Pagina 2 van 3
Geplaatst: 16.11.2010 - 21:32
door bart simpson
volvo schreef:bart simpson schreef:@ volvo, waarom is iedereen die niet zegt wat jij graag wilt horen per definitie verdacht?
Een bijna 2 jaar oude S60 doet dit aan handelswaarde, met een bijna 2 jaar oude auto van een ander merk is het echt niet heel veel anders.
Wel Bart, niet verdacht maar zeer argwanend. Met de Autokampioen moesten ze stoppen wegens "verminderde advertentie-inkomsten". Ja hallo, in de laatste (Volvo) autoweek stond welgeteld 1 (zegge één) advertentie. Nu moeten ze nieuwe geldbronnen aanboren. Dus ze pakken gewoon een commissie van Hertz van achter hun bureau. Geen dozen schuiven, maar auto's schuiven. Vandaar. En dat andere, de afschrijving. Als je op een Volvo de eerste 24 maanden 1000 euro per maand afschrijft, zegt dat alles over het imago van Volvo. Dat gebeurt echt niet bij de grote drie (met auto's rond de 40-45 mille)
Dat Hertzverhaal lijkt me hoogst eigenaardig, jouw auto is een zg margeauto waarop geen btw verrekenbaar is, die is totaal oninteressant voor een zakelijke partij, los daarvan heeft een verhuurmaatschappij dan ineens allemaal verschillende merken auto's met verschillende bouwjaren in een zeer sterk verschillende staat van onderhoud zonder een gegarandeerde afname aan het eind van de rit, los nog van het btw nadeel aan het einde van de rit, die partij is het naar mijn idee dus niet, veel te veel onzekere factoren om een auto goed op te exploiteren.
Zo te lezen ben je ook volstrekt niet thuis in waardes van ook die grote 3, als je VAG er ook nog bij wilt betrekken, een 1 jaar oude Passat vind je in de handel voor de helft van de nieuwprijs namelijk al terug, maar een 5 serie of een A6 ook al.
Een 3 serie die niet wezenlijk meer in huis had dan een S60 koste wel € 10.000,-- meer, en voor dat geld rijdt hij ook nog niet eens € 10.000,-- beter.
Geplaatst: 16.11.2010 - 22:25
door Msuidgeest
waarde bepaling. Rot op denk ik dan want dat deed Deawoo ook.
Weten jullie nog? Een paar jongeren van 15 of 16 deden een briefje onder je ruitenwisser met de inruilwaarde. Meestal zaten ze er kilometers naast omdat ze bij Deawoo niets begrepen van km-standen en uiterlijk van de auto. Die gastjes keken alleen naar het kenteken en dat was het dan.
Geplaatst: 16.11.2010 - 22:35
door bart simpson
Men doet een waardebepaling en jij zegt ja of nee, oplichting? daar ben je zelf bij
Geplaatst: 16.11.2010 - 22:49
door Msuidgeest
Bart, oplichting? Ik hoop niet dat ik dat gesuggereerd heb met mijn opmerking over Deawoo. Of is die toch voor een ander bedoelt?
Geplaatst: 16.11.2010 - 22:55
door bart simpson
je reageerde in een topic die over waardebepalingen gaat, dat er niet geboden wordt wat men graag had gezien lijkt me een kans van 99,98% daarom hoeft de gedane waardebepaling nog niet een verkeerde te zijn
Geplaatst: 16.11.2010 - 22:58
door volvo
bart simpson schreef:volvo schreef:bart simpson schreef:@ volvo, waarom is iedereen die niet zegt wat jij graag wilt horen per definitie verdacht?
Een bijna 2 jaar oude S60 doet dit aan handelswaarde, met een bijna 2 jaar oude auto van een ander merk is het echt niet heel veel anders.
Wel Bart, niet verdacht maar zeer argwanend. Met de Autokampioen moesten ze stoppen wegens "verminderde advertentie-inkomsten". Ja hallo, in de laatste (Volvo) autoweek stond welgeteld 1 (zegge één) advertentie. Nu moeten ze nieuwe geldbronnen aanboren. Dus ze pakken gewoon een commissie van Hertz van achter hun bureau. Geen dozen schuiven, maar auto's schuiven. Vandaar. En dat andere, de afschrijving. Als je op een Volvo de eerste 24 maanden 1000 euro per maand afschrijft, zegt dat alles over het imago van Volvo. Dat gebeurt echt niet bij de grote drie (met auto's rond de 40-45 mille)
Dat Hertzverhaal lijkt me hoogst eigenaardig, jouw auto is een zg margeauto waarop geen btw verrekenbaar is, die is totaal oninteressant voor een zakelijke partij, los daarvan heeft een verhuurmaatschappij dan ineens allemaal verschillende merken auto's met verschillende bouwjaren in een zeer sterk verschillende staat van onderhoud zonder een gegarandeerde afname aan het eind van de rit, los nog van het btw nadeel aan het einde van de rit, die partij is het naar mijn idee dus niet, veel te veel onzekere factoren om een auto goed op te exploiteren.
