Pagina 2 van 4

Geplaatst: 29.12.2010 - 13:23
door Echalon
Er is een ander "probleem"; zowel de BF Goodrich als de Grabber AT2 zijn niet verkrijgbaar in mijn maat (235/65/17) :evil:

Alternatief blijft de Grabber UHP of zojuist gevonden: de Continental ContiCrossContact AT. Deze is er wel in de maat en er worden ook goede Off-road referenties op gegeven. Iemand ervaring met die band?

Geplaatst: 29.12.2010 - 17:13
door gsx750r
Zèlf heb ik er geen ervaring met de Continental ContiCrossContact AT maar uiteraard ook van deze band hier weer een gebruikerstest of .............. had je stiekem al gekeken :lol:

V.w.b. de General Grabber UHP kan ik je wel vertellen dat je daar als het wat serieuzer wordt (los zand, modder, nat hoog gras e.d.) niet ver mee komt !
Alleen aan het profiel is al te zien dat deze band op geen enkele wijze met de BF Goodrich All Terrain K/O en General Grabber AT2 kan worden vergeleken.

Maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat ik, als het om 4x4 banden gaat, teveel met 'Defender-ogen' kijk.

Soms gebruik ik ook banden met een vergelijkbaar profiel als de UHP en daar heb ik, als ik onverwacht in genoemde omstandigheden terecht kom (geen heftig terreinrijdwerk dus), toch echt geen goede ervaringen mee ! Ik merk nog op dat een Defender beschikt over permanente vierwielaandrijving, traction-control en hoge en lage gearing, maar zelfs dàt helpt dan niet meer en blijft er nog slechts lieren over !

Rob

Geplaatst: 29.12.2010 - 17:17
door bart simpson
Heb een XC90 gezien die +/- 80 cm doorwaadde, het water stroomde daarbij over motorkap en voorruit, dat kan bij een LR, dat kan zondermeer niet bij een XC90

Geplaatst: 29.12.2010 - 19:52
door toppertje
Henkvdz schreef:
Echalon schreef: wanneer ik mijn 1800Kg zware caravan op een nat, hellend grasveld ergens op een franse camping van zijn plek wil kunnen trekken
Mede daarom heb ik er een mover onder laten zetten.
Groet Henk
en daarom gaan wij altijd naar spanje met de schaftkeet.
geen gras,en al helemaal niet nat. :twisted:

Geplaatst: 30.12.2010 - 12:06
door Echalon
Wij trekken onze hut doorgaans over D-wegen dwars door Frankrijk, richting Provence / Cote d'Azur maar aankomend jaar wordt het toch een keer Noordwest Frankrijk met wat meer "heuvelachtige" campings aan de kustlijn. Heb dus graag wat grovere slofjes onder de auto om altijd weg te komen tussen de kamperende Engelsen met hun dikke RangeRovers V8 / LandRovers Disco etc. :D

Geplaatst: 30.12.2010 - 12:14
door 945i
Ik heb maar 1 zomer ervaring met een sleurhut achter een Volvo (wij vonden het maar 'getob'), maar mijn indruk was dat campings toch meer het terrein waren voor de meer middenklasse auto's... :?

Geplaatst: 30.12.2010 - 12:44
door Echalon
@945i
Blah, wat verstaat u onder "middenklasse auto's dan? En welke "executive-class" rijdt u zelf?

Geplaatst: 30.12.2010 - 13:36
door Henkvdz
Echalon schreef:@ Henk;

Die zit er bij mijn caravan ook onder... :shock: Maar ik gebruik deze alleen als het echt nodig is bijv. als je met de auto niet (meer) kunt manoeuvreren. Voor de rest doe ik alles met de auto ervoor.
Na de aanschaf van een grotere caravan kwam ik erachter dat ik niet meer op alle mooie plekjes kon komen, dit ondanks 35 jaar ervaring met caravans, keetwagens en ambulances, dus vandaar de mover en ik moet eerlijk zeggen; een verademing, vooral die laatste rukjes en duwtjes die men toch altijd met het handje moet doen. Mijn rug is me er dankbaar voor. :D
Groet Henk

Geplaatst: 30.12.2010 - 13:46
door Echalon
Helemaal mee eens; het was ook écht de voorwaarde van mijn vrouw toen we deze wagen (lxb: 7,93 x 2,50) kochten. We hebben inmiddels ervaring dat "mede-kampeerders" de stoeltjes vast klaarzetten als wij aankomen en er eens lekker voor gaan zitten hoe we dit met z'n tweetjes gaan regelen.
Helaas echter voor de audiëntie; ik meen redelijk te kunnen sturen en als het echt niet meer wil, pak ik de afstandsbediening erbij :D

(P.s. Het wordt pas écht leuk als de aut. niveauregeling van de caravan z'n werk doet om deze automatisch waterpas te zetten!!! Wie het laatst lacht....)

