Is ook een nette prijs als je het vergelijkt met de dealers,doen ze de waterpomp ook of komt die er extra bij?derre schreef:300 eur is wel erg rooskleurig , bij nordicar kost het 395 .
Daar word het tevens gedaan deze week . Nog steeds een hele nette prijs als je het mij vraagt !
@Edwin , ik ben nog zeker van plan de auto een aantal jaar te houden , vandaar dat ik ook deze gekocht heb vanwege de lage km stand .
twijfels distributieriem
-
- 7th Gear member
-
- 7th Gear member
Voor 395 euro incl waterpomp en BTW?
Dan moet er geld voor ze bij,want dat kan namelijk niet.
Dan moet er geld voor ze bij,want dat kan namelijk niet.
-
- 7th Gear member
Een distributie set kost
181.80
33.00 euro voor de multiriem
93 euro voor de waterpomp
Dat zijn bruto ex btw prijzen voor orginele onderdelen,dus geen imitatiespul.
Dan is het monteren bij hun gratis als je even rekent!
181.80
33.00 euro voor de multiriem
93 euro voor de waterpomp
Dat zijn bruto ex btw prijzen voor orginele onderdelen,dus geen imitatiespul.
Dan is het monteren bij hun gratis als je even rekent!
- derre
- 3rd Gear member
-
- 7th Gear member
Ik heb het gelezen inderdaad,het zijn ook incl BTW prijzen.
Ze rekenen dus bijna niets voor het monteren,de korting op de onderdelen is hun lage winst inderdaad.
Ze rekenen dus bijna niets voor het monteren,de korting op de onderdelen is hun lage winst inderdaad.
-
- 7th Gear member
De multiriem is niet inbegrepen......
- Welles
- 5th Gear member
Als ik derre zo lees dan vermoed ik dat hij al besloten had het te laten doen en zocht hij daar hier bevestiging voor. Het belangrijkste argument is toch je eigen gevoel. Het hele woord "twijfel" in je topictitel geeft al genoeg aan: doen dus.
(Mijn nieuwe beste vriend Ruud Mulder uit Wijk bij Duurstede heeft € 475 op zijn site staan voor de hele riedel, dus inclusief span/geleiderollen, waterpomp, arbeid en BTW)
(Mijn nieuwe beste vriend Ruud Mulder uit Wijk bij Duurstede heeft € 475 op zijn site staan voor de hele riedel, dus inclusief span/geleiderollen, waterpomp, arbeid en BTW)
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
-
- 7th Gear member
Dat ben je bij de dealer ook kwijt ongeveer die prijs.Welles schreef:Als ik derre zo lees dan vermoed ik dat hij al besloten had het te laten doen en zocht hij daar hier bevestiging voor. Het belangrijkste argument is toch je eigen gevoel. Het hele woord "twijfel" in je topictitel geeft al genoeg aan: doen dus.
-
- 7th Gear member
Aan arbeidstijd ben je ongeveer anderhalf uur kwijt.
- Welles
- 5th Gear member
Ik ben nog niet aan de beurt geweest voor een distributieriem, maar ik lees hier op het forum regelmatig veel hogere bedragen bij de diverse dealers, ongeveer het dubbele.
Bovendien: zat jouw verbazing over die € 395 dan in de € 80 die het scheelt met de dealer?
Begrijp me niet verkeerd: ik heb geen enkel probleem met de dealer, IK ga alleen voor MIJN specifieke auto naar een ander adres...
Bovendien: zat jouw verbazing over die € 395 dan in de € 80 die het scheelt met de dealer?
Begrijp me niet verkeerd: ik heb geen enkel probleem met de dealer, IK ga alleen voor MIJN specifieke auto naar een ander adres...
S40 1.8 | 1997
-
- 7th Gear member
Er zit inderdaad zeer veel verschil in prijzen,ook voor beurten,koppeling vervangen enz enz.
Dat zal altijd zo blijven denk ik.
Dat zal altijd zo blijven denk ik.
-
- 7th Gear member
Er zijn bedrijven die geven voor een koppeling vervangen van een S60 18 uur op,terwijl het ongeveer 6 uur werk is.
Begrijp vaak ook niet waar ze de bedragen vandaan halen.
Begrijp vaak ook niet waar ze de bedragen vandaan halen.
-
- 7th Gear member
Ja,maar wordt dan wel een duur bakkie en sigaretje:)
- toppertje
- 6th Gear member
dat van die rijstijl,en hogere toeren hebben geen noemenswaardigeEdwin@Amsterdam schreef:Daar is niet zomaar een antwoord op te geven, het hangt van veel zaken af, wat me nu even te binnen schiet.
- rijstijl
- verwachte duur van eigendom
- kosten van vervanging
- hoe voel je je er bij
- welk risico durf je te nemen
- waarde van de auto
Weet je 100% zeker dat je de auto over 2 jaar nog in bezit hebt dan is het financiële nadeel van het nu al vervangen beperkt tot wat rente.
Aan de andere kant, trek je nooit echt ver door in de toeren en gaat de auto er binnenkort weer uit, dan zou ik de centjes in mijn zak houden.
Die riemen breken wel eens onvoorzien, maar anderen hier merken weer terecht op dat de fabrikant het beste inzicht in de de te verwachten levensduur hoort te hebben. Kortom, je moet het zelf beslissen.
invloed op de distributieriem!
lees de verhalen er maar op na.
er zijn er genoeg waar de riem brak met rustig 120 cruisen op de snelweg.
geen glans zonder wrijving
-
- 7th Gear member
Maar als je niet verder kijkt dan je neus lang is,wordt de gok wel erg groot.