Pagina 2 van 2
Geplaatst: 21.12.2010 - 12:06
door Thijs
Ik krijg een beetje het idee dat je niet 100% weet waar je mee bezig bent
Ik denk dat de bak verkeerd gemonteerd is,ze hebben eerst de koppelomvormer gemonteerd en toe de de bak er op geschoven..
Als dat inderdaad het geval is,is nu dus je bak stuk,de oliepomp van de bak is stuk gedrukt met alle elllende van dien.
Heb je de bak zelf gemonteerd?
Dit bedoel ik. Met alle resprect wederom, maar er zijn teveel weetjes zoals deze om het zelf te proberen..
Ik begrijp je argument over het arbeidsloon en de kosten trouwens goed.. Dat is precies de reden dat ik zelf het onderhoud ben gaan doen. Maar de dingen die ik tricky vindt, zoals de pomp en distributierien, laat ik wel doen door mensen met ervaring om dit soort problemen te voorkomen.
Geplaatst: 21.12.2010 - 12:21
door Marelli
Ohja, in de 30 tussenliggende jaren naturlijk niet stilgezeten hoor.
Het is echt geen rocket-science, het principe is al 100 jaar het zelfde en behalve commonrail etc. komt er ook hier steeds meer electronica bij kijken.
Je mist afentoe de handigheid en met 2 rechterhanden en hulp van het forum kom je een heel eind!
Vanavond maar eens beginnen om de bak er onderuit te krijgen.
Moet het blok niet een beetje zakken om de bak er af te schuiven?
Of gaat dat net lukken als het subframe er onderuit is?
Ben trouwens wel erg benieuwd naar wát er fout gegaan is bij de montage. Ik nl. niet de indruk da de bak met grof geweld is teruggemonteerd.
Geplaatst: 21.12.2010 - 12:35
door edraket
Bak kan er zo onderuit, wel moet het het subframe los.
Geplaatst: 21.12.2010 - 14:03
door Ramon&Ramon
En de bak gelijktijdig met de koppelomvormer demonteren,deze dus niet op de motor laten zitten.
Geplaatst: 21.12.2010 - 14:17
door Marelli
Eitje dus
Een paar turbo- en koelleidingen los.
Aandrijfassen er onderuit
Blok in de takels (balk laten afsteunen op de schutborden)?
Subframe los.
Ik krijg steeds meer het idee dan de vorige garage echt helemaal géén idee had waar ie mee bezig was (de brandstofleiding van de standkachel en de krukaspoelie waren er bijv. af) en bij het terugmonteren al helemaal niet meer.
Geplaatst: 22.12.2010 - 06:29
door DawnBlueED
Marelli,
De hele procedure om de bak opnieuw te vullen staat in Vadis, in eerste instantie gaat er inderdaad niet meer dan 2 liter in. Zie beneden.
Check even zelf in Vadis bij het juiste bouwjaar en type van jouw Volvo.
In Vadis staat trouwens ook de hele procedure om de bak of motor compleet met bak uit te bouwen.
Refilling
Apply the handbrake. Move the gear selector lever to position P.
Fill with approximately 2 litres of oil.
Start the engine. Allow the engine to idle.
Turn the engine off when air bubbles start to become visible in the hose.
Fill with approximately 2 litres of oil.
Start the engine again and let it idle.
Turn the engine off when air bubbles start to become visible in the hose.
Remove the hose from the oil cooler hose. Detach it from the connection to the cooler. Install the hose in the normal position on the cooler and the gearbox.
Geplaatst: 22.12.2010 - 07:53
door Marelli
DawnBlueED,
Dat heb ik uiteraard (sorry) allemaal al gelezen en gedaan.
als de bak niet draait, loopt de ATF pomp niet en komt er ook geen ATF uit de retourslang.
Er zit nu 2 liter olie in en als ik in [D] staat heb ik geen aandrijving dus loopt de bak niet.
De bak moet er (weer) onderuit om te zien wat die klojo vergeten is :x
kerst update
Geplaatst: 26.12.2010 - 16:00
door Marelli
Ramon&Ramon schreef:Boutjes van de koppelomvormer vergeten misschien?
Klopt! 2 kerstdagen sleutelen en de haakse overbrenging kon er af. En toen pas zag ik dat de bouten van de koppelomvormer vergeten waren.
Crimineel deze F. te H. De bouten van de haakse overbrenging zaten handvast, 4 dag de 5e zat er niet eens in.
Geplaatst: 26.12.2010 - 17:32
door Ramon&Ramon
Daar was ik al bang voor!
Geplaatst: 26.12.2010 - 22:48
door Rippie V70
Klopt! 2 kerstdagen sleutelen en de haakse overbrenging kon er af. En toen pas zag ik dat de bouten van de koppelomvormer vergeten waren.
En nu maar hopen dat je bak geen schade heeft opgelopen.
Wat een onvoorstelbare prutser, die F. te H...m.
Geplaatst: 26.12.2010 - 23:00
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Daar was ik al bang voor!
Ik heb nu meer angst voor de rest in de bak......

Geplaatst: 26.12.2010 - 23:27
door Marelli
de bak heeft niet gedraaid......die klojo heeft alleen die 6 boutjes vergeten, vandaar die rare schuurgeluiden. wat er kapot gegaan zou kunnen zijn kan ik niet bedenken.