Pagina 2 van 7

Geplaatst: 03.12.2010 - 10:02
door P.Mallegrom
Mijn 2003 S60 D5 is ook geimporteerd uit Italie met een km stand van 128000. Over het Italie verhaal zou ik me dus niet druk maken.
Ik vraag me alleen af waarom je voor benzine gaat als je zoveel rijdt?

Geplaatst: 03.12.2010 - 10:13
door crackedtooth
P.Mallegrom schreef:Mijn 2003 S60 D5 is ook geimporteerd uit Italie met een km stand van 128000. Over het Italie verhaal zou ik me dus niet druk maken.
Ik vraag me alleen af waarom je voor benzine gaat als je zoveel rijdt?
heheh... mijn auto historie
volvo 480 turbo gechipt
S40 T4
V70 T5 gechipt

Ik kan echt niet meer minder minder power toe... ben er zo aan gewend.
En omslagpunt voor diesel bij auto van 5-6 jr oud ligt niet meer zo duidelijk in voordeel van de diesel.
Heb de T5 uit 2002 nog, die houden we wel als 2e auto

Geplaatst: 03.12.2010 - 10:22
door P.Mallegrom
BMW 535D met dubbele turbo.
Gaat ook behoorlijk snel... :)
Maar ja, da's geen Volvo (duh...)

Geplaatst: 03.12.2010 - 11:40
door sbv
Het is nog wel een 2004 model ondanks dat de auto uit 2005 is.
Persoonlijk zou ik voor model 2005 gaan daar het er iets moderner uit ziet, maar deze heeft wel mooie lage km stand.

Overigens heeft/had Jacob Schaap ook nog een R staan, zwarte uit 2004 met weinig km. Deze staat er al wel een tijd daar de prijs erg stevig was

Geplaatst: 03.12.2010 - 11:44
door V70/2.4D/2003
P.Mallegrom, maar dat is wel een beest van een diesel waarvoor geldt: niets van de ondersteunende en regulerende electronica uitzetten want dan gaan er hele rare dingen gebeuren. Over een vlak koppel gesproken wat heel erg snel beschikbaar is. (Heb eens een keertje het genoegen mogen smaken zeg maar)

Geplaatst: 03.12.2010 - 11:58
door P.Mallegrom
Een vriend van mij rijdt zo'n BMW. Ik heb er dus ook wel eens in gereden.
Erg fijn rijden! Voor je het weet zit je uiterst comfortabel op uiterst illegale snelheden :)

Geplaatst: 03.12.2010 - 13:57
door crackedtooth
P.Mallegrom schreef:BMW 535D met dubbele turbo.
Gaat ook behoorlijk snel... :)
Maar ja, da's geen Volvo (duh...)
V70 R toch echt een stuk sneller, wel voor 2007 dan, daarna meer op emissie gericht

Geplaatst: 03.12.2010 - 14:02
door P.Mallegrom
crackedtooth schreef:
P.Mallegrom schreef:BMW 535D met dubbele turbo.
Gaat ook behoorlijk snel... :)
Maar ja, da's geen Volvo (duh...)
V70 R toch echt een stuk sneller, wel voor 2007 dan, daarna meer op emissie gericht
Dat "een stuk" wil ik graag nuanceren.
De Volvo zit in 5,9 seconden aan de 100. De BMW in 6,4. Zo veel vind ik dat persoonlijk niet.
Nou is het natuurlijk wel zo dat de beleving bij een benzine auto over het algemeen beter is.