Geplaatst: 30.12.2010 - 14:05
door Henkvdz
Echalon schreef:(P.s. Het wordt pas écht leuk als de aut. niveauregeling van de caravan z'n werk doet om deze automatisch waterpas te zetten!!! Wie het laatst lacht....)
Die automatische waterpas is nog een toekomstdroom, normaal gesproken zijn de uitdraaipootjes het werk voor mijn vrouw [terwijl ik het gas, water en licht doe en ik heb haar al verwend met een boormachine], wat me nog weerhoud van aanschaf is het extra gewicht, de prijs en ik vind het ook een beetje over the top. :wink:
Groet Henk

Geplaatst: 30.12.2010 - 14:09
door diesel01
Echalon schreef:Helemaal mee eens; het was ook écht de voorwaarde van mijn vrouw toen we deze wagen (lxb: 7,93 x 2,50) kochten. We hebben inmiddels ervaring dat "mede-kampeerders" de stoeltjes vast klaarzetten als wij aankomen en er eens lekker voor gaan zitten hoe we dit met z'n tweetjes gaan regelen.
Helaas echter voor de audiëntie; ik meen redelijk te kunnen sturen en als het echt niet meer wil, pak ik de afstandsbediening erbij :D

(P.s. Het wordt pas écht leuk als de aut. niveauregeling van de caravan z'n werk doet om deze automatisch waterpas te zetten!!! Wie het laatst lacht....)
Ik ken dat gevoel van de tijd dat ik nog iets met vrachtwagens deed, als het verschil gemaakt werd op cm's waarbij mensen zich al begonnen te verheugen op hetgeen dat niet kwam. :D

Ik ben met combinatie's door franse dorpen gekomen, waarbij zelfs de locale gendarmerie zich afvroeg wat je er te zoeken had, waarna mensen je aankeken of ze voor het eerst 16.50 meter door hun straat zagen rollen.
Bonjour :wave: Á Pays Bas.

Geplaatst: 30.12.2010 - 14:19
door 945i
Echalon schreef:@945i
Blah, wat verstaat u onder "middenklasse auto's dan? En welke "executive-class" rijdt u zelf?
Alfa Romeo 159
Audi A4
BMW 3-serie
Cadillac BLS
Chevrolet Evanda
Chrysler Sebring
Citroën C5
Fiat Croma
Ford Mondeo
Honda Accord
Hyundai Sonata
Jaguar X-type
Kia Magentis
Lancia Lybra
Lexus IS
Mazda 6
Mercedes-Benz C-Klasse
Mitsubishi Carisma
Nissan Primera
Opel Vectra
Peugeot 407
Renault Laguna
Rover 75
Saab 9-3
Seat Exeo
Škoda Superb
Subaru Legacy
Toyota Avensis
Volkswagen Passat
Volvo S60
Volvo V50

wikipedia

Dit ongeveer, de kans dat je deze aantreft op een camping is vele malen groter dan dat je een LR V8 aantreft..
En die van mij staat er lekker niet tussen. 8) :razz:

Geplaatst: 30.12.2010 - 14:57
door Echalon
Ligt een beetje aan het soort camping... Maar goed; u bent naar eigen opgaaf slechts 1 keer met een "sleurhut" op een camping geweest dus welke referentie heeft u en wat zal die - gegeven bovenstaand - waard zijn?

En ik hoop écht voor u dat u een hele dikke XC90 rijdt.... :lol:

Geplaatst: 30.12.2010 - 15:05
door 945i
Al kreeg ik er een cadeau... Hij ging direct weer weg.

Ben vaker op campings geweest natuurlijk, sterker, er zit er 1 hier op 800 meter afstand, ik zie het gebeuren.
Af en toe eens een pensionado met een "dikke" 4x4, maar dan heb je het wel gehad qua echte "dikke" auto's. De rest zijn de middenklassers of de vinexwijk trekkers.

Geplaatst: 30.12.2010 - 15:14
door Echalon
Ach gut,

Wát een blabla.....

Ik ga hier maar niet verder omdat het a) forum-onwaardig is, b) niet relevant en c) ik niet onvriendelijk wil worden.

Fijne jaarwisseling!

Geplaatst: 30.12.2010 - 15:17
door 945i
Tja, de waarheid is soms hard..
het ging er om dat de XC90 met "normale" banden een flater sloeg bij de overige gasten met LR met V8 enz... Dan vraag ik mij af wat voor een camping dat is, omdat bij 98% van de campings dit geen gangbare auto's zijn.

Geplaatst: 30.12.2010 - 15:20
door bart simpson
Of dat campingeigenaren er niet op zitten te wachten omdat 4x4 rijders icm met hun doorgaans zware caravans probleemloos een terrein compleet aan stront rijden, de opbrengsten wegen voor hen te vaak niet tegen de kosten op.

Geplaatst: 30.12.2010 - 15:32
door 945i
Of dat idd.

@ Echalon, kijk eens hier wat er zoal op SUV's zit qua band.
http://www.autobandenshop.com/4x4.htm

Geplaatst: 30.12.2010 - 15:36
door Echalon
@ bart simpson;
Vergeet ook de campers niet.. Het klopt dat op veel campings bijvoorbeeld tandem-assers geweerd worden juist om die reden.

Echter, ik heb voorheen meer velden "omgeploegd" met mijn v70 T5 die niet weg kwam door teveel PK's zonder tractie dan met mijn huidige 90. Met een setje Grabbers rondom moet het overal fluitend gaan hoop ik.

Geplaatst: 30.12.2010 - 15:39
door Echalon
Thanx 945i