Pagina 2 van 2
Geplaatst: 19.01.2011 - 10:17
door Doeke Dobma
Wat is je verbruik? Start de auto goed? Merk je ook iets als je de start/stationair laat lopen terwijl je de stekker van de hulpluchtregelaar los hebt? Is de koelvloeistoftemperatuursensor nog goed? (die onder de rechter bougie)
Als ik lees dat je onstekingsdelen al 40.000km oud waren, dan zal je brandstoffilter ook wel niet recent vervangen zijn. Kun je ook wel eens doen, zorgt soms voor de meest vreemde storingen... Zit voor het rechter achterwiel, ronde pot.
Geplaatst: 19.01.2011 - 10:38
door rvdodewaard
- Verbruik 1 op 11, dus keurig voor een 2.0
- Auto start doorgaans goed
- Met de stekker van de luchttemperatuursensor (deze bedoel je denk ik) los loopt de auto voor geen meter. Sensor is trouwens nieuw
- hoe zou ik kunnen merken of de koelvloeistoftemperatuursensor niet meer goed is?
- ontstekingsdelen zijn nu allemaal vorige maand vervangen (bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap, bobine)
- brandstoffilter is ook nog recent gedaan, is echter wel een filter voor een nieuw model V70 omdat de aansluiting waren doorgeroest. Dit heeft de Volvo dealer gedaan overigens.
Geplaatst: 19.01.2011 - 22:22
door Iroll
Geplaatst: 20.01.2011 - 19:54
door rvdodewaard
Dat is redelijk taaie materie
Maar voor zover ik het begrijp kom ik op 2 zaken waar ik nog mee zou kunnen beginnen:
- vliegwielsensor
- systeem- en hoofdrelais
Alleen waar kan ik die sensor en de relais terugvinden? En welke relais heb ik nodig?
Geplaatst: 20.01.2011 - 20:21
door Iroll
Vliegwielsensor zit onder het gasklephuis, waar de motor en versn.bak aan elkaar zitten. Sensor zit vast met 2x 11mm boutjes op een halve maanvormig beugeltje. Verwijderen en tip v.d. sensor schoonmaken met contactspray en tandenborstel oid. Meet voor de zekerheid ook even de weerstand.
De 2 relais zitten achter het handschoenkastje, onder de voorruit zeg maar.
Er staat beschreven hoe je de relais kan doorverbinden om ze testen.
Geplaatst: 26.01.2011 - 19:20
door rvdodewaard
Vliegwielsensor en relais blijken toch ook de oplossing niet te zijn. Overigens geen foutcodes. Het is echt om gek van te worden. Nog ideeën?
Geplaatst: 26.01.2011 - 20:55
door duracell-konijntje
al gecheckt of ie valse lucht zuigt..??..was bij mijn 440 oorzaak van bijna exact dezelfde klachten..
Geplaatst: 01.02.2011 - 11:30
door rvdodewaard
Yep, ook dat is het niet.
Geplaatst: 21.02.2011 - 22:01
door rvdodewaard
Het probleem is een paar weken geleden gevonden, maar ik wilde het nog even aankijken voordat ik het hier zou melden.
De spanningsregelaar van de dynamo bleek de oorzaak voor de problemen. Deze is vervangen en hiermee is het stotteren, inhouden van de motor en andere vage klachten als sneeuw voor de zon verdwenen!
Geplaatst: 22.02.2011 - 00:20
door chrisje
Mooi zo, nu maar hopen dat het weg blijft !
[OPGELOST] Stotterende motor
Geplaatst: 12.07.2020 - 10:08
door Maur
Hallo allen,
ik heb in de afgelopen maanden ook last gehad van een steeds ernstiger stotterende motor 2,4L benzine in onze Volvo C70.
Na vervangen van BPD sensor, Nokkenas sensor, bobines en uiteraard bougies, zonder succes.
Ik heb afgelopen week de luchtmassameter vervangen, en met succes! De motor loopt als een zonnetje en heeft weer het vermogen wat het hoort te zijn.
Wel even de motorstoringen uit het OBD-systeem verwijderd.
Bedankt voor alle informatie op dit forum! Dit resultaat wil ik zeker met jullie delen.
George In der Maur