Pagina 2 van 2

Geplaatst: 25.12.2010 - 10:17
door george
Zijn dat wel winterbanden onder die XC?? Ik twijfel, kan het niet goed zien.

Geplaatst: 25.12.2010 - 11:37
door Oceanracer
945i schreef:Dat bedoel ik, dit liep nog net goed af zeg... :roll:
Hier nog wel ja, maar bij lemmer zijn XC liep het minder goed af.

Geplaatst: 25.12.2010 - 12:00
door Black 2.4T awd
Ik sluit mij bij de topicstrater aan "PLAY TIME". Afgelopen oktober nog sliptraining gehad met een brandweerauto (14 ton). De opbouw stond aan het eind van de dag er scheef op, een beetje getordeerd en de bepakking+ schotten was een zooitje. Maar ja, volgens onze instructeur had je hard rijden, harder rijden en brw. Hengelo. De laatste ronde met 70 km per uur, de baan werd bijna te kort. Maar als je zo`n training hebt gehad is het met een personenauto appeltje,eitje. Er is alleen 1 manco de overige weggebruikers ##grrr. Er zitten piloten bij die op hun zomerbandjes 20 km/h rijden waar je met gemak 60 km/h kunt rijden op een 80 km/h weg. Schoongeschoven +gestrooit.

Geplaatst: 25.12.2010 - 14:12
door toppertje
dat is ook de reden van al die ongelukken.
er is door de drukte op de weg ook geen ruimte meer om een evt. slippartij
zonder iets te raken op te vangen.
kijk bv.in landen waar s,winters altijd sneeuw ligt,daar wordt doorgaans
ook harder gereden dan hier.
dit heeft alles te maken met dat het daar vaak minder druk op de weg is
icm. een goede winteruitrusting(winterbanden evt.spikes ed.)

Geplaatst: 25.12.2010 - 14:53
door Quota
elianmars schreef:Waan je geen God op de weg met je AWD:


:wink:
Jeetje, komt een XC daar zelf niet uit??? Dan ben ik blij dat ik niet voor de AWD ben gegaan, dat heeft dan wel bijzonder weinig meerwaarde... Als je DSTC uitzet zou je daar toch uit moeten kunnen komen? de auto staat gezien de spoorvorming in losse sneeuw... Of zie ik het nu verkeerd?

Geplaatst: 25.12.2010 - 15:04
door chrisje
Is het misschien geen goed idee, om er AT banden op te laten leggen, heb je ter alle tijden grip?

Heb ik ook nu op de jeep liggen en bevallen goed

Geplaatst: 25.12.2010 - 15:24
door george
Quota schreef:
elianmars schreef:Waan je geen God op de weg met je AWD:


:wink:
Jeetje, komt een XC daar zelf niet uit??? Dan ben ik blij dat ik niet voor de AWD ben gegaan, dat heeft dan wel bijzonder weinig meerwaarde... Als je DSTC uitzet zou je daar toch uit moeten kunnen komen? de auto staat gezien de spoorvorming in losse sneeuw... Of zie ik het nu verkeerd?
Nog steeds twijfel ik of dat ding wel op winterbanden staat.. Met zomerbanden helpt zelfs een AWD niet.

Geplaatst: 25.12.2010 - 17:48
door elianmars
sbv schreef:Marcel, vergeet niet te zeggen dat er redelijk M+S banden opliggen en dat het 1 grote ijsweg is aldaar.

Ik ken dat weggetje, de eigenaar van de XC en van de tractor ook trouwens. Het is bij sneeuw een rot weggetje waar soms redelijk wat vrachtverkeer rijdt
Ik wil alleen laten zien dat, als je een AWD hebt, het niet wil zeggen dat er niks kan gebeuren. Zodra je gaat glijden is het afgelopen. Ook met een AWD.

Geplaatst: 25.12.2010 - 20:28
door sbv
Ben ik helemaal met je eens. Ook met een AWD kan je prima vastzitten.

Geplaatst: 25.12.2010 - 23:22
door DawnBlueED
Ja zo'n tractor laat dan wel duidelijk zien wat voor profiel je moet hebben voor voorwaartse grip in modder en sneeuw. Alleen dat profiel is weer niet geschikt voor andere omstandigheden.

Geplaatst: 26.12.2010 - 18:28
door Black 2.4T awd
Quota schreef:
elianmars schreef:Waan je geen God op de weg met je AWD:


:wink:
Jeetje, komt een XC daar zelf niet uit??? Dan ben ik blij dat ik niet voor de AWD ben gegaan, dat heeft dan wel bijzonder weinig meerwaarde... Als je DSTC uitzet zou je daar toch uit moeten kunnen komen? de auto staat gezien de spoorvorming in losse sneeuw... Of zie ik het nu verkeerd?
De XC komt daar wel op eigen kracht weg. maar schuift dan door de achterwielaandrijving de sloot in. Dus veiligheid boven alles en laat je er uittrekken. Met jou voorwiel aangedreven V70 was uberhaupt al over en uit geweest.

Geplaatst: 26.12.2010 - 20:38
door VolvoRob
Met jou voorwiel aangedreven V70 was uberhaupt al over en uit geweest.
Wielen die niet aangedreven zijn, zouden ook minder snel ''schuiven''. In het hiervoor beschreven geval zou een V70 dus wel degelijk voordeel hebben boven een XC70, juist vanwege het feit dat de achterkant op zijn plek blijft......

Geplaatst: 26.12.2010 - 23:20
door bjacobs
Werkte de achterwielaandrijving wel ?

Geplaatst: 26.12.2010 - 23:28
door iksee90
Ik heb vandaag even het nadeel van AWD met winterbanden ondervonden. Er was op een parkeerplaats nog 1 parkeerplekje over waar niemand ging staan doordat daar (te) veel sneeuw lag. Ik dacht, dat plekje is voor mij. Tussen 2 kleine paaltjes door, helemaal prima. Maar helaas bij het wegrijden 1 van de 2 paaltjes vergeten. Met als resultaat, een diepe kras op de voorbumper. Gelukkig was het paaltje ook krom!!