Pagina 2 van 6
Geplaatst: 22.12.2010 - 13:38
door MartenS40
Wat een mooie nette wagen. Als je erop uit gereden bent wil ik em wel

(tegen die tijd ben ik er ook aan toe...)
Veel fijne en probleemloze km'ters gewenst!
Geplaatst: 22.12.2010 - 13:45
door Quota
MartenS40 schreef:Wat een mooie nette wagen. Als je erop uit gereden bent wil ik em wel

(tegen die tijd ben ik er ook aan toe...)
Veel fijne en probleemloze km'ters gewenst!
Wanneer verwacht je dat wij er op uitgekeken zijn dan? Wat ik verwacht daar wederom wat discussie over op termijn tussen mij en mijn vrouw... :oops:

Geplaatst: 22.12.2010 - 14:13
door MartenS40
Wat mij betreft kwam er dit jaar nog een V70, maar aangezien de bankrekening én de vrouw :oops: het nog niet toelaten rijden we vrolijk verder met de 40. Ik hoop dat de s40 het nog een jaar of 2/3 volhoud en dat we dan kunnen kijken naar wat ruimers.
Geplaatst: 22.12.2010 - 18:04
door BlackcurrantV70
Quota, ik zie nog een plekje voor een achter spoiler

Geplaatst: 22.12.2010 - 19:28
door Quota
Ivo Philips schreef:Quota, ik zie nog een plekje voor een achter spoiler

De ruimte is er op de auto (en ik vind het zelf ook niet verkeerd staan) maar de ruimte in het budget is er op het moment echt niet...
Geplaatst: 22.12.2010 - 20:49
door Paul
Wat een schitterende auto zeg! Dat is eventjes een upgrade! Mooi hoor! En ook gelijk de mooiste versie een MY07! Heel netjes!!
Geplaatst: 27.12.2010 - 19:28
door Quota
Zo, de auto is opgehaald... wat rijdt dat waanzinnig goed zeg! heerlijk cruisen met 2200 toeren. je hoort de motor nauwlijks en ook het rijcomfort is errug goed. Ben blij dat het de edition classic is geworden en niet de edition sport. Het verschil tussen 16" of 17" wielen is erg groot en wij zijn meer op comfort gericht.
Nu geduld hebben tot we morgen weer een stukje mogen rijden (heb nog geen goed excuus gevonden om vanavond nog de weg op te gaan om het Xenon licht te kunnen beoordelen.
Paar puntjes heb ik al wel, namelijk de audio nalopen, ik heb het idee dat de tweeter in het linkerportier het niet meer doet (iemand die daar het artikel nummer van weet?).
Verder alvast de rubberen mattenset in de auto geplaatst in verband met de derrie die er nu overal licht.
Leuke bonus overigens, ik kom er net achter dat de family line op de auto zit (in ieder geval het electronische kinderslot en de geintegreerde zittingverhogers op de achterbank).
Geplaatst: 27.12.2010 - 23:27
door Philken
voor de lader van je telefoon: ik ben van plan om in het bakje naast de radio een gaatje te boren & daar de laadkabel door te trekken(andere kant verbind ik dan met de kabeltjes van de aansteker)
voordelen:
gsm ligt binnen hand/ oogbereik en dan dient dat bakje eindelijk tot iets en dan ligt die kabel ook niet in de weg/rond te slingeren
Geplaatst: 28.12.2010 - 09:06
door VolvoRob
Paar puntjes heb ik al wel, namelijk de audio nalopen, ik heb het idee dat de tweeter in het linkerportier het niet meer doet (iemand die daar het artikel nummer van weet?).
Wellicht eerst even verbindingen kabeltjes controleren voordat je een nieuwe koopt?
Geplaatst: 28.12.2010 - 10:30
door Quota
VolvoRob schreef:Paar puntjes heb ik al wel, namelijk de audio nalopen, ik heb het idee dat de tweeter in het linkerportier het niet meer doet (iemand die daar het artikel nummer van weet?).
Wellicht eerst even verbindingen kabeltjes controleren voordat je een nieuwe koopt?
En heb je dan nog tips over hoe ik dat kan controleren? Ik ben met de nieuwe namelijk wel erg bevreesd om de auto open te maken, hij is nu absoluut rammelvrij..
Geplaatst: 28.12.2010 - 12:53
door Oceanracer
Als je die speaker gaat vervangen moet toch ook de boel los?
Geplaatst: 28.12.2010 - 13:14
door Quota
Oceanracer schreef:Als je die speaker gaat vervangen moet toch ook de boel los?
:oops:
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Moet ook even de zekeringen controleren, de aansteker in het dashboard en de middenconsole achter laden de telefoon niet op, die in het bagageruim wel...
Geplaatst: 28.12.2010 - 13:23
door Oceanracer
Ach, we hebben allemaal wel eens zo'n momentje...

Geplaatst: 28.12.2010 - 21:42
door elianmars
Fijn dat de nieuwe zo goed bevalt!
Geplaatst: 28.12.2010 - 21:43
door Quota
Nou, na weer een dagje verder zijn me de volgende zaken opgevallen;
* DSTC lijkt niet in te grijpen op glad wegdek bij spinnende wielen (ik zie geen lampje knipperen in het dashboard en ook voel/hoor ik geen ingrepen, waar ik dat bij de oude auto wel allemaal had)
* De motor slaat moeizaam aan, in de zin dat ik voor mijn gevoel lang moet doorstarten voor hij aanslaat (bijna 1,5 a 2 seconden).
* Follow me home verlichting is ook in dit model alleen handmatig aan te zetten ipv standaard de verlichting gewoon wat langer te laten branden na het afzetten van de motor.
* Xenon verlichting is wel erg helder (zeker kort voor de auto), al lijkt bij dimlicht de bundel minder "ver" te rijken dan de ouderwetse halogeen lampjes in de oude auto. Over groot licht hebben we geen klagen
Wat ik nog niet heb uitgevogeld is hoe ik de approach verlichting standaard kan koppelen aan het ontgrendelen van de auto (lijkt me dat je dat in moet kunnen stellen).
Het zijn allemaal kleine dingetjes, maar die overtreffen het genot van het rijden met deze auto op geen enkele manier.
Geplaatst: 28.12.2010 - 21:44
door Paul
Klopt, komt meestal wat minder ver die xenon. Anders wordt het zo verblindend...
Geplaatst: 28.12.2010 - 21:48
door Oceanracer
Wel 1,5 seconden starten? Belachelijk! :roll:
Geplaatst: 28.12.2010 - 22:08
door Quota
Oceanracer schreef:Wel 1,5 seconden starten? Belachelijk! :roll:
Ja sorry hoor, maar de oude diesel had echt aan een tikje tegen het contact genoeg als hij warm was en nu moet ik de motor echt twee drie keer helemaal rond laten gaan. Het geeft het gevoel alsof (maar misschien is dat het ook wel) de brandstofleiding pas bij het starten voldoende onder druk word gezet.
Geplaatst: 28.12.2010 - 22:10
door Oceanracer
Voorheen had je nog een TDI blok van Audi, die hebben aan één slag al genoeg. Aber das war einmal.
(of je hebt een lekke injector...)
Geplaatst: 28.12.2010 - 23:19
door sbv
Het lange starten klopt, schijnt iets van controle te zijn op alle electronica. Mijn D5 heeft daar ook last van