Pagina 2 van 5

Geplaatst: 02.01.2011 - 09:15
door abbabak1
Nou, spannend, ik had bij wegrijden in den beginne ook een kloink. Deze is nu geheel vertrokken sinds het awd veel wordt gebruikt...

Ik hoop dat de reparaties voor iedereen achteraf mee vallen... :)

Geplaatst: 02.01.2011 - 14:53
door Ramon&Ramon
Hans s60 schreef:Gisteren is de auto naar de garage geweest en de diagnose is gesteld:
De bus vanuit de versnellingsbak naar de achteras heeft een inwendige vertanding die (waarschijnlijk) kapot is. Dit schreven iksee90, Ramon&Ramon en VMCC ook al. Als de auto koud is en ik rijd weg dan hoor ik een behoorlijke "kloink" die er voor het wegvallen van de achteraandrijving niet was. Volgens de monteur wijst dat er ook op dat de bus kaduuk is. De reparatie zal pas in de tweede week januari plaatsvinden want ze hadden er zo vlak voor de jaarwisseling geen tijd meer voor. Krijgt dus een vervolg.........
Ben benieuwd naar de uiteindelijke kosten!
Ik hoorde van een volvo rijder met zo,n zelfde probleem dat hij bijna 2000 euro kon neertellen,beetje overdreven dus.

Geplaatst: 03.01.2011 - 22:58
door pvisser
bij mij hebben ze bij de vervanging van de koppeling ook gelijk de bus vervangen (klein beetje slijtage). was 100 euro extra. (alles lag toch al los)

als ik het niet zou doen zou het ongeveer 300 euro arbeid zijn als ik het later liet doen.

Geplaatst: 04.01.2011 - 22:37
door vmcc
ik heb de garage maar gebeld dat de reparatie niet nu door gaat..dus ik heb geen nieuws over de kosten.

de mof alleen voor E400 wil ik eigenlijk wel gokken maar die as erbij is gewoon te veel geld en ik heb de gok nu dus niet genomen. Baal er wel van dus misschien toch maar een nieuwe afspraak maken.

Zit te denken om toch maar een grijs kenteken zakelijk te gaan rijden. Wel een 4X4.
Denk aan aan Discovery tussen de 2002 en 2004

Welke auto zullen jullie dan kiezen?

Geplaatst: 04.01.2011 - 23:22
door Ramon&Ramon
Ik heb het nog niet eerder meegemaakt dat de as ook beschadigd is,alleen de mof vervangen is voldoende.
Maar alles is mogelijk natuurlijk,maar ik ben er niet bang voor dat de as ook stuk is.

Geplaatst: 04.01.2011 - 23:23
door Ramon&Ramon
Inruilen met dit defect schiet denk ik ook niet echt op..

Geplaatst: 05.01.2011 - 00:07
door 945i
vmcc schreef:.....
Welke auto zullen jullie dan kiezen?
http://www.autodealers.nl/Lada/Niva-1.7 ... aspx#fotos
8) :wink:

Geplaatst: 05.01.2011 - 12:45
door Thijs
Haha, ze bestaan nog!! Wat geinig!

Geplaatst: 05.01.2011 - 12:48
door bart simpson
wel een superdingetje in terrein

Geplaatst: 05.01.2011 - 14:09
door toppertje
wel een boel geld hoor voor een Lada.

Geplaatst: 05.01.2011 - 14:51
door sanco
cult prijsje ?

Geplaatst: 06.01.2011 - 11:59
door toppertje
sanco schreef:cult prijsje ?
cult is het zeker,je moet maar durfen.

Geplaatst: 06.01.2011 - 14:37
door Thijs
bart simpson schreef:wel een superdingetje in terrein
Ik weet helaas uit ervaring dat deze in het terrein weinig voorstellen..

Geplaatst: 06.01.2011 - 19:23
door vmcc
heb maar een afspraak gemaakt voor alleen de mof. dinsdag de 18de

we zullen zien...hou jullie op de hoogte

Geplaatst: 06.01.2011 - 23:58
door Ramon&Ramon
Succes en hopen dat het alleen de mof is die stuk is..

Geplaatst: 07.01.2011 - 00:11
door bjacobs
Zie mijn laatste bericht op
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=789659#789659

inclusief foto's van de afsleten vertanding van de mof.

Geplaatst: 07.01.2011 - 07:46
door bart simpson
Tarman T schreef:
bart simpson schreef:wel een superdingetje in terrein
Ik weet helaas uit ervaring dat deze in het terrein weinig voorstellen..
zo'n lada doet niet echt veel onder voor een defender

Geplaatst: 07.01.2011 - 12:59
door 945i
gewicht is een groot voordeel, vroeger weleens met een Cherokee Wrangler en een Patrol gereden in A'dam havens -West, maar de Suzuki's zijn de king daar hoor. Hobbelen overal overheen. :)

Geplaatst: 07.01.2011 - 19:49
door abbabak1
Precies, zo'n Suzuki lijkt me ook wel wat voor in het terrein...mee gespeeld op Malta. Nadeel isdat je moet kunnen lassen :/

Geplaatst: 07.01.2011 - 20:54
door bjacobs
Volgens de volvo-dealer werken de veiligheidsvoorzieningen als Traction Control ook niet goed als de achteras niet mee kan draaien, aangezien ook de sensoren op de achteras mee bepalen welke veiligheidsmaatregel genomen moet worden. Het is dus in principe niet veilig om hiermee door te rijden. De dealer vertelde ook dat mijn XC70 voor de reparatie van de mof ook bijna niet van zijn plek kwam met gladheid terwijl dit bij een voorwielaangedreven V50 wel gewoon kon. Blijkt namelijk dat ABS hierin ook een rol gaat spelen om doorspinnen te voorkomen. Met defecte achterwielaandrijving werkt bijvoorbeeld niet systeem niet optimaal.