Pagina 2 van 5
Geplaatst: 15.11.2010 - 22:39
door Abeltje
Haha, klopt. Ik hoor regelmatig goede verhalen over hen.
En rij er regelmatig langs.
Maar misschien iemand met ervaring met Nordicar hier op het forum?
Geplaatst: 15.11.2010 - 22:55
door toppertje
met jou budget,en om het risico op financiele tegenslagen
wat te verlagen,zou ik met 30dkm/pj
eens rondkijken voor een diesel ipv lpg/g3.
of je moet sowieso geen diesel willen?
Geplaatst: 16.11.2010 - 09:41
door jan weemering
het blijft altijd een prijs kwaliteit verhaal.
je kunt nu eenmaal niet voor 3000 euro een complete volvo kopen met G3 installatie voor de prijs die de installatie al bijna kost.
je zal echt wat dieper in de buidel moeten tasten vrees ik
Geplaatst: 17.11.2010 - 18:07
door asmeekens740
Onze monteurs vinden de 940 altijd de beste Volvo, meest betrouwbaar en niet te duur in onderhoud. Maargoed dat is ook maar een mening (welliswaar gebaseerd op aardig wat jaren Volvo-ervaring)
dus mijn tip is een 940 (die heb ik zelf namelijk ook, gaat ook alweer aardig wat kilometertjes mee

