Pagina 2 van 3

Geplaatst: 21.02.2011 - 10:44
door hwb
en the story continues...

vanmorgen terug...

net gaan afzetten bij de dealer....

binnenkort bordje te koop er op....

Geplaatst: 21.02.2011 - 15:19
door robemer
hwb schreef:en the story continues...

vanmorgen terug...

net gaan afzetten bij de dealer....

binnenkort bordje te koop er op....
Da's niet zo mooi.......... heb je de auto nog geen jaar en door een accu issue gaat ie er nu uit??
Heeft de nieuwe software dan niet geholpen??

Is toch te gek voor woorden dat men dit niet verholpen krijgt

Geplaatst: 21.02.2011 - 16:08
door hwb
robemer schreef:
hwb schreef:en the story continues...

vanmorgen terug...

net gaan afzetten bij de dealer....

binnenkort bordje te koop er op....
Da's niet zo mooi.......... heb je de auto nog geen jaar en door een accu issue gaat ie er nu uit??
Heeft de nieuwe software dan niet geholpen??

Is toch te gek voor woorden dat men dit niet verholpen krijgt
we zullen zien...maar ik ben de auto kotsbeu...en auto hoort te starten als ik die nodig heb....dat is de essentie...en dat doet ie dus niet...

denk dat ford toch wat teveel invloed heeft gehad bij volvo...

het is in elk geval de laatste volvo geweest voor jaren.... de chinezen kunnen het met moeite verder verknoeien...

zelfs de volgende leasewagen wordt zeker geen volvo...heb het er even mee gehad...

heb trouwens een geschreven bevestiging van volvo gevraagd deze keer dat het probleem wel degelijk verholpen is....of dat er in zit...

de wagen stond stil sedert woendag avond, dus met het verhaaltje te lang stil staan hoeven ze ook niet meer af te komen, er is wel degelijk IETS ...alleen nog vinden wat.

Geplaatst: 02.03.2011 - 18:36
door hwb
deze keer was de batterij defekt....

naar het schijnt

Geplaatst: 02.03.2011 - 20:56
door robemer
Nieuwe batterij dus.......maar heb je hem nu nog of staat ie te koop??

Geplaatst: 02.03.2011 - 23:29
door Frederik Welvaert
Batterij nu al defect? :s

Geplaatst: 03.03.2011 - 00:07
door hwb
is al de 2de keer dat er een nieuwe batterij in gaat, niet slecht op 10 maand....
Deze batterij was, volgens de batterij tester, ook effektief defekt.

verder lijkt er aan de auto niets te vinden, ook niet als een eventuele lekstroom op de goede oude manier wordt gezocht en niet met de alwetende computer die er soms ook naast zit.
Ze hebben 9 dagen kunnen testen, of dit ook effektief gebeurd is weet ik niet.

als ik er in de lente/zomer een mooie prijs kan van maken gaat ie weg...maar heb geen zin om veel geld te verliezen aan het geknoei van Ford/Volvo, eigenlijk moeten ze dit gewoon oplossen en daarmee uit. Waarom heeft men anders garantie.

Indien het probleem nu nog terug komt vrees ik gewoon dat ze het gaan rekken tot aan het einde van de garantie....

Geplaatst: 27.04.2011 - 12:30
door hwb
update: ondertussen zijn we ook 2 nieuwe Xenon koplampunits rijker wegens vocht in beiden.

Maar nog veel belangriker: dit volvo onwaardige gedrocht heeft ook een nieuwe eigenaar en ik ben er vanaf.

Mijn evalutie na een jaar Fordvo C 70:

De minpunten:

- ergens een elektrisch probleem dat men niet vindt
- koplampen met vochtproblemen
- volledig onbetrouwbare wagen
- wegligging met 18 inch velgen om bij te wenen, zeer gevoelig aan spoorvorming
- er is niets aan deze bak dat niet rammelt, heel het dashboard vertoond kraak en piepgeluiden, evanlas het dak in gesloten toestand
- 'leder' van zeer minderwaardige kwaliteit waar beschadigingen aankomen bij het minste
- audio installatie (standaard versie) naar de oude volvo normen van 20 jaar gelden: dus waardeloos (maar toen was dat begrijpbaar en aanvaardbaar en oplosbaar)
- lakfouten:
- lakdruppels op de bestuurdersdeur
- kleurverschil tussen de vele plastieken onderdelen en de metalen
- lakkwaliteit van het niveau Ford
- trage powershift hoewel niet zo traag als andere hier beschreven en beter dan de powershift in de originele Fords
- mechanisme van het dak dat zo hard kraakt dat het, gezien de rest van de waslijst, geen vertrouwen inboezemd.

De pluspunten:
- zonder opmerkingen door de keuring voor verkoop geraakt.

Dit was de eerste Fordvo en tegelijk ook de laatste, absoluut niet te vergelijken met de vorige 3 volvo's.
Gelukkig heb ik er maaar een paar duizend euro bij verloren.

