Pagina 2 van 3

Geplaatst: 24.10.2010 - 20:30
door DeNNiS_
zal ik eens doen als mijn brembo's er onder liggen mad

Geplaatst: 24.10.2010 - 20:32
door edraket
Ik kan wel onderschrijven wat je ervaart. Ik heb een V70R gehad, mijn vriendin had toen een peugeot 206 GTI. Dat GTI-tje was echt snel te noemen. Naar de 180 was de V70 niet zo heel veel sneller. Losrijden deed ik hem zeker niet. En die Pug had maar 136 pk, terwijl mijn V70 er 240 had (ook gemeten!). Heel frsutrerend, maar dat is het gevolg van gewicht.

Geplaatst: 24.10.2010 - 20:34
door 945i
DeNNiS_ schreef:zal ik eens doen als mijn brembo's er onder liggen mad
:shock: Ook al een vriend met een vlotte Fiesta?

Geplaatst: 25.10.2010 - 19:29
door jvacker1975
edraket schreef:Ik kan wel onderschrijven wat je ervaart. Ik heb een V70R gehad, mijn vriendin had toen een peugeot 206 GTI. Dat GTI-tje was echt snel te noemen. Naar de 180 was de V70 niet zo heel veel sneller. Losrijden deed ik hem zeker niet. En die Pug had maar 136 pk, terwijl mijn V70 er 240 had (ook gemeten!). Heel frsutrerend, maar dat is het gevolg van gewicht.
Inderdaad als je de pk-gewichtsverhouding uitrekent dan kom je inderdaad op ongeveer 6,5 pk/kg voor mijn volvo en 7,5pk/kg voor de fiesta......dan ben ik dus eigenlijk uitgelult :D
Heb een afspraak staan bij rica voor a.s. donderdag 13.00u, ze gaan eens kijken hoe en wat,kijken wat ze er nog uit kunnen persen!
Ik zal verslag doen!

Geplaatst: 25.10.2010 - 21:29
door BlackcurrantV70
Dat woord "persen" lijkt me niet gunstig voor de levensduur.....

Laat mij maar puffen met de standaard 163PK :-)

Ik stel een ander testje voor tegen de Fiesta, vertrek samen eens naar Spanje op reis en zie wie er het vlotste uitstapt op de bestemming.....

Geplaatst: 25.10.2010 - 23:07
door jvacker1975
nee, persen moet het inderdaad niet worden en het reisgenot door souplesse en de heerlijke stoelen is ook niet te vergelijken, dat besef ik ook wel hoor.
Een beetje haantjesgedrag blijft toch leuk en als het even kan zou ik hem toch graag eens laten kennis maken met een steeds kleiner wordende achterkant van een dikke v70!

Geplaatst: 30.10.2010 - 14:37
door jpdc91
jvacker1975 schreef:
edraket schreef:Ik kan wel onderschrijven wat je ervaart. Ik heb een V70R gehad, mijn vriendin had toen een peugeot 206 GTI. Dat GTI-tje was echt snel te noemen. Naar de 180 was de V70 niet zo heel veel sneller. Losrijden deed ik hem zeker niet. En die Pug had maar 136 pk, terwijl mijn V70 er 240 had (ook gemeten!). Heel frsutrerend, maar dat is het gevolg van gewicht.
Inderdaad als je de pk-gewichtsverhouding uitrekent dan kom je inderdaad op ongeveer 6,5 pk/kg voor mijn volvo en 7,5pk/kg voor de fiesta......dan ben ik dus eigenlijk uitgelult :D
Heb een afspraak staan bij rica voor a.s. donderdag 13.00u, ze gaan eens kijken hoe en wat,kijken wat ze er nog uit kunnen persen!
Ik zal verslag doen!
Hallo,
En jvacker1975 heeft rica iets gevonden ? :)

Geplaatst: 30.10.2010 - 17:05
door jvacker1975
Nou , het is anders verlopen..
Marcel van Rica belde af wegens ziekte, dus het ging niet door.
Nu blijkt na uitlezen bij Volvo dat de dump valve die ik bij european tuning had laten monteren verwijderd moet worden.
Doordat deze zelfs met de zwaarste veer blijkt open te blijven staan verlies ik dus turbo druk en vandaar de `trage` acceleratie.
Van de week wordt het dus hersteld en dan laat ik daarna de auto bij rica afstellen in combinatie met een downpipe.
Die vriend van me heeft trouwens van de week z`n st ingeruild voor een c30 t-5 summum!
Heb hem het Volvo virus overgedragen!