Zo te lezen ben je ook volstrekt niet thuis in waardes van ook die grote 3, als je VAG er ook nog bij wilt betrekken, een 1 jaar oude Passat vind je in de handel voor de helft van de nieuwprijs namelijk al terug, maar een 5 serie of een A6 ook al.
Een 3 serie die niet wezenlijk meer in huis had dan een S60 koste wel € 10.000,-- meer, en voor dat geld rijdt hij ook nog niet eens € 10.000,-- beter.
Sorry Bart, maar dat Hertz verhaal komt van de eigen ANWB site:
http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/ ... rvice.html
Geplaatst: 16.11.2010 - 23:02
door bart simpson
Daar staat "inleveren bij een Hertz vestiging", daar had evengoed "inleveren bij een filiaal van Bakker Bart" of een filiaal van ABN AMRO kunnen staan, die laatsten liggen om met een auto te bereiken doorgaans alleen wat minder gunstig, Hertz doet niets met gebruikte auto's om de eerder genoemde redenen.
Zet je S60 anders gewoon eens te koop op b.v. Marktplaats voor € 25.000,-- en kijk eens wat er gebeurd.
Geplaatst: 18.11.2010 - 07:33
door V480-S60
Ook ik hoor mensen die een exemplaar hebben van de "grote" drie echt wel klagen over de inruilprijs hoor.
Echt bijna elke auto schrijft in de eerste 2 jaar procentueel bijna hetzelfde af. Het zal per bedrijf wel verschillen in de marge maar over het algemeen is het percentage hetzelfde.
Dat ie dan in de showroom weer een stukkie duurder te koop staat ja daar ben je zelf bij. Maar degene die de wagen heeft ingeleverd heeft vaak enkele duizendjes minder teruggekregen.
Geplaatst: 18.11.2010 - 10:15
door Jeroen
Gaat rap:
XC60 d5 GT Summum + panoramadak en RTI 03-2010
Huidige waarde volgens de ANWB: € 36.200,-
(ongeveer 50% van de aanschafprijs in 21 maanden)
Geplaatst: 18.11.2010 - 10:19
door V480-S60
En diezelfde auto staat bij de dealer echt voor meer dan € 45.000 te koop.
(net nog even gechecked.)
Geplaatst: 18.11.2010 - 10:23
door 945i
Je moet ook de lampen laten branden in de showroom en garantie geven hoor!
Geplaatst: 18.11.2010 - 10:25
door V480-S60
Alsof ik dat niet weet.

Geplaatst: 18.11.2010 - 10:27
door Jeroen
2 maanden terug stonden bij mijn dealer 2 summums van juni 2009 zonder RTI en panodak voor 52.000,00 in de showroom.
Geplaatst: 18.11.2010 - 10:30
door 945i
En, zijn ze verkocht?
Geplaatst: 18.11.2010 - 10:37
door Jeroen
Aan hun voorraad XC60 op hun website te zien wel.
Ik laat binnenkort maar eens een offerte maken bij de dealer.
Kijken wat de auto doet bij inruil voor een V60.
Geplaatst: 18.11.2010 - 10:41
door Jeroen
Wel grappig, volgende ANWB koerslijst:
inruil bij autobedrijf € 45.750,00 ANWB Advies
aan een particulier € 47.050,00 ANWB Advies
Geplaatst: 18.11.2010 - 10:50
door Paul
Heb je het alweer gehad met de XC60?
Geplaatst: 18.11.2010 - 10:59
door Jeroen
Nee, nog steeds een heerlijke auto.
Maar vind de V60 wel een hele mooie auto
Het zal nu nog te vroeg zijn om over te stappen maar in de toekomst zal de V60 een grote kanshebber zijn.
Geplaatst: 18.11.2010 - 11:32
door Walter
leuk dat advies van de ANWB. Jaren geleden eens een klant in de showroom, inruil was te laag want de ANWB zei dat 'ie zus-en-zo waard was. Ik zei prima, verkoopt u 'm aan de ANWB en krijgt u van mij korting omdat we de Ford niet inruilen. Toen kwam die klant erachter dat die waarde dus niets waard was...
Geplaatst: 18.11.2010 - 12:22
door bart simpson
JeroenXC60 schreef:Wel grappig, volgende ANWB koerslijst:
inruil bij autobedrijf € 45.750,00 ANWB Advies
aan een particulier € 47.050,00 ANWB Advies
Ik zou hem met deze getallen in het achterhoofd eens inschieten bij die nieuwe service van de ANWB
(ik verwacht dan een prijs van ergens tussen de € 35.000,-- en de € 38.000,--)