Geplaatst: 27.04.2011 - 12:47
door 945i
Dat is jammer, er hier toch ook mensen die tevreden zijn met een C70 (althans, schrijven dat ze tevreden zijn.. ;) ), toch maar weer een good old 850? :)

Geplaatst: 27.04.2011 - 13:18
door robemer
Denk dat je een echt maandagochtend kind hebt gehad hwb......zou niet mogen maar kennelijk was echt alles mis bij je.

Kom zelf terug van "vakantie" en na bijna 3 weken stilstand start ik mijn C70 zonder problemen.

Al de door jouw aangegeven punten kan ik niet terugvinden in mijn auto, al moet ik idd zeggen dat de auto met 18" gevoeliger is voor spoorvorming dan met de 17", maar dit eigenlijk alleen bij sommige verkeerslichten waar het rechterwegvak behoorlijk beschadigt is.

Maar de grote vraag.......wat gaat de nieuwe auto nu worden???

Geplaatst: 27.04.2011 - 13:47
door hwb
3 weken stilstand probeerde ik zelfs niet meer...dan nam ik beter onmiddellijk de startkabels....

ben op zoek naar een vervanger...maar het zal geen ford/volvo meer zijn...dat verhaal is over en uit.
Er zijn nog 2 (probleemloze) Volvo's in de familie: een S40 van 12 jaar en een C30 van 3 jaar. Deze 2 worden na deze Fordvo ook al zeker niet meer door een Geelvo vervangen.

Nieuwe leasewagen is ook geen volvo maar mercedes E, die kennen/kenden ook de nodige problemen, maar daarvan komt er om de 2 jaar een nieuwe op de oprit.

Geplaatst: 27.04.2011 - 13:52
door hwb
945i schreef:Dat is jammer, er hier toch ook mensen die tevreden zijn met een C70 (althans, schrijven dat ze tevreden zijn.. ;) ), toch maar weer een good old 850? :)
De 850 GLT is in zijn totaliteit inderdaad de beste wagen die ik ooit heb gehad......

Beetje duur om op de baan te houden....maar voor de rest dik in orde

Geplaatst: 28.04.2011 - 17:04
door BlackcurrantV70
Behalve die (erg) trage powershift hebben wij geen enkel probleem gehad met de eerste C70 (2.0D powershift MY10) en nu helemaal niet met de 2e (D3 geartronic MY11).

Ons probleem is door Volvocars Belgie en de dealer heel netjes opgelost door een grote korting op de D3 en extra inruil van de eerste C70, voor mij dus zeker terug Volvo, of er moet tegen de tijd dat mijn V70 vervangen moet worden er een chinese motor in de Volvos zit.

Re: C70 2.0D batterij problemen.

Geplaatst: 19.09.2015 - 08:21
door Dandare
Gisteren terug van 14 dagen vakantie en de accu van de C70 is totaal leeg.
Zelfs het lampje van het alarm brandt niet meer.
Heb de auto in afgesloten toestand achtergelaten, spiegels zijn ingeklapt.
Kan me voorstellen dat de keyless entry aardig wat stroom verbruikt, maar totaal leeg na 14 dagen lijkt me te snel.

Re: C70 2.0D batterij problemen.

Geplaatst: 19.09.2015 - 11:40
door dbosker
ik heb in mijn C70 ook al een nieuwe accu laten monteren, 50.000 km en 3 jaar. Vindt het wel wat snel, maar ik wil ook niet het risico lopen ergens te staan en alleen een klik te horen bij het omdraaien van de knop.

Re: C70 2.0D batterij problemen.

Geplaatst: 19.09.2015 - 11:53
door lint
Dat is wel kort, 3 jaar en 50.000 km, voor een accu. Of heeft de C70 veel systemen die bij stilstand toch stroom nodig hebben?

Re: C70 2.0D batterij problemen.

Geplaatst: 19.09.2015 - 13:40
door NielsPHEV
Bij mijn C heb ik de accu na 8 jaar vervangen. Liep overigens vorig jaar direct na vervangen weer leeg bleek dat de binnen verlichting achterin niet meer uit wilde, schakelaartje kaduuk, zou TS even kunnen controleren

Re: C70 2.0D batterij problemen.

Geplaatst: 19.09.2015 - 19:45
door Dandare
Volgens de wegenwacht komt het regelmatig voor bij bijna alle merken.
De auto's zitten vol met allerlei computergestuurde systemen die soms niet goed worden afgesloten.
Als je elke dag rijdt kan het geen kwaad, als het net gebeurt wanneer je de auto langere tijd niet gebruikt is je accu leeg.

Re: C70 2.0D batterij problemen.

Geplaatst: 19.09.2015 - 22:01
door dbosker
dat wisten ze bij de garage ook te vertellen. Pas als je de auto helemaal afsluit (dus ook deuren afsluit) schakelen alle systemen uit. Als de deuren niet vergrendeld zijn, zijn er nog allerlei systemen actief die stroom vragen.

Re: C70 2.0D batterij problemen.

Geplaatst: 19.09.2015 - 23:32
door lint
Dus ook als de auto thuis in de garage staat moet je alles afsluiten om de systemen uit te schakelen. Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dat doet.