Pagina 2 van 2
Geplaatst: 22.11.2010 - 11:15
door JSS
Hmm, dat zou ook kunnen. Het was in elk geval iets met hoogste stand

Geplaatst: 22.11.2010 - 11:34
door P.Mallegrom
Het berekenen van het aantal toeren zal vast wel aan te passen zijn.
Ze gaan vanmiddag iig vast kijken of hij het juiste aantal toeren geeft of niet.
Ben benieuwd

Geplaatst: 22.11.2010 - 14:17
door JSS
Volgens mij geeft hij vanaf de computer een analoog signaal naar de wijzer van de toerenteller waarbij een bepaalde waarde een bepaald toerentel voorstelt. Dat daar een verkeerde plastic plaat achter zit, maakt daarvoor niks uit. Met de schaalverdeling klopt het inderdaad wel dat jij 80 in z'n 5 bij 2500 toeren rijdt, ik maak daarbij ongeveer 1700-1800 toeren. (Je leest dus niet het juiste aantal af).
Geplaatst: 22.11.2010 - 14:27
door P.Mallegrom
Weet iemand zo of die plaatjes te vervangen zijn?
Of moet je dan weer een heel nieuw tellerhuis hebben?
Geplaatst: 22.11.2010 - 16:14
door jpwg001
P.Mallegrom schreef:Ik heb net nog even contact gehad met de garage waar hij vandaan komt.
De auto kwam uit Italie en ze kregen de boardcomputer niet vertaald. De monteur heeft er dus klakkeloos een andere klokkenwinkel ingezet zonder te checken of het een benzine of diesel betrof.
Ik heb nu dus een benzine klokkenwinkel in mijn diesel zitten :?
Ach ja, kan er wel om lachen. Ze gaan het waarschijnlijk wel goed oplossen.
Geeft die wel de juiste kilometerstand aan? Ik meen dat die in de tellerunit zit opgeslagen.
*Gaap* Staat er al... sorry!
Geplaatst: 22.11.2010 - 18:11
door BlackcurrantV70
Dit was vast geen officiele dealer ?
Het kan toch gewoon niet dat een dealer een andere klokkenwinkel erin zet om de BC taal om te zetten ?
Mijn V70 is om omgezet van Frans naar NL door gewoon ander s/w pakketje te laden.
Mijn vertrouwen in de dealer (en de auto) zou een serieuze knak gekregen hebben als ze dit zo bij mij zouden doen....
Geplaatst: 22.11.2010 - 19:44
door P.Mallegrom
Het was inderdaad geen officiele dealer.
Ze hebben echter wel veel ervaring met het invoeren van Volvo's uit het buitenland. Het was voor hun dus niet de eerste keer dat ze zo'n klus deden.
De klokkenunit gaf echter een storing tijdens het overzetten van de taal. We gaan dus nu gewoon de plaatjes met getallen maar overzetten. (Die van de toerenteller hebben we vanmiddag al gedaan, maar het bleek dat er een verschil in lichtkleur zit tussen de pre- en post facelift modellen. dus moeten de andere plaatjes ook nog overgezet worden... Ach ja, het houdt je van de straat en het wordt iig voor mij bevredigend opgelost.)
Geplaatst: 22.11.2010 - 19:53
door Welles
Import uit Italië, met een lage km-stand en een vervangen klokkenwinkel? Ben ik nou de enige, die...
Geplaatst: 22.11.2010 - 20:42
door BlackcurrantV70
Nee hoor, ik ook......
Vandaar mijn vorige post....
Geplaatst: 22.11.2010 - 21:11
door jpwg001
Ik ook... maar goed... ik rijd er niet in. En hoop dat TS er gelukkig mee is.
Geplaatst: 22.11.2010 - 21:26
door rjb
Moet financieel toch wel heel aantrekkelijk geweest zijn.
Klinkt behoorlijk rommelig allemaal.
Geplaatst: 22.11.2010 - 21:30
door P.Mallegrom
Ik heb er mee proefgereden met de originele klokkenwinkel er nog in.
Die sprak Italiaans, maar had de zelfde kilometerstand. Dat zit dus wel goed.
Geplaatst: 22.11.2010 - 21:51
door Gast
Welles schreef:Import uit Italië, met een lage km-stand en een vervangen klokkenwinkel? Ben ik nou de enige, die...
Nee, ben je niet.
P.Mallegrom schreef:Ik heb er mee proefgereden met de originele klokkenwinkel er nog in.
Die sprak Italiaans, maar had de zelfde kilometerstand. Dat zit dus wel goed.
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? Plaatsje in Noord Brabant?
Geplaatst: 22.11.2010 - 21:54
door P.Mallegrom
Nope. Paashuis in Lichtenvoorde.
Een zaak die volgens mij aardig goed bekend staat.
Geplaatst: 22.11.2010 - 23:04
door JSS
Nouja, hopen dat er niks mee aan de hand is en je snel kunt gaan genieten van je auto :occasion5:
Geplaatst: 23.11.2010 - 07:42
door P.Mallegrom
Ik heb er zelf wel vertrouwen in.
Weet iemand eigenlijk of de wijzerplaten voor een klokkenunit los te koop zijn?
Geplaatst: 23.11.2010 - 07:52
door JSS
Volgens VADIS is het hele paneel één onderdeel (combi-instrument noemen ze dat). Onderdeelnummer voor de Nederlandse software is trouwens 8633859, moet de dealer gewoon kunnen laden.
Let er ook op dat er verschillen zijn tussen modeljaren. Tot 2001 is een versie, 2002-2003 is een versie en 2004- is een versie. Ik weet niet of dit meer verschillen betreft dan alleen het uiterlijk (chromen randjes vanaf MY 2004), maar daar kan je mogelijk ook nog mee in de problemen komen. Kortom: ik zou eisen dat ze de originele terugzetten en hem bij de dealer op Nederlands laten zetten.
Geplaatst: 23.11.2010 - 08:36
door P.Mallegrom
Voor zover ik heb begrepen zijn de verschillen in de verschillende units alleen cosmetisch. Dan wordt het dus gewoon een kwestie van plaatjes overzetten van de ene naar de andere unit. Ook geen probleem
