Pagina 2 van 13

Geplaatst: 08.12.2010 - 17:47
door Ralf T
Even een update: vandaag zijn op advies van Volvo nieuwe injectoren besteld. Inmiddels staan er al twee auto's bij de dealer met dit probleem (een C30 D2 en V50 D2), maar ze erkennen dat het een issue is met de D2-motoren. Morgen hopen ze de nieuwe injectoren te monteren en hoop ik meer te weten.

Geplaatst: 08.12.2010 - 19:30
door Martinvh
Ralf:

Hou ons op de hoogte!!

Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar mijn Volvo-dealer. Even het probleem voorgelegd. Ze hebben me uitgenodigd om een rondje met me mee te rijden.

Wat ik daar weer lastig aan vind, is het op commando opwekken van het stotteren. Hoe doe je dat? (bij mij vind de stottering meestal op de snelweg plaats tussen de 1800 - 2400 toeren), maar je zult net zien dat het niet gebeurt met de monteur erbij.

Mag ik vragen bij welke dealer jouw auto staat? Dan kan ik altijd even mijn dealer vertellen dat het probleem (en oplossing) bij een andere dealer bekend zijn.

Geplaatst: 08.12.2010 - 19:50
door Edgar
Martinvh schreef: (bij mij vind de stottering meestal op de snelweg plaats tussen de 1800 - 2400 toeren)
Bij mij het zelfde.

Geplaatst: 08.12.2010 - 19:52
door Martinvh
En dan ook bij het, na het los laten van het gas/gas minderen er weer op gaan?

Geplaatst: 08.12.2010 - 20:06
door Edgar
Martinvh schreef:En dan ook bij het, na het los laten van het gas/gas minderen er weer op gaan?
Dat valt wel mee bij mij, ik heb het idee dat het minder wordt nu ik +5k KM heb gereden. Paar keer flink gasgegeven en doorgetrokken, de D2 is ook soepeler geworden.

Hoeveel KM hebben jullie gereden @RalfT @Martinvh ?

Geplaatst: 08.12.2010 - 20:15
door Martinvh
Ik heb inmiddels 5/k km's op de teller en de auto is 1 maand oud.

Het klonken/bonken bij het schakelen begint wel minder te worden (of ik raak er aan gewend).

Geplaatst: 08.12.2010 - 20:18
door Edgar
Martinvh schreef:Het klonken/bonken bij het schakelen begint wel minder te worden (of ik raak er aan gewend).
Daar heb ik (gelukkig) geen last van.

Geplaatst: 08.12.2010 - 21:25
door Ralf T
Die van mij reeds 17500 km.

De auto staat bij Broekhuis Volvo Harderwijk, maar ik verwacht dat op korte termijn iedere dealer wel op de hoogte is van de problemen met de D2.

Geplaatst: 08.12.2010 - 21:30
door Vincent74
Even een update: vandaag zijn op advies van Volvo nieuwe injectoren besteld. Inmiddels staan er al twee auto's bij de dealer met dit probleem (een C30 D2 en V50 D2), maar ze erkennen dat het een issue is met de D2-motoren. Morgen hopen ze de nieuwe injectoren te monteren en hoop ik meer te weten.
De injectoren zijn bij mijn auto ook vervangen.

Denk dat inmiddels de conclusie getrokken kan worden dat de nieuwe D2 nog niet helemaal loopt zoals het zou moeten. :roll:

Het bonken zit er bij nog steeds in al valt het me minder op, zal wel wennen.
Ik heb inmiddels 14k op de teller staan.

Geplaatst: 09.12.2010 - 17:25
door Jumpman
Geen last van bonken.
Wel inhouden en lichtjes schudden.
nu 3700km mee gereden.

Geplaatst: 12.12.2010 - 19:16
door Martinvh
Ralf T schreef:Die van mij reeds 17500 km.

De auto staat bij Broekhuis Volvo Harderwijk, maar ik verwacht dat op korte termijn iedere dealer wel op de hoogte is van de problemen met de D2.
En?? Rijdt ie al zonder bonken?

Geplaatst: 12.12.2010 - 22:00
door Ralf T
Nee, hoor. Ik heb 'm nog niet terug, want de injectoren waren nog niet binnen. Ik hoop op maandag.