)
Geplaatst: 18.11.2010 - 12:58
door mutsarella
bedankt voor de reacties allemaal tot zover,
we gaan zaterdag een 850 estate bekijken op g3 en laten dan meteen een aankoopkeuring doen bij de garage waar hij al in onderhoud is.
Ben erg benieuwd wat daaruitvoortkomt.
Wordt vervolgd....
Groetjes Gabriella
Geplaatst: 18.11.2010 - 14:51
door Quota
mutsarella schreef:bedankt voor de reacties allemaal tot zover,
we gaan zaterdag een 850 estate bekijken op g3 en laten dan meteen een aankoopkeuring doen bij de garage waar hij al in onderhoud is.
Ben erg benieuwd wat daaruitvoortkomt.
Wordt vervolgd....
Groetjes Gabriella
Tipje mijnerzijds, laat de aankoopkeuring doen bij de garage waar je hem in onderhoud wil gaan doen.
Zoals je het nu voorstelt is het wel heel erg de slager die eigen vlees keurt... :!: (tuurlijk hebben wij altijd keurig onderhoud uitgevoerd)
Geplaatst: 23.11.2010 - 10:58
door Siddartha
Ik heb dit topic even doorgelezen omdat ik ook op zoek ben naar een V70 of 850 estate op G3. Ik lees hier dat een hoge KM stand icm Gas geen succes is, op het 850 forum lees ik daar echter niets over bij de aankooptips.
Ik ben geinteresseerd in
deze 850, wat vinden jullie er van?
Geplaatst: 23.11.2010 - 11:01
door jan weemering
Siddartha schreef:Ik heb dit topic even doorgelezen omdat ik ook op zoek ben naar een V70 of 850 estate op G3. Ik lees hier dat een hoge KM stand icm Gas geen succes is, op het 850 forum lees ik daar echter niets over bij de aankooptips.
Ik ben geinteresseerd in
deze 850, wat vinden jullie er van?
Aan alles komt een keer een einde ook aan een volvo!!
ik vind het qua km stand te veel van het goede.
ik denk ook niet dat je een volvo koop maar een probleem!
maar goed ik kan er ook niet inkijken vanaf mijn beeldscherm
Geplaatst: 23.11.2010 - 11:03
door Siddartha
jan weemering schreef:Siddartha schreef:Ik heb dit topic even doorgelezen omdat ik ook op zoek ben naar een V70 of 850 estate op G3. Ik lees hier dat een hoge KM stand icm Gas geen succes is, op het 850 forum lees ik daar echter niets over bij de aankooptips.
Ik ben geinteresseerd in
deze 850, wat vinden jullie er van?
Aan alles komt een keer een einde ook aan een volvo!!
ik vind het qua km stand te veel van het goede.
ik denk ook niet dat je een volvo koop maar een probleem!
maar goed ik kan er ook niet inkijken vanaf mijn beeldscherm
ok, bedankt voor je reactie! Ik ben nu aan het achterhalen bij de verkoper hoe de staat is van de auto, met name krukaskeerring, koppeling etc.. de riem is onlangs vervangen, dus dat scheelt alweer.
Geplaatst: 23.11.2010 - 11:48
door V480-S60
Hoge kilometrages op gas hoeven geen probleem te zijn! Zeker met een 850 met aangepaste kop is het gewoon gaan.
Geplaatst: 23.11.2010 - 11:58
door Siddartha
V480-S60 schreef:Hoge kilometrages op gas hoeven geen probleem te zijn! Zeker met een 850 met aangepaste kop is het gewoon gaan.
wat bedoel je met een aangepaste kop?
Geplaatst: 23.11.2010 - 12:16
door jan weemering
Dat is een cilinder kpop die aangepast is op op gas te rijden.
en natuurlijk wat v480-s60 zegt hup gewoon rijden, maar ik weet niet of hij ook naar de advertentie heeft gekeken.
het blijven wel 418.000 km en dat is ook voor een volvo niet weinig
maar alle waar naar zijn geld !!
Geplaatst: 23.11.2010 - 13:15
door Siddartha
jan weemering schreef:Dat is een cilinder kpop die aangepast is op op gas te rijden.
en natuurlijk wat v480-s60 zegt hup gewoon rijden, maar ik weet niet of hij ook naar de advertentie heeft gekeken.
het blijven wel 418.000 km en dat is ook voor een volvo niet weinig
maar alle waar naar zijn geld !!
en als ik het goed begrijp heeft niet elke Volvo die op gas (G3) rijdt een aangepaste kop?
Geplaatst: 23.11.2010 - 13:17
door jan weemering
Siddartha schreef:jan weemering schreef:Dat is een cilinder kpop die aangepast is op op gas te rijden.
en natuurlijk wat v480-s60 zegt hup gewoon rijden, maar ik weet niet of hij ook naar de advertentie heeft gekeken.
het blijven wel 418.000 km en dat is ook voor een volvo niet weinig
maar alle waar naar zijn geld !!
en als ik het goed begrijp heeft niet elke Volvo die op gas (G3) rijdt een aangepaste kop?
sommige types moeten worden aangepast en sommige niet.
vraag me niet welke wel en welke niet, een olie smeringssysteem erop zetten voor het smeren van de kleppen wil ook nogal eens helpen
Geplaatst: 23.11.2010 - 14:43
door Siddartha
weet iemand of dat bij de 2.5 20V ook het geval is?
Geplaatst: 23.11.2010 - 14:53
door Ramon&Ramon
De meesten zijn niet aangepast,ook af fabriek niet of importeur.
Geplaatst: 23.11.2010 - 14:54
door Ramon&Ramon
jan weemering schreef:Siddartha schreef:jan weemering schreef:Dat is een cilinder kpop die aangepast is op op gas te rijden.
en natuurlijk wat v480-s60 zegt hup gewoon rijden, maar ik weet niet of hij ook naar de advertentie heeft gekeken.
het blijven wel 418.000 km en dat is ook voor een volvo niet weinig
maar alle waar naar zijn geld !!
en als ik het goed begrijp heeft niet elke Volvo die op gas (G3) rijdt een aangepaste kop?
sommige types moeten worden aangepast en sommige niet.
vraag me niet welke wel en welke niet, een olie smeringssysteem erop zetten voor het smeren van de kleppen wil ook nogal eens helpen
Een V70 met die km stand is dik de helft minder waard,,
Geplaatst: 23.11.2010 - 15:03
door V480-S60
jan weemering schreef:Dat is een cilinder kpop die aangepast is op op gas te rijden.
en natuurlijk wat v480-s60 zegt hup gewoon rijden, maar ik weet niet of hij ook naar de advertentie heeft gekeken.
het blijven wel 418.000 km en dat is ook voor een volvo niet weinig
maar alle waar naar zijn geld !!
Yep had het wel gelezen

. Op het 850 forum zijn er LPG-rijders met meer dan 500.000 km. Dus daar kan die 418.000 nog niet aan tippen
Maar voor alle duidelijkheid.
Een aangepaste kop is idd niet standaard. Ook niet op een wagen die vanaf het begin op LPG is gezet. Dat is alleen zo op de officiƫle Bi-fuels van Volvo zelf.
Vaak gingen de niet aangepaste koppen maximaal 150.000 km mee. Daarna werd er wel een aangepaste kop opgezet en liepen de wagens als een zonnetje tot over de 500.000 km.
Maar op het 850 forum weten ze er veeeeeel meer van. Ik heb mij er nooit aan gewaagd. (Ik ben diesel fanaat

)
Geplaatst: 23.11.2010 - 15:05
door Ramon&Ramon
Al is op
www.volvo-plaza gekeken????
Geplaatst: 23.11.2010 - 15:06
door Ramon&Ramon
Ook op de bi -fuels werden later geen aangepaste koppen meer gemonteerd..