Pagina 2 van 3

Geplaatst: 02.12.2010 - 19:29
door mad
De omstandigheden spelen ook een rol natuurlijk... rijdt je slechts over "Heeren wegen" dan is zo'n V70 natuurlijk prima. Maar als je geregeld de stoep op MOET om te parkeren, of door een bak blubber MOET om de doorgaande weg te nemen, of een bergweg neemt die net niet op de kaart staat, of als je iemand uit de shit wilt trekken, of sowieso slechte wegen met gaten, kuilen en dooie honden hebt...en ga zo maar even door... dán is de XC70 D5 VOR véruit in het voordeel :lol: :twisted:
In NL moet je de "ellende" :-) opzoeken, hier is het geheel anders. De rottigheid begint meteen vóór de deur.
Mijn vorige was een XC70 II (de "ouwe" zwarte van Ben), de huidige is een XC70 III én de volgende wordt een XC70 IV....als die mogelijk ooit nog eens van de band rolt. Maar wél Ocean Race én ietwat getuned natuurlijk... :-D

Geplaatst: 03.12.2010 - 18:30
door martinuz
Nu heb ik geen structurele ervaring met een V70,heb hem lang overwogen, maar het dagelijks genot van een 2005 XC70 D5 185 pk op lange stukken en vooral nu met de sneeuw, geen twijfel meer, 100 % XC.

Geplaatst: 03.12.2010 - 22:40
door toinev70
Ik had de V70 D5 AWD en wilde eigenlijk een XC70, maar koos voor de V70 vanwege de 'sportstoelen'. Dat geeft toch ff wat meer steun en bij de XC miste ik dat echt. Zeker als je eens een kostuumbroek aanhad en de bocht wat sportief nam, plakte je tegen de binnenkant van de deur. Dus V rules :razz:

Geplaatst: 14.12.2010 - 12:24
door Dzil
Battlecruiser schreef:
diesel01 schreef:Zie mijn onderschrift :D .
Ik zou gaan voor een V70, tenzij je regelmatig in landen vertoeft waar je de AWD nodig zou kunnen hebben.
Zoals in Nederland, waar men traag is met strooien.

Vandaag in de sneeuw was de XC70 duidelijk de beste keuze: die blijft goed rechtuit rijden, vooral als je gas bij geeft i.t.t. FWd.

Op andere momenten toch ook maar een XC70:
---hoger zitten, dus meer overzicht
---knotsgrote spiegels, veel groter dan van de V70, dus nóg meer zicht
---dikke ongespoten bumpers; stoer, maar vooral praktisch op parkeer terreinen waar veel winkelende vrouwen komen.....
---Een Summum heeft standaard een standkachel en dat is in de winter zo'n fijn ding.
---roofrails zijn standaard aanwezig, ook altijd makkelijk
---en in de bagageruimte zit niet zo'n iel bagageschermpje, maar een stevig traliewerk, waar de zwaarste kasten zelfs niet doorheen kunnen denderen.
---bij een XC70 is het lelijk om grote velgen te nemen, dus de banden zijn vanzelf een flink stuk dikker (ballonbanden) en die zijn toch zo praktisch: nooit stoeprandschade.
---en natuurlijk heeft Nederland ook heel wat aardige onverharde landweggetjes, waar je lekker hard overheen kan scheuren met je 20 cm bodemvrijheid. En die 20cm heeft een V70 AWD lekker niet.
---verkeersdrempels zijn een lachertje voor een XC70: meestal hoef ik niet in te houden en een V70 AWD wél.
---wil je onderweg keren in smalle straatjes of gewoon een keertje gek doen? Met een XC70 ros je zó over alle stoepranden en middenbermen heen. Doet een V70 AWD ook niet zo lekker.
---nooit meer die vervelende voorwiel-wielspin bij het stoplicht: de achterbandjes duwen gezellig mee.
Heeft de XC70 Summum standaard een standkachel..? De mijne helaas niet, maar zou het wel graag nog achteraf willen laten inbouwen maar ben bang dat dit een erg dure aangelegenheid wordt.

Geplaatst: 14.12.2010 - 12:32
door Max
Bart schreef:Naast dat het die prachtige Ocean Race-uitvoering betreft, zijn de voordelen in mijn optiek:

- Stoerdere uitstraling
- Iets hoger zitten, draagt bij aan dat fijne "king of the road" gevoel.
- Niet eens onzuinig (laatste tank: 1 op 14)
- Kan perceptie zijn, maar draaicirkel lijkt kleiner dan die van de V70
Sluit ik mij volledig bij aan, dus XC70 D5 Geartronic

Geplaatst: 14.12.2010 - 12:42
door bart simpson
Een Summum had std geen standkachel, zijn voorganger de Prestige had die wel

Geplaatst: 21.12.2010 - 19:04
door mad
Enkele honderden kilometers over besneeuwde secundaire wegen en bergpassen hebben mijn mening enorm versterkt. Ongelofelijk wat een wagen.... XC70

Geplaatst: 22.12.2010 - 16:06
door abbabak1
Ik ben geen fan van de GT vanwege de vele bochten hier. Verder heuvels...4 maanden gladheid en bospaden en een flinke tuin.

Kortom XC70 D5 manual, waar niet geruimd is trek ik de ijsblokken uit de straat :)

Geplaatst: 22.12.2010 - 17:14
door sbv
Ik blijf het jammer vinden dat het vorig model XC70 niet met sportstoelen te leveren is geweest. Zou voor mij bijna een reden zijn om geen XC te nemen of om te kijken dat er een ander interieur in gaat. Ik rij bij regelmaat in de XC van mijn vader en mis dan de steun. Wat wel lekker is is het wat hogere zitten.