Geplaatst: 03.12.2010 - 14:17
door crackedtooth
P.Mallegrom schreef:
crackedtooth schreef:
P.Mallegrom schreef:BMW 535D met dubbele turbo.
Gaat ook behoorlijk snel... :)
Maar ja, da's geen Volvo (duh...)
V70 R toch echt een stuk sneller, wel voor 2007 dan, daarna meer op emissie gericht
Dat "een stuk" wil ik graag nuanceren.
De Volvo zit in 5,9 seconden aan de 100. De BMW in 6,4. Zo veel vind ik dat persoonlijk niet.
Nou is het natuurlijk wel zo dat de beleving bij een benzine auto over het algemeen beter is.
Ja, volvo onder de 3000 rpm lekker rustig rijgedrag

maar rijd nu zelf een T5 met rica software en moet zeggen getuned of ongetuned maakt mij in beleving wel heel veel uit
ongetuned 7,0 sec ofzo.. getuned dunno, maar verschil merk je wel goed

Geplaatst: 03.12.2010 - 14:23
door bartv70
crackedtooth schreef:Deze is het trouwens:

klikkk
Ziet er erg fraai uit, mooie kleuren combinatie.
Met import kan je net zoveel mazzel/pech hebben als met
een Nederlandse auto. (zie topic over schade R een paar weken geleden)
Net over de grens in Gutherslo (D) staat ook een R bij de off. Volvodealer , maar minder uitbundig.MOOIE

Er komt natuurlijk BPM bij, maar volgens de/mijn huidige berekening is dit
"slechts" zo'n 2200 euro, daarmee is "de Duitser" € 4000,- goedkoper

Geplaatst: 03.12.2010 - 14:43
door crackedtooth
bartv70 schreef:
crackedtooth schreef:Deze is het trouwens:

klikkk
Ziet er erg fraai uit, mooie kleuren combinatie.
Met import kan je net zoveel mazzel/pech hebben als met
een Nederlandse auto. (zie topic over schade R een paar weken geleden)
Net over de grens in Gutherslo (D) staat ook een R bij de off. Volvodealer , maar minder uitbundig.MOOIE

Er komt natuurlijk BPM bij, maar volgens de/mijn huidige berekening is dit
"slechts" zo'n 2200 euro, daarmee is "de Duitser" € 4000,- goedkoper
ik vind hem niet zo lelijk hoor, zwart leer beter zelfs, creme kleurig perfect, maar vind dit interieur mooier dan de italiaan

Heb je toevallig ook ervaring met een importbedrijf, eentje welke je kan aanraden?
zit zelf regio Arnhem/Nijmegen, maar vrije tijd bepertk en mijn duits is belabberd

autoweek heeft een goede BPM calculator
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.ph ... 4&cache=no

De bpm berekening komt dan uit op:
BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 80.664%) € 4.504

geen idee wat een importbedrijfje rekent voor binnenhalen echter, misschien inderdaad ook wat extra zoeken in DLD, nederland spoeling dun op het moment, 1 of 2 andere opties stevig geprijsd tov product

De schade topic waaraan je refereert trouwens niet kunnen vinden, zal nog verder zoeken

Geplaatst: 03.12.2010 - 15:07
door VolvoRob
Wow, mooie bak!!

Geplaatst: 03.12.2010 - 16:27
door bartv70
crackedtooth schreef:
bartv70 schreef:
crackedtooth schreef:Deze is het trouwens:

klikkk
Ziet er erg fraai uit, mooie kleuren combinatie.
Met import kan je net zoveel mazzel/pech hebben als met
een Nederlandse auto. (zie topic over schade R een paar weken geleden)
Net over de grens in Gutherslo (D) staat ook een R bij de off. Volvodealer , maar minder uitbundig.MOOIE

Er komt natuurlijk BPM bij, maar volgens de/mijn huidige berekening is dit
"slechts" zo'n 2200 euro, daarmee is "de Duitser" € 4000,- goedkoper
ik vind hem niet zo lelijk hoor, zwart leer beter zelfs, creme kleurig perfect, maar vind dit interieur mooier dan de italiaan

Heb je toevallig ook ervaring met een importbedrijf, eentje welke je kan aanraden?
zit zelf regio Arnhem/Nijmegen, maar vrije tijd bepertk en mijn duits is belabberd

autoweek heeft een goede BPM calculator
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.ph ... 4&cache=no

