Pagina 2 van 4

Geplaatst: 02.01.2011 - 16:23
door toinev70
ruuds70 schreef:Goede morgen, morgen de dag?
Spannend!!!
Ja, morgen inschrijving DIV. Douanformaliteiten zijn al geregeld. Hopelijk gaat alles snel, want door de nieuwe kentekens in Belgie is er 3 weken vertraging. Daarbij gaat natuurlijk een hele groep op 3-1 naar de DIV. Het wordt afwachten...

Geplaatst: 02.01.2011 - 19:46
door bike80
Dat wordt niet slapen vrees ik..

Geplaatst: 08.01.2011 - 14:03
door toinev70
En nu al helemaal niet meer! De auto wordt vooralsnog niet toegelaten door de DIV in Brussel. Hij zou een euro4 norm hebben in plaats van euro5, wat de eis is.

Het komt op mij heel erg vreemd over, temeer daar dezelfde auto ook gewoon tot voor kort in de Belgische prijslijst stond.
Daarbij heeft ie wel degelijk de gewenst norm volgens mij:

http://www.hoeke.nl/Persberichten/xc90v8motor.htm (met dank aan RuudS70)

Ben benieuwd hoe dit verder gaat..

Geplaatst: 08.01.2011 - 14:14
door The Volvoboy
Sjonge jonge zeg...

Geplaatst: 08.01.2011 - 15:07
door Discovery
Maar dat beschouwen ze het dus als een nieuwe auto? Want het lijkt mij dat je gewoon euro 2/3/4 auto's mag importeren. De MY11 prijslijst zegt wel weer EURO 4:

Geplaatst: 08.01.2011 - 15:12
door The Volvoboy
De eisen zijn blijkbaar nog strenger geworden... :evil:

Geplaatst: 08.01.2011 - 16:35
door bart simpson
de V8 kent voor NL met het aanvragen in 2011 van een kenteken een prijsverhoging van +/- € 15.000,--

Geplaatst: 08.01.2011 - 16:36
door The Volvoboy
:shock: :shock: :shock: :shock:

Geplaatst: 08.01.2011 - 17:03
door Oceanracer
En dat allemaal voor een beter milieu. :shock: :?

Geplaatst: 08.01.2011 - 17:06
door The Volvoboy
Ze moeten eens naar de USA gaan kijken. Daar bestaan bijna geen 4 cilinders en is het meestal energielabel G. ''Kleinste'' motor die je in een Volvo kunt krijgen is een T5 (5 cilinder), zelfs in de S60...

Geplaatst: 08.01.2011 - 17:37
door 945i
Begrijp ik nu goed dat in België geen Euro4 auto's mogen worden ingevoerd?

Geplaatst: 08.01.2011 - 17:53
door menjo
Dat zou best kunnen als ze in Belgie een import zien als "nieuwe" auto. Sinds 1 Januari 2011 geldt Euro 5 voor alle nieuwe autos (niet meer alleen nieuwe modellen dus).

Geplaatst: 08.01.2011 - 23:13
door Karoshi
Daarom dat de V8 hier sinds dit modeljaar niet meer te bestellen is...

Geplaatst: 08.01.2011 - 23:21
door Paul
Wat een ellende, dan eerst in Nederland op kenteken, dan bpm betalen, 2 dagen later auto uitvoeren en bpm terug vorderen en dan invoeren in belgie?
Dan wordt hij niet gezien als nieuwe auto...?

Geplaatst: 09.01.2011 - 09:00
door Karoshi
Paul schreef:Wat een ellende, dan eerst in Nederland op kenteken, dan bpm betalen, 2 dagen later auto uitvoeren en bpm terug vorderen en dan invoeren in belgie?
Dan wordt hij niet gezien als nieuwe auto...?
Dan zal hij aanzien worden als 2de hands en zal je nog biv betalen ook.
Ik weet niet of je in dit geval ook nog 2de hands keuring moet doen en carpass aanvragen...

Geplaatst: 09.01.2011 - 10:43
door t5power
bart simpson schreef:de V8 kent voor NL met het aanvragen in 2011 van een kenteken een prijsverhoging van +/- € 15.000,--
Geldt neem ik aan alleen voor nieuwe auto's? De zogenaamde slurp-tax?

Geplaatst: 09.01.2011 - 10:47
door bart simpson
Dit geldt idd voor nw auto's met een kentekenaanvraag v.a 1/2011,
CO2 tax geldt voor alle te importeren auto's met een 1e registratie vanaf 1/2008.

Geplaatst: 10.01.2011 - 20:32
door robbierobbie
Een nieuwe Euro4 in NL registeren gaat ook niet meer zo eenvoudig...

Geplaatst: 12.01.2011 - 15:52
door toinev70
robbierobbie schreef:Een nieuwe Euro4 in NL registeren gaat ook niet meer zo eenvoudig...
Het gaat allemaal niet zo eenvoudig. importeur NL en Be hebben contact met elkaar en eind januari is er blijkbaar een vergadering over dit 'probleemgeval'. Er schijnen er meer te zijn, dan alleen ik. Begin februari hoor ik dus meer. Daar wordt je niet echt blij van :x

Geplaatst: 12.01.2011 - 15:59
door liquid_force
anders zet je hem toch in de UK op kenteken, en dan importeer je hem door ... is een bekende route