Pagina 2 van 2

Geplaatst: 16.11.2010 - 12:55
door redrooster
Even nog een fotootje van blok. Kunnen we zien waar over we het hebben.
Je kan zien dat mijn volgende ding de radiateur is. Wat je niet ziet is dat ik de v snaar moet vervangen.
Afbeelding

Geplaatst: 16.11.2010 - 13:48
door wpee
Ik zie ook dat je koelvloeistof peil aan de erg lage kant is!!


Trouwens een maand geleden na 21 jaar de voet gevlakt van de carb. De carb was erg krom, heb daarom niet de carb gevlakt maar de kunststof voet. Ik denk dat het ongeveer 0.5-1 mm was. Overigens verhielp dat niet mijn euvel.....
Maar goed, voorheeb reed ik met 2 papieren pakkingen van samen 2mm met vloeibare pakking ertussen, dat heeft de voet ook dicht gehouden blijkt na het vlakken want ik merk geen vershcil.

Ik heb nu nog last van af en toe een haperende werkslag (1 slag) bij een warme motor.

Geplaatst: 16.11.2010 - 23:22
door redrooster
945i schreef:Yep. :)
Die 340 van jouw is er nog steeds. Is jaren mee gereden en staat nu in Enschede over de grens in een garage met achterkant omhoog om remcilinders te plaatsen. APK punt. Maar hij heeft er geen zin meer in.

Geplaatst: 16.11.2010 - 23:24
door redrooster
wpee schreef:Ik zie ook dat je koelvloeistof peil aan de erg lage kant is!!
Dat blijft vreemd genoeg steeds op die hoogte staan. Soms een beetje bijvullen. In zomermaanden was dit maar 2 of 3 keer nodig. Zoals ik zei, ga de radiator vervangen en daar eens een kijkje nemen. Slangen e.d. zijn erg mooi.

Geplaatst: 16.11.2010 - 23:26
door 945i
Dat was ook een hele goeie special, weinig tot geen roest te bekennen op dat ding. Leuk te horen dat hij het nog doet!

Geplaatst: 19.11.2010 - 15:26
door redrooster
Terugkomend op:
Vandaag 3 x boodschap gedaan waar de motor tijdje uit stond. Geen probleem de eerste km. Op de weg loopt ze ook goed.

En terugkomend op John (945i). Ik zal de motor wat meer "kietelen", voet wat steviger op gas. Dat rij gedrag van mij komt nog voort uit het "nieuwe rijden" of te wel zuiniger rijden. Maar met het schakelen wat meer gassen geeft natuurlijk ook dat je sneller op snelheid bent en het blok het werk niet meer hoeft te doen. Denk ik maar.

Geplaatst: 19.11.2010 - 15:30
door 945i
Zo is het Frans, hoe sneller je op snelheid bent hoe zuiniger. Gasklep helemaal open= beste doorstroming. ;)

Geplaatst: 19.11.2010 - 16:00
door redrooster
Maar ik douw er geen steigerpijp onder! :)

Geplaatst: 21.11.2010 - 20:34
door chrisje
Kan het geen vacuum probleem zijn, in je benzine tank?

Als je tank vacuum zuigt, krijgt ie ook weinig brandstof en gaat ie ook slechter van lopen.
Open je benzine dop eens als het probleem zich voor doet

Geplaatst: 11.12.2010 - 12:06
door smartjan
@Chrisje; ik dacht aan precies hetzelfde toen ik het verhaal zo las. Aan de andere kant is het dan vreemd dat hij dan op de snelweg gewoon voluit gaat.

Geplaatst: 11.12.2010 - 13:08
door chrisje
Dat komt omdat dan de benzine pomp harder moet werken om benzine naar de motor te krijgen

Geplaatst: 11.12.2010 - 15:33
door redrooster
Onderwerp vacuüm van benzinedop komt in verleden voor in topics van hikken en inhouden van carburateurmodellen. Speelt geen rol. Ik kan mij herinneren dat de dop zelfs geen gaatje mocht hebben.

Geplaatst: 11.12.2010 - 18:31
door chrisje
ik zou het gewoon proberen, je kan anders ook ff zonder dop rijden en kijken of het een verschil opleverd.

Tenzij het probleem is opgelost natuurlijk