Motor slaat niet aan

Geleverd vanaf 2003
Han V50
1st Gear member

Bij 210.000 deed zich weer hetzelfde probleem voor. Weer de luchtinlaatklep laten schoonmaken en reed weer als een zonnetje ;-). Blijkbaar hoopt zich er vuil op...
Alper
Starter

Hallo allen,

ook ik zit met een soort gelijk probleem. Motor wilt niet aanslaan in eerste instantie. pas met een beetje gas geven wil hij (als hij er zin in heeft) starten. De Volvo dealer gaf bij mij aan dat het de gloeibougies waren. Ook de wegenwacht die mij op een ochtend kwam redden zei dat dit de gloeibougies waren die het probleem veroorzaakten. Nu bij een andere garage de bougies laten nakijken.. de bougies bleken in orde.
Hierna nogmaals naar de Volvo dealer gegaan, uitgelezen en konden niets vinden. Maar dit keer zeiden ze dat het mogelijk aan de egr klep ligt.
in De brandstofslang bij de motor zie ik ook kleine luchtbelletjes.

iemand advies/kennis/tips ?

Volvo s40 2.0D Momentum
Ramon&Ramon
7th Gear member

Km stand en bouwjaar enz even vermelden ,is wel handig om te weten.
Alper
Starter

km 295.000
bj 2005
Ramon&Ramon
7th Gear member

Een van de injectoren slecht of meerdere, dat is vaak het probleem bij die km stand..
Laten meten op retourhoeveelheid,,,
Met Vida kun je dat ook uit lezen, maar sommige dealers weten dat helaas niet.
Alper
Starter

Bedankt voor de reactie Ramon&Ramon.
Dat de dealers dat niet weten is jammer. Want de dealer heeft de auto nog uitgelezen en konden niks vinden.

heb nu de brandstoffilter laten vervangen. In de oude zaten heel wat 'metaal'deeltjes in. Wat ik nu heb is dat de motor met de 1e keer niet aanslaat maar de 2e keer wel gelijk. De monteur zei mij dat ik even een week zo moet rijden en kijken wat deze erna doet. Als het probleem nogsteeds zo blijft dan de egr. Ben benieuwd. Maar dan toch eerst de injectoren na laten kijken.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Het metaaldeeltjes probleem duidt op een versleten commonrail pomp in de meeste gevallen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”