Pagina 2 van 6

Geplaatst: 02.11.2010 - 20:33
door Fredhead
Ja en nee...

De Duitse dealer heeft voorlopig geen tijd, net als de dealer kort in de buurt.
Hierop is in overleg met mij besloten dat de V50 op transport gaat naar Nederland.
Dit kan helaas tot maximaal 2 weken duren en dan staat hij bij ''mijn dealer'' die er dan naar gaat kijken.

Heb vandaag gelukkig wel kunnen regelen dat de huurauto die ik t/m morgenmiddag heb bij de Europe car hier in de buurt mag brengen en dat hij niet naar Duitsland gebracht hoeft te worden.

Tot de V50 klaar is mag ik de S60 van mijn ouders gebruiken, want mijn 205 staat helaas ook nog bij de garage en is ook nog niet klaar.

Wel kreeg ''mijn dealer'' toen ik het verhaal uitlegde het vermoeden dat het waarschijnlijk de turbo is

Geplaatst: 03.11.2010 - 00:12
door Frederik Welvaert
kan ook zijn... Als de turbo geen druk opbouwt en het mengsel wordt te rijk kan je ook witte rook krijgen. Hoewel de auto zijn inspuiting regelt ahv de oa de inlaatdruk... Maar het klopt wel dat je dan ook geen vermogen hebt.

Best wel k*t dat de afhandeling nog zo lang gaat duren... Als het al 2 weken kan duren eer de wagen terug in NL is... Dan nog tijd vinden om ernaar te kijken... pfff. Sterkte.

Geplaatst: 03.11.2010 - 06:26
door rsnhakan
Sterkte met wachten...

Geplaatst: 03.11.2010 - 08:23
door Fredhead
Dank u, het enige dat ik nu kan doen is hopen dat mijn auto eerder in Nederland staat

Geplaatst: 03.11.2010 - 09:09
door 945i
Je kan hem zelf ophalen, heb laatst iemand gesleept met een sleepstang, dat gaat perfect hoor.

Geplaatst: 03.11.2010 - 10:37
door Fredhead
Dat zal best prima gaan, maar ga niet 150 kilometer met een sleepstang lopen slepen.

Ga nog proberen om de autoambulance van een maatje te regelen, hopelijk met auto ervoor.
De enige auto die hier thuis namelijk een trekhaak heeft is degene die nu in Duitsland staat :(

Geplaatst: 03.11.2010 - 11:59
door ewing
Lees net je relaas! Balen Ferdi! Wat de oorzaak ook is, dat 'riekt' in ieder geval (weer) naar een dure reparatie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je vertrouwen in jouw V50 daarmee in korte tijd tot een historisch dieptepunt is gedaald.

Aan de andere kant, met een dergelijke kilometerstand kunnen er zich nu eenmaal meer dingen voordoen. Je zou 'm ook kunnen inruilen voor een andere, nieuwere, V50 met een veel lagere kilometerstand...dan kun je in ieder geval die mooie velgen en verlaging behouden :-)

Die van mij staat nu op kilometerstand 255dkm en - afkloppen - nog geen ernstige problemen gehad de laatste 30dkm. Ik hou er wel ernstig rekening mee dat binnenkort bij mij de turbo en/of koppeling ook wel de geest geven....die gaan ook al een tijdje mee natuurlijk.

Nogmaals sterkte gewenst en hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen!

Geplaatst: 03.11.2010 - 12:06
door Ramon&Ramon
fredhead schreef:Dat zal best prima gaan, maar ga niet 150 kilometer met een sleepstang lopen slepen.

Ga nog proberen om de autoambulance van een maatje te regelen, hopelijk met auto ervoor.
De enige auto die hier thuis namelijk een trekhaak heeft is degene die nu in Duitsland staat :(
Moet je wel een B-E rijbewijs hebben ook.:):)

Geplaatst: 03.11.2010 - 13:59
door Fredhead
ewing schreef:Lees net je relaas! Balen Ferdi! Wat de oorzaak ook is, dat 'riekt' in ieder geval (weer) naar een dure reparatie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je vertrouwen in jouw V50 daarmee in korte tijd tot een historisch dieptepunt is gedaald.

Aan de andere kant, met een dergelijke kilometerstand kunnen er zich nu eenmaal meer dingen voordoen. Je zou 'm ook kunnen inruilen voor een andere, nieuwere, V50 met een veel lagere kilometerstand...dan kun je in ieder geval die mooie velgen en verlaging behouden :-)

Die van mij staat nu op kilometerstand 255dkm en - afkloppen - nog geen ernstige problemen gehad de laatste 30dkm. Ik hou er wel ernstig rekening mee dat binnenkort bij mij de turbo en/of koppeling ook wel de geest geven....die gaan ook al een tijdje mee natuurlijk.

Nogmaals sterkte gewenst en hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen!
Dank je :)

Dat een auto met een kilometerstand zoals die van mij heeft wat extra onderhoud nodig heeft kan ik goed begrijpen en heb ik ook zeker rekening mee gehouden.

