Geplaatst: 07.02.2006 - 19:23
V480-V40 schreef:
Nu moeten ze alles doen onder auspiciën van mammie/pappie Ford.

daar om hebben we nu ook v8ten
:roll:
okok die komen uit japan.. :?
yahama geloof ik
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
V480-V40 schreef:
Nu moeten ze alles doen onder auspiciën van mammie/pappie Ford.
Inderdaad, Yamaha maakt die motoren. Nu maar hopen dat ze betere motoren maken dan dvd-spelers :?bud schreef:V480-V40 schreef:
Nu moeten ze alles doen onder auspiciën van mammie/pappie Ford.![]()
daar om hebben we nu ook v8ten
:roll:
okok die komen uit japan.. :?
yahama geloof ik
dat zal dan toch een oude Porsche moeten zijn.CeeBee schreef:"Zullen de Porsche rijders blij mee zijn, als ze weer an de kant moeten vor zo'n oude 850..............
hier het antwoord in een citaat van het 850 forum:GEELEE 850 schreef:.ik vroeg alleen maar of de 5 cilinder 850 motor van audi afkomstig was!
Er was eens een 6-in-lijn motor met de naam B6304 3.0 24V en 204pk, deze lag in de 960 en S/V90. Een échte door Volvo ontwikkelde motor. Toen kwam er een mannetje met een zaag en die zaagde er één cilinder af; wat reste was de 2.5L 20V 170pk motor zoals die in de 850 GLT kwam (later ook geblazen). Toen kwam weer dat mannetje met die zaag en die zaagde er nóg een cilinder af; toen bleef de motor over die men in de S/V40 gebruikt (de GDI en diesel niet meegerekend). Allemaal échte Volvo-motoren. Ik zal het nog leuker maken: Renault gebruikte 'onze' 2.0L 4-cilinder en de 2.5 20V 5-cilinder Volvomotor lange tijd in de Safrane!
Porsche heeft zich wel bemoeid met het van oorsprong 1.7 Renault blok dat in de 480 zit.pierre schreef:Ik meende ergens gelezen te hebben dat Porsche ook een (kleine) vinger in de pap heeft gehad met de ontwikkeling van het blok van de 850.....(evenals het 1.7-blok van Renault voor de 400-serie waar Porsche ook wat heeft gedaan met de in- en uitlaatspruitstuk en de Heronzuigers)