Pagina 2 van 3
Geplaatst: 25.12.2010 - 21:57
door nauticbluepearl
ipd bakssteun gemoteerd: weer iets meer trilling en resonantie in interieur.
oude steun kleinste rubber inderdaad overleden. blok staat naar mij idee nog steeds een klein beetje te wiebelen. wordt waarschijnlijk vervolgt...
Geplaatst: 27.12.2010 - 12:57
door niesman
Als het mag haak ik ook even in bij dit ontwerp.
Vorige week voelde ik de auto bij een bepaald toerental ook wiebelen, vooral lage toeren, na opschakkelen hogere toeren was het een stuk minder. Heb ondertussen ook even naar de motorsteun gekeken. Volgens mij is deze ook aan vervanging toe, daar ik er doorheen kan kijken. Probeer ook even een foto te uploaden. Weet iemand of dit dunnere gedeelte van de steun idd door is, of is dit normaal?
Alvast bedankt.
Geplaatst: 27.12.2010 - 13:08
door niesman
De foto

Geplaatst: 27.12.2010 - 14:06
door Thijs
Ik zie aan deze motor steun niets raars of iets wat niet hoort. Of is dat streepje aan de onderzijde van het rubber een scheur, dat kan ik niet goed zien op de foto.. Het gedeelte van het rubber waar je doorheen han kijken, lijkt idd wel een scheurtje. Maar volgens mij kan die daar op dat dunne gedeelte niet veel kwaad?
Geplaatst: 27.12.2010 - 14:13
door niesman
idd, daar kan ik met de sleutel doorheen. Je kan idd maar een klein stukje zien, maar het is rondom door behalve het dikkere gedeelte.
Geplaatst: 27.12.2010 - 15:25
door Thijs
Op zich als de dikkere gedeeltes (3?) nog niet gescheurd zijn kan hij nog best even mee. Als die ook scheurtjes vertonen zou ik hen maar vernieuwen.
Geplaatst: 27.12.2010 - 15:27
door niesman
daar zit wel wat in, maar waar komt dat gewiebel dan vandaan?
(edit) het is net alsof ik over een hobbel weg rij.
Geplaatst: 27.12.2010 - 16:22
door nauticbluepearl
hallo niesman, het ronde rubber bestaat feitelijk uit een binnenring een buitenring die met een I - vormig rubber verbonden zijn. de dunne delen stellen niets voor en zijn meer een restant van de productie methode. de dikke vertikale verbinding doet het werk.
Zijn er al forumlezers die het rubber door een rond rubberen rubber vervangen hebben? Als een van de vele experimenteer-opties zou ik overwegen het dikke deel onder een andere hoek in te persen. het rubber stokje liggend ipv vertikaal staand... mischien is dat altijd nog comfortabeler dan massief polyurethaan. En toch strakker dan OEM.
Geplaatst: 27.12.2010 - 16:27
door niesman
helder, kan het wel zijn dat het rubber zwakker wordt waardoor de motor sneller gaat wiebelen? Volgend jaar ga sowieso even bij de garage langs ga (zit nu dicht)
Geplaatst: 27.12.2010 - 16:36
door nauticbluepearl
Ja als een rubber slecht wordt kan het proces versnellen. ook kan een ander rubber meegaan. bij mij bovenste motorsteun weer snel 'op' omdat de onderste baksteun ook (al lange tijd?) versleten was.
overgens zijn beide steunen met twee rechter handen en goed gereedschap makkelijk te vervangen, en niet duur in aanschaf. Voor mij een laagdrempelig DHZ klusje
Geplaatst: 13.02.2011 - 11:41
door niesman
Beetje late reactie.
Er was idd niks mis met de motorsteunen, het was een hoogteslag van de winterbanden, vooral voor. Met twee nieuwe michelines, is het weer prettig rijden. Nog een paar weken, en dan kunnen de velgen met zomerbanden er gelukkig weer onder.
Geplaatst: 13.02.2011 - 12:27
door Pitte
Je doet dit + IPD baksteun en je hebt geen enkel probleem meer met levensduur,kantelen,vibratie en trillingen en het voelt ook nog superstrak aan als je optrekt van stilstand bij het opschakelen of terug schakelen van versnelling!!
Geplaatst: 13.02.2011 - 13:38
door FrankS60
Hey waar komt die upper brace vandaan?!
Geplaatst: 13.02.2011 - 13:52
door Pitte
MR-tuning.de
Geplaatst: 13.02.2011 - 14:37
door MN-NL
Is dat een tuning ding? Zit bij mijn D5 MY 2006 gewoon onder de motorkap hoor, met originele Volvo stickers erop?
Marc
Geplaatst: 13.02.2011 - 14:42
door M@rcel
FrankS60 schreef:Hey waar komt die upper brace vandaan?!
Wat doet dat met trillingen?
Geplaatst: 13.02.2011 - 22:47
door elianmars
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je geen extra trillingen voelt nu. Ik werd al gek van een hardere motorsteun op de originele balk.
Ik ben van plan binnenkort deze aan te schaffen:

Geplaatst: 14.02.2011 - 10:36
door piotrV70
Pitte schreef:MR-tuning.de
Ben ook wel benieuwd wat dat doet kwa trillingen. Wel een "teure domstrebe" trouwens.
Geplaatst: 14.02.2011 - 10:37
door piotrV70
elianmars schreef:Ik kan me bijna niet voorstellen dat je geen extra trillingen voelt nu. Ik werd al gek van een hardere motorsteun op de originele balk.
Ik ben van plan binnenkort deze aan te schaffen:

En "deze" is ?
Geplaatst: 14.02.2011 - 14:15
door Pitte
Zoals ik eerder al vermeld heb dus,geen trillingen meer!
Ik heb dan ook niet de harde bussen er in zitten maar een zachtere soort die van bij PFS komen en onderaan de baksteun is met de zachtere blauwe bussen! Je motorblok en bak moeten wel noch kunnen bewegen hé!
Die towerbrace zit er ondertussen bij mij ook op.Komt van Vivaperformance.
Hierbij wil ik jullie wel waarschuwen dat je auto met deze brace wel super stijf aanvoelt! Het verschil is zeer duidelijk merkbaar.Moet je eens op de Nürburgring uitproberen!