Het valt me alleen nu flink tegen na al flink wat onderhoud gewoon weer problemen en mogelijk veel kosten te krijgen.
Ik moet dagelijks op mijn auto kunnen ''vertrouwen'' voor zowel mijn werk als privé en dat vertrouwen is net als jij zegt inderdaad flink gedaald.
Hier thuis hebben we al een keer een auto gehad die veel kuren had en ben een beetje bang dat ik hetzelfde ga krijgen met mijn V50.

Weet wel dat als ik deze auto weg doe er geen V50 meer voor terug wil. Vind het een erg mooie auto die ook goed rijd, maar wil dan wel weer iets anders.

Voor nu wordt het even afwachten en eens goed nadenken wat ik ga doen.
Ben weer aan het twijfelen gegaan om hem misschien toch gelijk na de reparatie weg te doen.
Maar ook nog een tijdje houden speelt door mijn hoofd.

Mocht ik weer iets weten zal ik het vermelden en uiteraard de uiteindelijke keuze zal ik jullie niet onthouden :)

Geplaatst: 10.11.2010 - 17:04
door Fredhead
Vandaag toch nog een klein lichtpuntje... deze week nog heel wat "gedoe" gehad met Europcar die mij ineens een rekening na stuurde.
Dit is vandaag allemaal opgelost en heb gelijk contact gehad over het transport naar Nederland toe.

Vrijdag of uiterlijk maandag komt de V50 een keertje naar Nederland toe :)

Tot gisteren had ik ook lichte twijfel of een benzine voor mij misschien net zo voordelig zou zijn als een diesel, maar toen ik gisteren aan de pomp stond werd ik er weer op gewezen dat dit toch niet zo is.

Alle twijfels zijn ook een beetje ten einde, heb naar heel wat verschillende auto's op internet zitten kijken maar het is het eigenlijk "net niet" voor mij.
Qua interieur staat de V50 voor mij boven al die auto's en aangezien ik toch veel tijd in de auto doorbreng is dat toch wel belangrijk.

Oftewel, de V50 blijft nog maar een poosje en als hij zich gedraagt rijd ik er tot de eigenlijk geplande 4ton mee door :)

Geplaatst: 11.11.2010 - 07:37
door ewing
fredhead schreef:Oftewel, de V50 blijft nog maar een poosje en als hij zich gedraagt rijd ik er tot de eigenlijk geplande 4ton mee door :)
Zo kennen we je weer Ferdi! :D

Geplaatst: 11.11.2010 - 17:44
door Fredhead
Gelukkig :)

Er zit ook nog eens lekker schot in de zaak... ben een kwartiertje geleden door de dealer gebeld dat er een blauwe V50 bij hun af was geleverd :D
Morgen gaan ze er gelijk naar kijken en hoor dan meer.

Ook komt er gelijk een verse apk op als het probleem op is gelost, die verloopt morgen namelijk ook nog eens :roll:

Geplaatst: 11.11.2010 - 20:15
door Gait
dat is dan toch nog redelijk vlot, nu hopen dat het meevalt!

Geplaatst: 12.11.2010 - 09:23
door V50_2.0D
Ik heb hetzelfde verhaal gehad met een Ford Mondeo uit 2004. 3km voor de Nederlandse grens.

Plots verminderd vermogen (korte fluit te horen dat moment) en een flink wit rookgordijn. Gebeurde toen ik met 170km/u het gas intrapte. Inderdaad een flink brandlucht. Was een defecte turbo. De witte rook wordt veroorzaakt door onverbrande diesel die in de uitlaat terecht komt.

Hoop dat het bij jou wat simpelers is!

Geplaatst: 12.11.2010 - 10:20
door Fredhead
Het blijkt helaas toch de turbo te zijn.
Hij is zelfs goed stuk, alles schijnt onder de olie te zitten.

Wordt straks nog gebeld over de kosten en dan gaan ze beginnen met de reparatie

Geplaatst: 12.11.2010 - 10:54
door Rutger
Wow, dat is weer een onverwachte kost. Ik hoop dat het een beetje mee zal vallen. Succes

Geplaatst: 12.11.2010 - 10:59
door V480-S60
Auw ferdi, kapotte turbo: reken op € 2000,00
Ik lees dit verhaal nu pas maar ik had je, gezien mijn ervaringen, al direct kunnen vertellen dat het de turbo was. Ik heb exact hetzelfde meegemaakt bij 225.000 km bij de V40 die ik gehad heb. Kosten (inclusief schoonmaken en voorkomen gevolgschade) € 2.100,00. en dat was in 2005.
Dus succes.

Geplaatst: 12.11.2010 - 11:09
door Fredhead
Ging er zelf ook wel van uit dat het de turbo was.
Helaas bleek dit ook waar.

Zit nu nog te wachten op de totale kosten, maar reken minimaal op 1500 euro of meer

Geplaatst: 12.11.2010 - 12:43
door Exeres
Da's wel ff vloeken dan als je dat te horen krijgt! Maar als het hersteld is, rij je wel weer met je "ouwe getrouwe" ronde ;-)

Geplaatst: 12.11.2010 - 13:12
door Ramon&Ramon
Turbo kost 835 ex BTW
Onderdeelnummer is:36002265.

Dan arbeidsloon en het spoelen van het inlaattraject plus de intercooler,
1500 euro ga je niet redden,wordt wel een hoger bedrag vrees ik.