Pagina 2 van 2

Geplaatst: 10.12.2010 - 00:13
door 945i
Jaja, dus door falend beleid bij de grote organisatie, worden Nederlandse dealers geofferd.

Want de c30 had allang een kleine A-label benzine moeten hebben bijvoorbeeld.
En zo kan ik er nog wel een paar noemen.

Geplaatst: 10.12.2010 - 07:56
door bart simpson
casper schreef:Voor 2010 zullen we op volgende cijfers landen voor Volvo (bij benadering):
  • Nederland : 14600 verkochte Volvo's bij 100 dealers
  • Belgie : 17600 verkochte Volvo's bij 66 dealers
Het is duidelijk dat er een probleem is.
En dat probleem ligt in het feit dat Nederland voor het overgrote deel kleine en goedkope autootjes koopt, en laat Volvo dat zo niet in zijn gamma hebben...
Een zuinige diesel is in NL excessief duur gemaakt met een standaard belasting van € 2.400,--

Geplaatst: 10.12.2010 - 07:57
door kmser
casper schreef:Voor 2010 zullen we op volgende cijfers landen voor Volvo (bij benadering):
  • Nederland : 14600 verkochte Volvo's bij 100 dealers
  • Belgie : 17600 verkochte Volvo's bij 66 dealers
Het is duidelijk dat er een probleem is.
En dat probleem ligt in het feit dat Nederland voor het overgrote deel kleine en goedkope autootjes koopt, en laat Volvo dat zo niet in zijn gamma hebben...
België dieselland
Nederland benzine...
En volvo heeft nu eenmaal weinig overtuigende benzines (zeker kleintjes).
Maar nederland is zoveel groter qua oppervlak en inwonersaantal.

Ik vraag me wel af hoe de verhouding Vlaanderen - Wallonië zich uit in verkoopsaantallen.

Geplaatst: 10.12.2010 - 08:06
door Paul
Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.

Geplaatst: 10.12.2010 - 08:46
door Walter
bart simpson schreef:
casper schreef:Voor 2010 zullen we op volgende cijfers landen voor Volvo (bij benadering):
  • Nederland : 14600 verkochte Volvo's bij 100 dealers
  • Belgie : 17600 verkochte Volvo's bij 66 dealers
Het is duidelijk dat er een probleem is.
En dat probleem ligt in het feit dat Nederland voor het overgrote deel kleine en goedkope autootjes koopt, en laat Volvo dat zo niet in zijn gamma hebben...
Een zuinige diesel is in NL excessief duur gemaakt met een standaard belasting van € 2.400,--
en wordt/werd extreem beloond in België met bonussen en subsidies en wat dies meer zij.

Geplaatst: 10.12.2010 - 09:05
door bart simpson
Paul schreef:Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
maar een C30 1.6 D met een uitstoot van 99gram CO2/km heeft altijd een BPM van minimaal € 2.400,-- (ook na de afschaffing van de BPM in 2013) daarmee kan je nooit competetief prijzen

Geplaatst: 10.12.2010 - 09:19
door Johann
Paul schreef:Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
Denk niet dat deze opmerking enige onderbouwing kent.

Geplaatst: 10.12.2010 - 10:05
door 945i
Paul schreef:Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
Vooruit, doe ik er ook nog een schepje bovenop..;)

Dat drukmaken valt ook wel mee, men neme een oude 1.6d/2.0d zoals te vinden in vele Europese auto's, en doet daar een andere kop op.

Onder het vorige regime heeft echt wanbeleid geheerst, dan loop je achterstand op en zie die maar weer eens in te lopen. Valt niet mee.
Gelukkig heeft Volvo als merk heeeel veel krediet bij de consument, dat maakt terugkomen wel makkelijker. Maar de tijd begint wel te dringen...

Geplaatst: 16.12.2010 - 18:11
door volvo708090
In mijn ruime omgeving heeft de jongste jaren zich een ander fenomeen voorgedaan, namelijk dat dealers onderling zijn gaan fusioneren. Zo zijn er nu diverse dealers met meerder locaties, ook een manier van schaalvergroting. Het is te zeggen, VCB heeft minder klanten maar behoud zijn geografische spreiding.
Hogerop is het voorbeeld Renault in Nederland aangehaald, dat hebben we hier ook gezien. In de gemeente hiernaast waren twee agenten, waarvan ene eigenlijk ook een filiaal was van een elders gevestigde dealer. De onafhankelijke dealer is moeten op zoek gaan naar een nieuw merk en dat is Daewoo/Chevrolet geworden. En nu staan de straten hier inderdaad vol met deze wagens. Duidelijk een foute zet van ons europees merk.
Mijn oorspronkelijke Volvo dealer is al eventjes gedaald naar officieel hersteller in de Volvo hiërarchie en dealer geworden van een Japans merk. Hoewel ik steeds en zeer goede relatie met deze mensen had voel ik me er toch niet meer thuis, niettegenstaande tussen de vloot Honda’s nog een bordje Volvo hangt .
Een goede dealer vinden is dus hier ook niet evident.

Geplaatst: 16.12.2010 - 19:58
door Battlecruiser
Johann schreef:
Paul schreef:Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
Denk niet dat deze opmerking enige onderbouwing kent.
Onderbouw dat eens...

Geplaatst: 16.12.2010 - 20:12
door bart simpson
Zweden kent ook veel benzines

Geplaatst: 17.12.2010 - 20:48
door Paul
Heb geen getallen ofiets, maar dit vertelde ze bij de lancering van de S60.

Geplaatst: 21.12.2010 - 10:40
door v70bio
Citaat van de Duitse "Rai"

Zo’n 73 procent van de Duitse auto’s rijdt op benzine

Dus er zijn meer landen met merendeel benzines.....