Geplaatst: 22.12.2010 - 17:29
door ivoandriessen
Ik mis in mijn auto, zonder sportstoelen (comfortline....), voornoemde stoelen ook al, dus voor mij ook een XC70 D5 185pk GT.

Voordeel lijkt me de AWD en de hoge zit/instap. Bij de laatste zwangerschap van mijn vrouw was ze verre van te sprekken over de lage instap met haar bagage.....

Geplaatst: 25.12.2010 - 11:36
door Dieselross
De V70 van mijn zus glijdt met dit weer alle kanten op (met haar zomerbanden)....
En de XC70 (met Michelin Alpin winterbanden) ploegt zich werkelijk door de sneeuw!

Geplaatst: 25.12.2010 - 11:58
door Pritchard
Dieselross schreef:De V70 van mijn zus glijdt met dit weer alle kanten op (met haar zomerbanden)....
En de XC70 (met Michelin Alpin winterbanden) ploegt zich werkelijk door de sneeuw!
En als je de V70 nu wel eens wintersloffen geeft...

Geplaatst: 30.12.2010 - 20:32
door Bredebeier
Begonnen met een V70 D5 uit 2005 ; 150.000 mee gereden

Toen een Xc70 uit 2008; 80000 mee gereden

Weggedaan ivm trage bak en afstandelijk gevoel bij rijden;was er niet blij mee...

Nu prive een XC 2.5T van voor 2008,rijdt heerlijk! lekkerder dan de V70 van 2005 :)

Zakelijk ben ik C70 gaan rijden , is wat sportiever en stugger.

Ik zou voor een XC70 gaan,maar wel van de 1-na laatste serie.......

Geplaatst: 30.12.2010 - 20:34
door Bredebeier
Pritchard schreef:
Dieselross schreef:De V70 van mijn zus glijdt met dit weer alle kanten op (met haar zomerbanden)....
En de XC70 (met Michelin Alpin winterbanden) ploegt zich werkelijk door de sneeuw!
En als je de V70 nu wel eens wintersloffen geeft...
precies, zelfs de xc70 knapt enorm op in dit weer met echte sneeuwbanden!

Geplaatst: 18.01.2011 - 20:20
door BartS
Bekend met V70 T5 (2000) en XC70 D5 163pk (2005), en als ik eerlijk ben: de XC70. Heerlijk comfortabele en veilige snelwegcruiser/reisauto, minder happy in bochten. Maar daar maal ik niet echt om. De T5 was echter ook niet echt een held in bochten.

Geplaatst: 09.02.2011 - 21:23
door Dieselaar
de hoge zit is prettiger als je veel kilometers maakt omdat je een beter uitzicht op verkeer hebt, en je de hogere brandstofkosten voor lief neemt, maar de lagere V70 is weer prettiger met bochten omdat de wegligging door lager zwaartepunt iets minder overhelt en daardoor wat rustiger rijdt. Heeft mat rijsnelheid te maken maar beiden zijn geen snelheidsduivels

Geplaatst: 22.02.2011 - 16:02
door lvisser
Heren XC rijders,

Aansluitend op deze vraag: Als ik ga voor een XC70 welk jaar moet ik dan niet hebben (bijv Visco versus Haldex) of juist wél hebben.
Zie ook het probleem met de aandrijving naar de achteras die bij de jaren 03-04-05(??) nogal wat problemen geeft.
Bestedingsgedachte tussen de 25k en 30k.
Waar moet ik specifiek aan denken.
Ik ga voor een Summum uitvoering maar zijn er ook aparte series geweest die dat niveau evenaren (vrgl Ocean Race)

Gaarne jullie reactie.

Laurens Visser.

Geplaatst: 22.02.2011 - 17:03
door abbabak1
Men zegt de haldex, electronisch vanaf MY2003.

Verder is het XC probleem een mof die betaalbaar te vervangen is en ervoor zorgt dat de dure delen niet kapot gaan. Andere reparaties aan de aandrijving XC zullen duur maar niet standaard

Ik geloof dat de termen Summum e.d. vanaf MY05 bestaan. Dan zijn er ook nog een aantal lines.... Mijn accesoires zitten elkaar soms in de weg (telefoonhoorn op het muntbakje) en soms is het een nodig om het andere te compenseren (Mafiaramen gaat niet zonder PDC)
Ik heb ook een TV die niet bruikbaar is, RTI die vergeleken met Tomtom op mijn telefoon maar matig werkt en geen mogelijkheid goedkoop mijn smartphone/muziek aan te sluiten...
Ik heb voor deze opties geen € extra betaald maar ik had deels ook zonder gekund...maar het rijden, handsfree, radio en de begeleiding van de RTI zijn fenomenaal....

Voor de wegligging is het fijn een FourC te hebben. Voor het verbruik/levensduur van een diesel schijnt de 163pk weer beter dan de 185pk...

Dit is dus geen antwoord/oplossing maar mijn ervaring tot op heden.

Geplaatst: 22.02.2011 - 17:49
door lvisser
Abbakak,

Helder en duidelijk.
Gezien plaatsnaam en vlaggetje ga ik er van uit dat je een Duitse versie rijdt??
Bedankt,
Groet laurens.

Geplaatst: 22.02.2011 - 17:50
door lvisser
Sorry voor het verkeerd spellen van je naam.........