Pagina 2 van 2

Geplaatst: 16.12.2010 - 16:34
door The Volvoboy
Ja, je moet even alleen naar het blok kijken :wink: Ten eerste loopt het plastic bij de 2.4 op het motorblok 'door' ten opzichte van de 2.5. Ten tweede zie je dat bij de 2.4 het spruitstuk ongeveer horizontaal ligt en bij de 2.5 loopt het spruitstuk krom.

@ Bart Simpson: Het is niet helemaal juist wat je zegt, want de eerste is een V70 XC van 2000 (nieuwe model) en de tweede is inderdaad een R, maar met 320 pk :D

Geplaatst: 16.12.2010 - 16:43
door bart simpson
Die "R" is nooit de fabriek uitgekomen met 320pk's, dus die 250pk's kloppen als een bus.
BIj die eerste twijfelde ik wat, de neus is niet goed zichtbaar dus een XC70/295 en een V70/285 zien er dan redelijk hetzelfde uit.

Geplaatst: 16.12.2010 - 16:47
door The Volvoboy
Die R is gechipt :wink: en inderdaad kon je het niet zien dat het een XC was :wink: 't Is je vergeven :D

Geplaatst: 16.12.2010 - 17:45
door EVV
The Volvoboy schreef:Ja, je moet even alleen naar het blok kijken :wink: Ten eerste loopt het plastic bij de 2.4 op het motorblok 'door' ten opzichte van de 2.5. Ten tweede zie je dat bij de 2.4 het spruitstuk ongeveer horizontaal ligt en bij de 2.5 loopt het spruitstuk krom.

@ Bart Simpson: Het is niet helemaal juist wat je zegt, want de eerste is een V70 XC van 2000 (nieuwe model) en de tweede is inderdaad een R, maar met 320 pk :D
Er zijn ook 2.5's als RN motor, dus met langer stuk plastic en ander spruitstuk.
Een blok met een niet doorlopend stuk plastic is inderdaad altijd een 2.5, zonder ETM, met hydro stoters en zonder VVT, echter zijn er ook 2.5's ddat hebben en dus het doorlopende plastic en ander spruitstuk hebben, plus dat er nog een mix is, wel ETM en VVT, maar nog wel hydro stoters. Hoe die te herkennen is, is nog steeds niet echt duidelijk.

Geplaatst: 16.12.2010 - 19:11
door bart simpson
Een 2.5 10V en 20V waren er in de V70/875 t/m my 1999, vanaf my 2000 was het een 2.4 20V.
Op de S80/184 was de 2.4 al beschikbaar vroeg 1999, dus de 2.4 en de 2.5 zijn een korte periode naast elkaar geleverd.

Geplaatst: 16.12.2010 - 19:23
door den toerist
Die R versie had het laatste jaar van de classic een upgrade gekregen van 250PK naar 265PK.

Maar aan die foto's te zien twijfel ik, en wel om deze reden: op het kleppendeksel is Volvo te lezen met grote zilver grijze letters (oude versie)
Die andere motorblok heeft op het kleppendeksel het Volvo opschrift met kleinere letters, iets ander lettertype, en glanzend zwart van kleur (nieuwe versie)

Geplaatst: 16.12.2010 - 19:24
door bart simpson
de upgrade naar 265pk was voor my 2000 middels een 2.4 met een 5 trapsautomaat

Geplaatst: 16.12.2010 - 20:34
door The Volvoboy
De R van de foto is van januari 1998 :wink:

Geplaatst: 16.12.2010 - 20:45
door bart simpson
dat kan, maar een 5 trapsautomaat zit daar niet in

Geplaatst: 16.12.2010 - 20:51
door The Volvoboy
Nee, klopt (zit trouwens helemaal geen automaat in :wink: )

Geplaatst: 20.12.2010 - 15:03
door maartendeb
EVV schreef:plus dat er nog een mix is, wel ETM en VVT, maar nog wel hydro stoters. Hoe die te herkennen is, is nog steeds niet echt duidelijk.
Het overgangsmodel 2.5T uit september '98 (die met ETM, VVT, 5 bobines etc).
Afbeelding

Geplaatst: 20.12.2010 - 15:18
door EVV
Yep, die bedoel ik!

Geplaatst: 03.01.2011 - 20:44
door ALF
bart simpson schreef:die 4 traps is een recht toe recht aan 4 traps met sport/economystand, de 5 traps is een adaptieve 5 traps, die is echt lekkerder en zuiniger
Even een beetje offtopic, sorry hiervoor: :roll:

Weet jij hoe dat zit met een V70 classic 2.5D uit 2000. Ik heb wel de nieuwere automaat volgens mij, echter is deze wel 4 traps als ik me niet vergis. Heb geen sport/econemy knoppen meer, enkel W.

Geplaatst: 03.01.2011 - 22:14
door EVV
Wat heb je naast de pook staan, d-3-2-l of d-4-3-l? Die laatste is de 5 traps.