Pagina 2 van 3

Geplaatst: 28.11.2010 - 22:48
door slagschip-s60
Als de motor op temperatuur is en het is weg en komt niet meer terug zal het misschien niet zo erg zijn geweest , condens ergens ? wat weg gaat als de motor op temperatuur komt

Geplaatst: 28.11.2010 - 22:55
door 945i
derre schreef:diender??? ik weet het niet hoor maar ik ben geen diender
Vond dit al zo'n vage tekst van je...
derre schreef:dikke boetes hoe kom je aan die remedie ?
dikke boetes krijgt ze niet , wij gaan enkel bij haar aan de deur om haar verhaal aan te horen .
Maar goed, ik weet niet hoe lang je al auto rijdt, maar een koude motor is meestal wel iets nukkiger dan een warme.

Geplaatst: 28.11.2010 - 23:04
door derre
ik bedoelde de politie was tik fout was al laat he , maar dit heb ik eerder nooit ervaren ook niet bij andere volvo's

Geplaatst: 29.11.2010 - 11:42
door sju_art
Volgens mij hoort het er gewoon bij, dat de motor wat minder perfect loopt. Die van mij begint nu zelfs op 1000 rpm stationair en zakt dan langzaam terug naarmate hij warmer wordt (naar 800 ofzo). Eerst deed ie dat niet of heel even, plus hij is luidruchtiger. Vergeet niet dat de motor dus echt ijskoud is, waar het 2 weken terug nog niet rond het vriespunt zat (en nog best aangenaam was buiten).

Je leest nu bijvoorbeeld ook dat veel D5 oftewel diesel eigenaren een luidruchtige of imperfecte koude start meemaken elke ochtend. Ik zie een trend zeg maar...

Maar met alle vragen die je hebt, soms krijg je hier advies, maar vaak ook een hoop commentaar en zinloze discussies :P, dus dan zou ik contact opnemen met de garage als je echt vermoed dat er iets niet goed is.

Geplaatst: 29.11.2010 - 11:48
door 945i
sju-art, waarom staat er bij de opsomming van alles wat er op je S60 zit, "parkeersensoren met afstand meting"?
Dat is hetzelfde als ruitenwissers met rubber.

(dit geheel terzijde..)

Geplaatst: 29.11.2010 - 12:00
door sju_art
Mja, ik had het niet geheel correct vermeld.

Het is trouwens een opsomming van alles wat in of aan mijn S60 zit....

(dit geheel terzijde..)

Geplaatst: 29.11.2010 - 19:52
door toppertje
sju_art schreef:Mja, ik had het niet geheel correct vermeld.

Het is trouwens een opsomming van alles wat in of aan mijn S60 zit....

(dit geheel terzijde..)
das nie veel. :wink:

Geplaatst: 30.11.2010 - 15:48
door sju_art
Ik ben al tevreden met weinig :D

Geplaatst: 30.11.2010 - 15:57
door edraket
Een kinderhand is snel gevuld :bday:

Geplaatst: 30.11.2010 - 22:08
door steven460
nukken? Dat zijn geen nukken joh, dat is karakter.
Heb je veel elektrische verbruikers aan? Ik merk het ook als ik de stoelverwarming of de achteruit-verwarming aan heb staan. Dynamo trekt veel bij kou icm de verwarming en laden accu.

Geplaatst: 01.12.2010 - 01:22
door derre
ik heb alles aan , bips verwarming ,kachel de hele mik mak

Geplaatst: 07.12.2010 - 18:25
door buikijn
Vet rond je aars heeft bij lage temperaturen doorgaans een lagere viscositeit, waardoor het de trillingen wat sterker overbrengt.

wel eens met voorverwarmde derrière plaats genomen achter het stuur?

Heb je een automaat of een handgeschakelde?

ik vind onze geartronic als hij koud is maar een irritant monster.. begint pas lekker te rijden na een km of 15+. ze doen er alles aan om de boel zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur te krijgen, ik vind een koude motor en 2500rpm+ niet prettig, maar de geartronic heeft daar andere opvattingen over.

Denk dat onze auto's gewoon niet gemaakt zijn voor de koude.. (grapje natuurlijk, zweden is een koud land, ik denk ik leg de grap vast uit..)

Geplaatst: 10.12.2010 - 11:50
door sju_art
En probleem gevonden?
Dealer bezocht?
Mee leren leven?
Zelf gefixed?

Geplaatst: 10.12.2010 - 12:23
door derre
Jep andere olie en bij mij was het probleem weg

Geplaatst: 10.12.2010 - 14:04
door sju_art
Maar je ging van 0W30 naar 5W40 en toen had je het probleem? Of is het probleem verholpen door juist 5W40 te gaan gebruiken?

Geplaatst: 10.12.2010 - 14:15
door derre
Er zat altijd al 5w40 in , ik was zo dom het 'advies' van volvo in acht te nemen en er 0w30 in te doen de motor liep toen beduidend slechter . Nu zit er weer 5w40 in

Geplaatst: 10.12.2010 - 14:17
door sju_art
Goed om te horen, die van mij heeft dat ook. Plus er is nog wel goedkoop aan die olie te komen.

Maar in mijn geval heeft "volvo" het er al in gedaan. Ik denk dat niet alle dealers/specialisten hetzelfde zeggen. De vorige zijn half-synthetische olie, de ene vol synthetisch....

Maar je hebt in ieder geval goed aangegevn dat 0W30 dus niet zo plezierig is :D. Bedankt voor die info.

Geplaatst: 10.12.2010 - 14:53
door Kweep
Derre,

Ik meen ergens te lezen dat je op 24 november 5W40 er in gegooid hebt en op 26 november geef je aan dat je motor nukkg start? Ben wel benieuwd wat nu precies de volgorde was, dan weet ik met welke olie ik de volgende beurt laat vullen.

Geplaatst: 10.12.2010 - 16:06
door derre
Toen zat er nog 0w30 in foutje , er zit nu 5w50 in van het merk ELF 5w40 full syntetic gekocht bij de groothandel voor 7 eur per liter

Geplaatst: 10.12.2010 - 16:11
door 945i
derre schreef:Toen zat er nog 0w30 in foutje , er zit nu 5w50 in van het merk ELF 5w40 full syntetic gekocht bij de groothandel voor 7 eur per liter
Dit begrijpt niemand...
Iets duidelijker graag, wat zit er nu in, 5w50 of 5w40.