Geplaatst: 22.10.2010 - 21:35
Het klinkt mooi maar er is een steeds grotere groep mensen die een ICD draagt en nog niet eens door een poortje op Schiphol mag lopen. Hoe veilig is dit systeem voor die doelgroep??? Ik heb zo mijn twijfels.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Huh? Wat hebben die twee dingen met elkaar van doen? De ene is een metaaldetector, de ander een inductielus. Het is wel beide stroom en straling, maar de sprong die jij maakt is toch wel aardig groot.Theo V70 schreef:Het klinkt mooi maar er is een steeds grotere groep mensen die een ICD draagt en nog niet eens door een poortje op Schiphol mag lopen. Hoe veilig is dit systeem voor die doelgroep??? Ik heb zo mijn twijfels.
Het nuttige aan het aangename paren?Ben schreef:Ik vind het wel komisch dat juist Vlaanderen (het gebied met het slechtste wegennet van West-Europa) lussen in wegen wil gaan aanleggen. Er zal best een Europese subsidie voor dit project in de pijplijn zitten en op die manier kun je slim goedkoop aan nieuwe wegen komen. :shock:
En dan zit je nog met het probleem dat je op de snelweg niet om de zoveel tijd voor een stoplicht staat om op te laden... Dan kun je dus de stad niet uit...edraket schreef:Ik neem aan dat die AGV's aan de stekker gaan om op te laden, en niet via een lus in de vloer.Johann schreef:We hebben bij ons in de productie een aantal AGV's rijden die palletten uit de productie halen en in het magazijn rijden en wegzetten. Het zijn eigenlijk onbemande heftruck's.dus. De palletten kunnen ze op de vloer of op een andere pallet met een maximum hoogte van 1.80 mtr wegzetten. Ze draaien in een 3 ploegen dienst 24/5. Elke AGV doet ongeveer 1.5 uur op een acculading en heeft een minuut of 7 nodig om van ongeveer 25-30% naar 100% te laden. In het weekeinde doorlopen ze een soort van conditioneringsprogramma waarbij ze langer aan de lader staan. Dit schijnt beter voor de accu te zijn.Ben schreef:Dat bedoel ik. M'n tandenborstel heeft een hele nacht nodig om weer op adem te komen. En daar zit maar een heel klein batterijtje in.
Om een auto voort te bewegen heb je nogal wat stroom nodig en om zo'n accu op te laden heb je naar mijn idee (maar ik was heel slecht in natuurkunde) toch wat meer stroom nodig dan je in een fractie van een seconde met een langsrijdende ontvanger uit een lus in de grond kunt halen.
Je zou eens een keer een testje kunnen doen en klokken hoe lang je bij bijvoorbeeld een stoplicht of stop teken bij een kruising stil staat. Denk dat het je nog zal verbazen hoeveel tijd hier in gaat zitten. Je zou misschien met elke 30 seconden laden wel weer een minuut of 10 kunnen rijden.
Het grootste probleem met opladen via inductie is dat er geen grote hoeveelheden stroom kunnen worden getransporteerd. En dat is wel nodig voor het herladen van een accu. Zie dit voorlopig nog niet in de praktijk toegepast.