Rauwe of gekookte lijnolie als roestpreventie

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
ferdy
4th Gear member

Ja ik ben ook benieuwd :)
xnozemx
2nd Gear member

Buuf gesproken:

Zij heeft lijnolie met HARTTROCKENÖL gebruik; één op één. De harttrockenöl werkt als soort van vernis, maakt de lijnolie duurzamer. Met deze info zou je dus zelf kunnen stoeien met de verhouding (harder of weker eindproduct)
Zelf heb ik ervaring met owatrol, direct op het staal, daarna 10% als verrijker in de menie, maar ben hier niet heel erg tevreden over, maar dat kan ook aan de gebruikte kwaliteit menie hebben gelegen. Ook gebruikt in de eerste laag aflak (van de 3 lagen) en dat zit er wel al jaren in weer en wind op.

http://www.allesvooruwschip.nl/index.ph ... 13&lang=NL
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
Kwekkel
1st Gear member

Bedankt. Is hier dus niet te koop, althans niet kunnen vinden. Misschien onder een andere naam. :D
Volvo 244 Wit Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
xnozemx
2nd Gear member

Tja, Maastricht is een eindje uit de buurt, hier is het te bestellen bij Nautica Janssen (bunkerschip met water(sport)winkel aan boord). Het komt dus ook uit de scheepvaart, althans daar wordt het regelmatig gebruikt. Wellicht ook te verkrijgen via een Zweeds bedrijf voor scheepvaartbenodigdheden/onderhoud.

O ja, het schijnt ook erg te 'dampen', maar bij gebruik in de buitenlucht zou het goed te doen zijn. (maar ik verwacht niet dat het heel erg milieubelastend is, dan zou zij het nooit gebruiken...)
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
martinsvolvo240
1st Gear member

Toch nog even een reactie over het product Owatrol. Dit is een toevoeging aan verf net zoals vroeger de lijnolie. Ik heb getracht aan te geven dat als je last hebt van roestig oppervlak met roestkorsten juist owatrol een prima en veilig produkt is om de roest los te weken tot op het bot (blanke metaal) uiteraard moet je het daarna wel behandelen met de juiste lagen afwerking zoals primer en lak. De onderhuidse opgedroogde Owatrol verzegeld dus het metaal.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”