De bpm berekening komt dan uit op:
BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 80.664%) € 4.504

geen idee wat een importbedrijfje rekent voor binnenhalen echter, misschien inderdaad ook wat extra zoeken in DLD, nederland spoeling dun op het moment, 1 of 2 andere opties stevig geprijsd tov product

De schade topic waaraan je refereert trouwens niet kunnen vinden, zal nog verder zoeken

Ik heb geen ervaring met een importbedrijf, maar heb mijn V70 voor bijna 4 jaar terug zelf uit Belgie (off. Volvo dealer) geimporteerd.
Is echt goed zelf te doen, kost wel wat uurtjes vrije tijd.
Zie Wegdam als het importbedrijf en je weet de marge bij benadering
Taal hoeft geen probleem te zijn, jij een beetje selbst gemacht deutsch und er ein biesjen niederlands gaat vast wel lukken.
Heb voordat ik "de Belg " kocht regelmatig contact met Otter gehad tijdens mijn speurtocht en heb dat als aangenaam ervaren.
Zit zelf trouwens in Duiven

Je hebt 2 berekening en je mag de goedkoopste aanhouden, ook ik had mijn berekenig op autoweek gemaakt.
Maak je berekening volgens de 2010 methode (zie afbeelding)

Link=
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

Geplaatst: 03.12.2010 - 16:30
door jpwg001
Zo'n Rrrr blijft voor mij nog steeds een wens... Wat een mooie auto!

Geplaatst: 03.12.2010 - 16:36
door bartv70
jpwg001 schreef:Zo'n Rrrr blijft voor mij nog steeds een wens... Wat een mooie auto!
Wat let je..er staan er 2 te koop in dit topic :wink:

Geplaatst: 03.12.2010 - 17:04
door jpwg001
bartv70 schreef:
jpwg001 schreef:Zo'n Rrrr blijft voor mij nog steeds een wens... Wat een mooie auto!
Wat let je..er staan er 2 te koop in dit topic :wink:
Portemonnee...

Geplaatst: 03.12.2010 - 17:35
door Gast
elianmars schreef:Het valt me wel op dat Italianen altijd een lage kilometerstand op de teller hebben.
Wordt er nou zo weinig mee gereden, of zijn ze erg creatief met de tellers?
We zijn op dit forum al meerdere Italiaanse Volvo's tegen gekomen met lage, "terug gedraaide" km-standen.
Ook een boekje zegt mij dan niet zoveel.....

Geplaatst: 03.12.2010 - 17:48
door crackedtooth
AlexV70 schreef:
elianmars schreef:Het valt me wel op dat Italianen altijd een lage kilometerstand op de teller hebben.
Wordt er nou zo weinig mee gereden, of zijn ze erg creatief met de tellers?
We zijn op dit forum al meerdere Italiaanse Volvo's tegen gekomen met lage, "terug gedraaide" km-standen.
Ook een boekje zegt mij dan niet zoveel.....
ja dat vrees ik ook, denk daarom dan toch eerder aan niet gaan kijken en duitsland eens bekijken

Geplaatst: 03.12.2010 - 18:01
door P.Mallegrom
Je kunt toch over het algemeen ook wel zien aan het leer van het stuur en/of de bekleding van de bestuurdersstoel of een auto veel gereden heeft?

Daarnaast is mij verteld dat Volvo zelf een soort europa-wijd systeem heeft waarin alle Volvo's staan met hun (mits bij de dealer onderhouden) onderhoudshistorie. Als je auto daar in staat, moet het toch geen probleem zijn lijkt mij.

Geplaatst: 03.12.2010 - 18:08
door italie
We zijn op dit forum al meerdere Italiaanse Volvo's tegen gekomen met lage, "terug gedraaide" km-standen
Ik snap er niks meer van .

Hier op het forum wordt beweerd dat de km op meerdere plaatsen in dde auto opgeslagen word (computer) en dat altijd de hoogste standn wordt weergegeven.

Wie verkoopt nou lariekoek ????????

Is het mogelijk om de km stand terug te draaien of niet.

Groet Bart