Pagina 2 van 3
Geplaatst: 27.11.2010 - 23:37
door Volvo440ever
Er zijn wel verschillende soorten pompjes. Ik kan me alleen niet herinneren of ik de originele pomp heb laten zitten of de pomp van de koplamwissers heb gebruikt

Geplaatst: 27.11.2010 - 23:40
door Volvo440ever
leip11 schreef:ik had juist geen druk meer op me voorruit. dus heb ik het weer in orginele staat terug gebouwd. of heb je een sterkere pomp gebruikt
Dat had ik ook. Nadat ik de auto een grote beurt had gegeven werkte het weer stukken beter. Denk dat een er een leiding vast/klem zat.
Geplaatst: 27.11.2010 - 23:58
door chrisje
Of anders ff kijken op een volvo waar de koplamp wissers op zitten, wat voor pompje daar op zit. Dan ben je er ook zo achter
Geplaatst: 28.11.2010 - 10:53
door leip11
bij mij is die plek niet leeg er zit een achterruitwisser op.
en ik zal nog eens naar die pomp kijken misschien was die vuil.
het is bij mij wel alleen wat lastiger om het spul aan te passen omdat ik ook met de airco zit dus het is wat vol. maar dat gaat dan wel goed komen nu is het te koud:P
Geplaatst: 29.11.2010 - 17:00
door rene en erica
slangetjes en koppelstukjes eens flink met een compressor doorblazen is natuurlijk een kleine moeite.anders zou je kunnen kijken of het tankje van een 480 (oud type) past, die hebben plek voor 3 pompjes.ik heb ergens een in een folder een plaatje gezien van een koplampsproeierset en daar zat een extra tankje bij maar ik dacht dat dit voor de eerste serie was met enkel sproeiers en geen wissertjes.wie het weet mag het zeggen.
Geplaatst: 29.11.2010 - 17:21
door kip88
De volvo 400 serie phase I heeft een grotere tank 4,5L. Ook zit er een apart pompje met extra capaciteit voor hogedrukreiniging, aangezien er op de phase I en de 480 geen wissers zitten. Zie foto 1 voor de verschillen in het tankje en foto 2 voor alle benodigheden.

Geplaatst: 29.11.2010 - 17:25
door rene en erica
die bedoel ik idd

.
Geplaatst: 29.11.2010 - 18:16
door Shockwave
En weet je zo 1,2,3 ook of die phase 1 tank past in een phase 2 of hoger?
Geplaatst: 29.11.2010 - 18:49
door kip88
Past erin ja, bevestigingspunten zijn hetzelfde.
Geplaatst: 08.01.2011 - 16:08
door jochemvolvo
Hi Shockwave en anderen natuurlijk ook;)
Eindelijk heb ik koplampwissertjes gevonden!
heb ze vandaag ingebouwd.
Shockwave, bedankt voor je duidelijke how-to, was erg handig tijdens het inbouwen.
Iedereen,
heb er ook slangetjes bij, maar hoe hebben jullie die aangesloten? ik heb in de tank 1 pomp zitten met 1 aansluiting, ik zet dus vlak bij de pomp een T-stuk er in zodat ik nu een slang heb naar de koplampen, naar welke lamp leid je deze, waar tak je af en waar zet je het T-stuk met ventiel?
ik dank u nu al voor de hulp