Geplaatst: 30.10.2010 - 17:08
door jvacker1975
En nog wat, die pk gewichts berekeningen van mij slaan nergens op, heb de boel per ongeluk omgedraaid.......
Je moet de pk`s delen door de kilo`s en dan heeft de Volvo dus meer!
Met de goede turbodruk moet ik hem dus kwijt kunnen rijden!

Joepie

Geplaatst: 05.11.2010 - 19:03
door beamer1200
Nou dat wordt smullen nu die st de deur uit is. Echt een vet blok.

Geplaatst: 06.11.2010 - 19:31
door jvacker1975
he schele, ook op t volvo forum!

Geplaatst: 08.11.2010 - 12:28
door Peter-V50
Die vriend van me heeft trouwens van de week z`n st ingeruild voor een c30 t-5 summum!
Heb hem het Volvo virus overgedragen!
Goed dat je hem hebt aangestoken! Maar een C30 T5 zul je ook niet makkelijk van je af schudden...

Geplaatst: 09.11.2010 - 18:30
door jvacker1975
.........haha daar was ik al bang voor!

Geplaatst: 09.11.2010 - 19:27
door Quota
Peter-V50 schreef:
Die vriend van me heeft trouwens van de week z`n st ingeruild voor een c30 t-5 summum!
Heb hem het Volvo virus overgedragen!
Goed dat je hem hebt aangestoken! Maar een C30 T5 zul je ook niet makkelijk van je af schudden...
Je bedoelt "zul je ook niet snel bijhouden"?

Geplaatst: 10.11.2010 - 22:33
door jvacker1975
en hij is ook nog gechipt naar 262pk.......

Geplaatst: 10.11.2010 - 22:38
door jvacker1975
Trouwens even een update; Ik heb voor zaterdag de 20e een afspraak staan voor montage van een ferrita 3 inch downpipe en dan wordt ie gelijk afgesteld op de rollenbank bij Rica.
Ik zal er verslag van doen.
Hopelijk kom ik dan zo rond de 260 pk uit.

Geplaatst: 11.11.2010 - 08:27
door Quota
jvacker1975 schreef:Trouwens even een update; Ik heb voor zaterdag de 20e een afspraak staan voor montage van een ferrita 3 inch downpipe en dan wordt ie gelijk afgesteld op de rollenbank bij Rica.
Ik zal er verslag van doen.
Hopelijk kom ik dan zo rond de 260 pk uit.
okay, maar dan ben je nog steeds een stukkie zwaarder.... Maar op een lange rit naar het zuiden van europa in één stuk ga je het van hem winnen (langere wielbasis en een grotere brandstoftank... :razz:

Geplaatst: 14.11.2010 - 23:13
door ALF
Ivo je slaat de spijker op zijn kop met de laatste opmerking :D

Geplaatst: 27.11.2010 - 18:23
door jvacker1975
Nou, vandaag downpipe eronder laten zetten.
Gaat als de brandweer! Meer koppel onderin en trekt harder door met schakelen.
Het geluid valt me wel wat tegen, je hoort weinig verschil.
Helaas kon het vermogen niet gemeten worden, de testbank gaf de geest...heb ik weer.
Maar hij rijdt super en heb er geen spijt van!

Geplaatst: 27.11.2010 - 19:26
door Edgar
Ach... Het gaat ook meer om het rij plezier dan om de cijfers.