Pagina 2 van 3
Geplaatst: 30.10.2010 - 09:46
door emanje
Ik kan het maar niet geloven....
Geplaatst: 30.10.2010 - 09:59
door Paul
Ik mag niet vragen waarom je dit wil, maar waarom wil je dit?
Rij je ook met uitgeschakelde airbags?
Geplaatst: 30.10.2010 - 10:23
door Oceanracer
emanje schreef:Ik kan het maar niet geloven....
Het kan niet.
Het kan niet.
Het kan niet.
Het kan niet.
Het kan niet.
Re: Uitzetten signaal autogordel
Geplaatst: 30.10.2010 - 11:18
door Morgenstond
emanje schreef:
Aub geen reacties over autogordels dragen en veiligheid, want daar gaat het mij nu niet om... :roll:
De reden dat het niet uit te schakelen is, heeft hier dus wel mee te maken. En geloof mij maar dat hier mensen hebben gereageerd die weten waar ze het over hebben. Het kan NIET.
Geplaatst: 30.10.2010 - 11:47
door Wim J
echt niet ??? :turn-l: :turn-l:
Geplaatst: 30.10.2010 - 13:31
door emanje
Ik kan het nog steeds niet geloven. Omdat het een software matige aansturing is. Volvo WIL het niet denk ik.
Geplaatst: 30.10.2010 - 13:39
door 945i
Komt op hetzelfde neer. (voor de gewone man zonder vriendjes op hoge plaatsen in Zweden)
Geplaatst: 30.10.2010 - 13:42
door bart simpson
emanje schreef:Ik kan het maar niet geloven....
vervelend voor je, en?
Geplaatst: 30.10.2010 - 13:44
door M@rcel
Gepast fysiek geweld zal het piepertje ook wel doen verstommen. :violent1: :drinking:
Geplaatst: 30.10.2010 - 22:17
door Hans
Ga maar eens zoeken waar dat piepje geproduceerd wordt... Of sla je je speakers kapodt
Geplaatst: 31.10.2010 - 20:18
door Peter-V50
tvc15 schreef:@Peter-V50: GEEN sensor in de achterbank, maar slimme software die constateert dat er iemand op de achterbank zit (software weet dat de achterdeur opengemaakt is en gordel ingeklikt, dan zit er dus iemand). Daarna tijdens het rijden de gordel losmaken betekent foute boel en dus de gong aan. Probeer maar eens weg te rijden met iemand op de achterbank die zijn gordel niet aanraakt: alleen een melding op de b.c. dat de gordel niet in gebruik is, maar geen gong. Nog leuker: laat je zoontje eens voorin stappen en tussen de voorstoelen door op de achterbank te klimmen. Niet aan de gordel komen, wegrijden en je krijgt niet eens een melding op de board computer.
Dit vraagt om een experiment! Ik hoop dat ik er morgenochtend aan denk...
Maar de truc zit hem dus niet alleen in de deur, maar in een combinatie tussen deur en gordel, als ik het goed begrijp.
Geplaatst: 01.11.2010 - 08:00
door Koidream
Laat mij het nu net andersom fijn vinden. Mijn S60 heeft enkel interesse in mij (of de bestuurdersgordel

). Ik zou het net fijn vinden dat ik ook een waarschuwing kreeg als mijn passagiers hun gordel niet dragen. Dan hoef ik niet steeds om te zien en rechtertje te spelen...
Geplaatst: 01.11.2010 - 08:08
door V70/2.4D/2003
Ik heb de oplossing:
Ik reed de achterruit van mijn V70 aan splinters vorige week en wat denk je:
Na (dealer)reparatie piepte het waarschuwingspiepje van de gordel en open achterklep niet meer! Dat de resetstand van de CC het toen ook niet meer deed, de auto nog onder de glasscherven/-splinters zat en de ruitenwisser verkeerd was gemonteerd is nog veel vervelender maar, on topic:
Achterruit laten vervangen en je hebt geen piepjes meer :redhotevil:
Geplaatst: 01.11.2010 - 21:17
door Msuidgeest
Of stoppen met het rijden in een Volvo ...
Geplaatst: 01.11.2010 - 21:40
door 945i
Nou Mark, Volvo is niet meer de enige met lampje en signaal...

Geplaatst: 01.11.2010 - 22:27
door Paul
Ik zou gewoon in de gordels gaan zitten....
Geplaatst: 02.11.2010 - 07:20
door NielsPHEV
als ik het me goed herinner dan is de gordel indicatie een criterium wat ook meegenomen wordt in de Euro NCAP crashtest kwalificatie (vanaf dat moment gingen allerlei andere merken het ook monteren) kan me voorstellen dat het alleen al om die reden niet uit schakelbaar mag zijn. ABS is ook niet uitschakelbaar, net als de bestuurdersairbag...
Geplaatst: 02.11.2010 - 08:43
door V70/2.4D/2003
Vandaag brengen ze hem weer thuis. En de piepjes? Die doen het weer

Geplaatst: 02.11.2010 - 09:16
door Rudyvg
Als je de accu er uit haalt piept-ie ook vast niet meer...

Geplaatst: 02.11.2010 - 09:20
door Walter
NielsV70 schreef:als ik het me goed herinner dan is de gordel indicatie een criterium wat ook meegenomen wordt in de Euro NCAP crashtest kwalificatie (vanaf dat moment gingen allerlei andere merken het ook monteren) kan me voorstellen dat het alleen al om die reden niet uit schakelbaar mag zijn. ABS is ook niet uitschakelbaar, net als de bestuurdersairbag...
Ik geloof niet dat Volvo zich veel aantrekt van de EuroNCAP eisen. Die hebben wat dat betreft geen autoriteit. Mijn 343 uit 1978 had al een verklikkerlampje voor de gordel, compleet met druksensor in de passagiersstoel.