Geplaatst: 08.01.2011 - 20:17
door Shockwave
Het is altijd even wat zoekwerk naar die wissertjes, maar leuk dat je ze gevonden hebt!
Met alle plezier gedaan
Voor die T-stukjes: zie mijn laatste foto post, en dan de 3e en 4e foto van onderen. Daar staan toch duidelijk de 2 T-stukjes + hun plaats + de richting van de eraan bevestigde slangen?
Het eerste T-stukje zit daar dicht bij het reservoir.
Het 2e T-stukje heb ik vlak tegen de rechterkoplamp zitten.
Geplaatst: 09.01.2011 - 11:31
door jochemvolvo
Nu zie ik 't ja, je splitst 'm op bij de pomp (uiteraard) dan laat je 'm naar de bumper lopen en daar splitst ie op naar de wissers toe.
welk T-stukkie heeft een ventieltje dr in? anders liep de tank gewoon leeg toch?
Geplaatst: 10.01.2011 - 10:03
door Shockwave
Het T-stukje bij de koplamp heeft een ventiel erin. Anders loopt je tank idd leeg...
Geplaatst: 11.01.2011 - 15:06
door jochemvolvo
net de t-stukkies opgehaald bij de dealert en om t compleet te maken ook de 'lipjes' die de wissertjes ondersteunen.
als 't weer droog is buiten maak ik t af
zou het drukverschil wat er in dit topic werd opgemerkt (juist wel of niet genoeg druk op de voorruit/lampen) er ook mee te maken kunnen hebben hoe je het t-stukje bij de pomp zet? die kan je namelijk op twee manieren er tussen zetten natuurlijk. het is maar een bedenksel, heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.....
Geplaatst: 11.01.2011 - 17:27
door Shockwave
Die zijn dus nog gewoon te bestellen. Dat wist ik niet
Het T-stukje waar het ventiel in zit is volgens mij voor maar 1 uitleg vatbaar, want je hebt 2 dezelfde aansluitpunten, waarvan ik logischerwijs aanneem dat dat voor beide koplampen is, en 1 dikkere, voor de richting naar het reservoir lijkt me.
Maar het is wel een goede suggestie, en als je er toch nog mee bezig gaat zou je het gelijk uit kunnen proberen of het wat uitmaakt.
Geplaatst: 11.01.2011 - 18:58
door jochemvolvo
het T-stukje met het ventieltje, wat dus tussen je koplampen ligt is idd maar op één manier aan te sluiten, is ook logisch.
Echter, het T-stukje wat je vlak na de pomp bij het tankje zet is wél op twee manieren aan te sluiten, ik zal nog 's uitproberen of dit effect heeft op de stralen op de voorruit.
Ik heb nu het T-stukje bij de pomp zo gezet dat het pieletje wat naar beneden wijst naar de pomp gaat, en de pieletjes die naar links en rechts gaan, die gaan naar de ruit en de lampen. Dit werkt perfect. ik weet nog niet hoe het gaat als k t anders aansluit, zal t uitproberen en laten weten als k meer weet.
Geplaatst: 11.01.2011 - 23:06
door chrisje
ik moet die van mij ook nog steeds instaleren, binnenkort eens kijken of ik alle onderdelen kan bestellen.
@jochemvolvo: weet jij dat toevallig? of die allemaal leverbaar zijn?
Slangen en die steuntjes? en T stukjes
Geplaatst: 12.01.2011 - 09:01
door jochemvolvo
Hoi Chrisje,
Het enige wat ik bij de dealer heb besteld is twee T-stukjes (eentje met ventiel) en die lipjes, bij elkaar €15,-. maar volgens mij kan je de complete koplampwisserset nog bestellen hoor. ze hadden iig de armpjes ook, voor €20,- per armpje....daar heb ik mijn complete set voor :roll:
De slangen weet ik niet, maar die kan je ook bij een aquariumzaak halen, intratuin ook wel. of die ruk je uit welke willekeurige sloopauto lijkt me.
Geplaatst: 12.01.2011 - 09:32
door Volvo440ever
Hallo allemaal,
Is het pennetje, waar het wissertje op zit, los te halen van het motortje? Die van mij is helaas gebogen
Groetjes
Geplaatst: 12.01.2011 - 09:34
door jochemvolvo
dat denk ik haast wel, het motortje is open te maken aan de achterkant dacht ik.....recht buigen wil vast niet ofwel? tussen de bankschroef knellen?