Pagina 2 van 2
Geplaatst: 28.02.2011 - 09:43
door Pritchard
mwattel schreef:Zorg ervoor dat je de laatste firmware op je telefoon hebt staan.
Heb zelf pas de nieuwste firmware erop gezet en daarbij valt de verbinding wel weer af en toe weg.
Bij de vorige versie firmware viel de verbinding nooit weg.
Firmware kun je ophalen bij Blackberry
Dus beter niet updaten bedoel je?
Geplaatst: 28.02.2011 - 13:27
door daf46
Pritchard schreef:mwattel schreef:Zorg ervoor dat je de laatste firmware op je telefoon hebt staan.
Heb zelf pas de nieuwste firmware erop gezet en daarbij valt de verbinding wel weer af en toe weg.
Bij de vorige versie firmware viel de verbinding nooit weg.
Firmware kun je ophalen bij Blackberry
Dus beter niet updaten bedoel je?
Nee hoor, komt erop neer dat een firmware update van een telefoon in de meeste gevallen een verbetering is, maar dat af en toe er een foutje in kan zitten. Bij mijn telefoon waren bij de vorige update de beltonen plots stiller, maar sinds de laatste fw is dat terug goed.
Anderzijds kan je natuurlijk stellen "if it ain't broken dont fix it", maw tenzij je problemen hebt met je huidige FW, is updaten niet nodig.
Ik lees bij een nieuw FW meestal wel ff na wat er gefixed wordt.
Geplaatst: 28.02.2011 - 15:49
door Pritchard
Er wordt gezegd dat sedert de laatste update d everbinding wegcalt, terwijl dit ervoor niet was, dus niet updaten

Geplaatst: 28.02.2011 - 15:58
door daf46
Pritchard schreef:Er wordt gezegd dat sedert de laatste update d everbinding wegcalt, terwijl dit ervoor niet was, dus niet updaten

Heb jij een blackberry ?
Geplaatst: 28.02.2011 - 17:06
door emanje
Nee, Nokia
Geplaatst: 28.02.2011 - 18:08
door Paul
Toetsies zitten in elk geval erg dicht op elkaar

Geplaatst: 18.04.2011 - 22:06
door BVV2000
Ik heb het probleem ook met mijn BB Bold 9700 en de V70 R Edition... Ik heb het gemeld bij de dealer en zij zeggen dat het probleem bekend is en dat er aaan een oplossing gewerkt wordt. Ondertussen heb ik de Blackberry ge-upgrade naar de laatste software versie (OS 6 pakket 1879), maar dat helpt helaas niet.
De dealer heeft me verzekerd dat er binnen twee weken een oplossing is, maar dat lijkt me sterk aangezien dit topic al enig tijd geleden gepost is.
Geplaatst: 19.04.2011 - 07:54
door bart simpson
Als het wegvallen van je blue tooth nu alleen bij jouw specifieke toestel (merk/model) voorkomt hoef je vanuit Volvo geen oplossingen te verwachten, het ligt ook te vaak aan de software op de telefoons.
Het overgrote deel functioneert probleemloos (wat niet zou kunnen als het Volvo product een serieus manco had)
Geplaatst: 20.04.2011 - 20:33
door t5r
Dealer laten rapporteren aan volvo.. Dan komt er andere software in de bpm als ik me niet vergis.. is bekend probleem
Geplaatst: 06.06.2011 - 22:30
door zilvergrijs
Dealer vertelde mij nieuwe firmware (of nieuwe telefoon) te nemen. Nu heb ik een BB torch, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook een tweetal collega's hebben hetzelfde probleem. Ik vind het bijzonder dat een zakenauto en een BB niet samen gaan... Wat mij betreft heeft volvo wel wat goed te maken hier, tenslotte werd mij bij de aanschaf verteld dat de BB geen probleem was voor de volvo. Binnenkort toch maar eens een boze brief naar volvo NL sturen, wie weet helpt het.
Geplaatst: 06.06.2011 - 23:44
door michael
Door verandering van werkgever heb ik nu een nieuwe blackberry (ook 9780) en een Volvo S80 LE MY 2010. Vorige week naar Duitsland gereden en tot mijn verbazing.....hij bleef het doen!!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Moet wel zeggen dat de S80 helaas een 'moetje' was want mis de ruimte van de V70 wel. Maar ach, het is in ieder geval een Volvo..
Geplaatst: 07.06.2011 - 07:30
door zilvergrijs
Je zou toch zeggen dat de S80 en V70 dezelfde software voor de telefoon hebben... Van welk bouwjaar is de S80? Overigens is het misschien wel gemis aan ruimte in de S80, maar persoonlijk vind ik het wel een hele mooie auto!
Geplaatst: 07.06.2011 - 08:09
door michael
Hij is van december 2009. Software is volgens mij dezelfde versie. Enige wat ik kan bedenken is de softwareversie van mijn BB (OS6.0 pakket 905).
Groet,
Michael
Geplaatst: 07.06.2011 - 21:14
door zilvergrijs
Vandaag weer bij de dealer geweest. Probleem was inmiddels bekend bij volvo Nederland. Volgens Volvo NL is het de combinatie van de volvo software met een 'oude' sim-kaart. Oplossing: nieuwe sim-kaart. Vamdaag meteen sim-kaart vervangen, volgende week moet ik even naar Belgie, zal hem testen en laten weten of dit inderdaad de oplossing is...
Geplaatst: 06.07.2011 - 13:57
door zilvergrijs
Probleem opgelost! De oplossing is inderdaad een nieuwe sim-kaart. Vraag me niet af hoe of waarom, maar het werkt. De BB blijft via de blue tooth verbonden wanneer je de grens over gaat.
Geplaatst: 18.08.2011 - 14:09
door Boem
Ik heb inmiddels het nodige geprobeerd (software upgrade, nieuwe SIM-kaart), maar het probleem blijft bestaan...
Het gaat om een BlackBerry Torch, OS 6.0 pakket 695, T-mobile abo.
Heeft iemand nog andere tips?