Geplaatst: 13.12.2010 - 16:51
door hotpants
Ik heb inmiddels ook 9000 km met een D2 gereden. Veel problemen herken ik, waaronder het bonken en stoten, het trekker-geluid bij starten en de wegvallende turbodruk.
Daarnaast heb mij enorm verbaasd over het brandstofverbruik. Deze lag gemiddeld, op de zomerbanden (18 inch) op 8,2 liter p/100 km. In vergelijking met mijn vorige 1.6D S/S lag dit +/- 1,5 liter hoger!

De update is 1500 km geleden geinstalleerd. Mensen die laten uitvoeren moeten de volgende handelingen ook uitvoeren! Hier is de dealer van op de hoogte!

ECM upgrade:"O/N 30668281
* Laat de motor lopen totdat de koelvloeistof een temperatuur van minstens 80 graden heeft bereikt
* Reset onder Autocommunicatie de volgeden adaptiewaarden met VIDA in de stand Geavanceerd:
-Adaptiewaarden EGR-klep resetten
-Adaptiewaarden gasklep resetten
-Adaptiewaarden turbocompressorregeling resetten
-Adaptiewaarden luchtflowmeting resetten
-Adaptiewaarden brandstofsysteem resetten
- Adaptiewaarden verstuiversresetten

Bovenstaande kan alleen in de werkplaats.


Daarna moeten de volgende adaptie in de juiste volgorde worden uitgevoerd:

1. Zorg dat de motor op bedrijfstemperatuur is (>80 graden C)
2. Rijd met de auto in de 3e versnelling en houd een snelheid aan hoger dan 60 km.h en een toerental van meer 3000 omw/min
3. Laat de auto uitrollen tot stationair ZONDER de pedalen te bedienen!
4. Herhaal stappen 2 en 3 minstens 3 maal!
5. Zet het contact minstens 1 minuut lang af




Ik moet zeggen dat de update mijn auto goed heeft gedaan! In het begin had ik last van enorm nagelen van de motor. Dit was na 50 km afgelopen. Nu is het verbruik gedaald naar 6,8 l/100km. Als ik rustig rij is +/- 5,8-6,2 te halen, maar gezien het feit ik stadverkeer rij is dit onmogelijk.

Geplaatst: 13.12.2010 - 21:23
door Martinvh
Dat is een uitgebreide beschrijving!

Bedankt.

Kun je mij wellicht ook vertellen bij welke dealer je zit? (die van mij doet telefonisch namelijk net alsof het allemaal nieuw voor ze is.)

Thanx

Geplaatst: 13.12.2010 - 21:48
door Edgar
Idd zeer uitgebreid, moet ik ook maar even uitprinten en meenemen naar de dealer.

Geplaatst: 13.12.2010 - 22:07
door Ralf T
Bedankt voor de info! Ik heb de auto nog steeds niet terug. Morgen maar weer 'ns bellen, want dat ding staat er nou bijna 2 weken :-(

Geplaatst: 14.12.2010 - 19:50
door Ralf T
Nou, ergens deze week zou 'ie weer moeten rijden. De injectoren zijn moeilijk leverbaar op dit moment.

Geplaatst: 14.12.2010 - 19:52
door Martinvh
Die van mij gaat a.s. vrijdag naar de dealer toe!

Ik ben benieuwd of jij voor die tijd al een 'heerlijk' rijdende D2 hebt ;-)

Geplaatst: 14.12.2010 - 19:55
door Ralf T
Ja, ik ook. Word er wel een beetje moe van nu.

Geplaatst: 14.12.2010 - 20:49
door ariane
Zij nu dus 2 weken in het bezit van onze c30R Diesel, en is vorige week ook al in de garage geweest. Hebben de auto gekocht bij Mobility centre De Jong (vestiging Rotterdam). Vriendin rijd er mee van Barendrecht naar Eindhoven voor haar werk, en begon na een paar dagen te klagen dat de auto zo raar deed op de snelweg, net alsof dat je je voet van het gaspedaal haalt,en dat ie zo raar stotterd dan. Kon het zelf niet geloven en heb er vorig weekeind in gereden en het was echt zo.Naast haar werk in Eindhoven zit Volvo De Beemd, en daar is ie vorige week geweest. Hebben de auto na gekeken,gereden,en "aan de computer" gehad ,maar konden niks vinden, moesten het maar even aankijken . Hebben we nu een week gedaan en na al die berichten hier op het forum ga ik morgen toch maar eens weer bellen.Het rijden op de snelweg is echt geen pretje zo. Tevens deden ze bij ons ook alsof ze er nog nooooit van gehoord hadden.