst: 12.03.2006 - 19:08
door maxxzz
Mijne is net uitgelijnd en loopt ook nog steeds iets naar rechts. 17" met 225 banden. Wat ik vreemder vind is dat als ik scherp instuur bij inparkeren oid dat de wielen zo gaan "happen" op de grond. Vooral op natte ondergrond doet ie dit. Is dit normaal??

Geplaatst: 12.03.2006 - 20:02
door NOS
je stuur kan je eenvoudig recht zettten, zorg dat je wielen recht staan en dan kan je het middelste deel van het stuur eruitschroeven en de grote bout iets losdraaien en het stuur rechtzetten

Geplaatst: 12.03.2006 - 20:03
door EV
NOS schreef:je stuur kan je eenvoudig recht zettten, zorg dat je wielen recht staan en dan kan je het middelste deel van het stuur eruitschroeven en de grote bout iets losdraaien en het stuur rechtzetten
En de airbag dan????

Absoluut niet iets om thuis ff te doen dus...

EV

Geplaatst: 12.03.2006 - 20:34
door Gast
je stuur kan je eenvoudig recht zettten, zorg dat je wielen recht staan en dan kan je het middelste deel van het stuur eruitschroeven en de grote bout iets losdraaien en het stuur rechtzetten
Sorry ik heb wel eens betere adviezen gelezen.
Door deze oplossing kan je ook komen te zitten met de maximale uitslagen.
Dit wordt aleen gedaan na het uitlijnen als blijkt dat het aantal omwentelingen naar de ene kant groter is dan naar de andere kant.
Mijn advies: niet doen.

Geplaatst: 27.03.2006 - 17:16
door NOS
toch hebben wij het thuis gedaan

Geplaatst: 27.03.2006 - 18:00
door CeeBee
En toch is dat niet de manier..........................

Geplaatst: 27.03.2006 - 18:04
door T5Fred
En zo is het! We leven toch niet meer in het C-kadett tijdperk (1975)? Jongens laat dit nu gewoon goed doen....... komt de veiligheid ook ten goede. Het stuur gaat niet voor Jan-Gerrit zo scheef staan.

Geplaatst: 27.03.2006 - 18:08
door CeeBee
Mijne staat weer lekker recht.
Men neme: 1handige eigenaar,
vier nieuwe banden en een nieuw uitlijnapparaat.
Oh ja, en 20 min. van je leven.

Geplaatst: 27.03.2006 - 18:11
door T5Fred
CeeBee schreef:Mijne staat weer lekker recht.
Men neme: 1handige eigenaar,
vier nieuwe banden en een nieuw uitlijnapparaat.
Oh ja, en 20 min. van je leven.
Hoe simpel kan het leven zijn, toch? :D Goed gedaan CeeBee!

Geplaatst: 27.03.2006 - 18:13
door CeeBee
Maar twee jaar met een scheef stuur gereden.
Dat krijg je ervan , je moet tegenwoordig alles zelf doen wil het naar je zin zijn..............
Beetje jammer wel.

Geplaatst: 27.03.2006 - 18:27
door T5Fred
CeeBee schreef:Je moet tegenwoordig alles zelf doen wil het naar je zin zijn.
De bevrediging is dan natuurlijk wel maximaal :D . Geen nadeel zonder voordeel!