Verschil rijden in S60 vs V70

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
diesel01
Geartronic member

JCF schreef:Maar goed, het ging allemaal over de S60...
Oh ik dacht dat je het verschil wilde weten tussen rijbeleving van de beide auto's...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
JCF
2nd Gear member

Bovenstaande reactie lijkt me weinig toe te voegen.
Maar wellicht is het allemaal onduidelijk; het gaat om een potentiele aankoop van een S60, waarbij dan ook wat mij betreft de nadruk ligt op de vermeende kwaliteiten van de S60, want hoe de V70 rijdt weet ik, zoals hierboven te lezen is.

Overigens lijkt me dat een V70 D5 185pk met sunroof weleens een andere veer/demper combinatie kan hebben dan een 2.4...
toppertje
6th Gear member

JCF schreef: Dat is de reden voor mij om richting een S60 te zoeken, in de hoop dat dat meer "uit-1-stuk" aanvoelt maar is die verwachting gerechtvaardigd?
wat verwacht je nou?
ieder die hier op reageerd zal een ander antwoord geven,simpelweg
omdat ieders verwachting/rijbeleving anders is.
wat de 1 sportief vind,zal een ander oncomfortable vinden.
ik denk als je serieus aan een S60 zit te denken,dat er maar een
iemand is die op jou vraag een antwoord kan geven.
dat ben jezelf.
ga eens rijden in een S60 en je weet het.

ps.offtopic. jou opmerking betreffende de auto van
@Diesel01 voegt ook bar weinig toe.
geen glans zonder wrijving
Rick H
3rd Gear member

ik kan beamen dat er een wereld van verschil zit tussen en volvo met en zonder sport-onderstel

Mijn vader rijd een V70 zonder "sport-onderstel" en met 16" velgen
ik rijd dagelijks een S60 met "sport-onderstel" en 18" velgen

Echt een wereld van verschil, bij het gas geven in de v70 schiet de neus (soms) flink meer omhoog en ook het bochtenwerk is niet om over naar huis te schrijven, comfort is echter een ander verhaal....
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...

MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
elianmars
5th Gear member

Als je een V70 verlaagt en wat grotere velgen met lagere banden er onder legt, kun je er ook lekker mee hoeken, hoor \:D/
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
JCF
2nd Gear member

wat verwacht je nou?
Wat is dit nu weer voor een hufterige reactie?
Het lijkt me dat je op een autoforum een vraag kunt stellen over de rijkwaliteiten van een auto. Zeker als het een auto (S60) betreft die van dezelfde technische familie is als de V70 II. Dan is het mijns inziens heel relevant om die auto's te vergelijken, bijvoorbeeld qua onderstel, en er dus een vraag over te stellen aan mensen die zo'n auto rijden.
Gelukkig zijn er mensen die hier wel inhoudelijk op reageren, maar van sommigen hierboven is de toon ronduit vijandig/wantrouwend.

Als het antwoord op dit forum op de vraag "hoe rijdt een S60 in vergelijking met een V70" luidt; rij er zelf maar in dan weet je het, is een bezoek aan dit forum blijkbaar zinloos.
sju_art
4th Gear member

Het bezoek is niet zinloos, alleen de vraagstelling voor sommigen verwarrend. Een aantal proefritten in S60's en V70's zouden je vraag goed beantwoorden.

Je krijgt nu enkel gebruikerservaringen van anderen en die zijn echt niet gelijk. Ik ben zelfs geschokt te horen dat je een V70 beroerd vindt rijden :P.

Wat je nu misschien wel geleerd hebt is dat de onderstellen kunnen varieren; de S60 2.4T die ik heb is volgens mij stugger geveerd dan een 2.4 versie, de T5 ook weer anders etc.

Maar ga inderdaad wel lekker proefrijden, stel je voor dat je de auto koopt gebasseerd op de mening van anderen.... Dat kon nog wel eens tegevallen.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
JCF
2nd Gear member

Een V70 rijdt naar min mening zeker niet beroerd, zelfs erg comfortabel, maar ik zoek een auto die wat lichtvoetiger door het leven gaat.
Ik ga dus maar eens wat rijden.
dieselpower
4th Gear member

Ik denk dat er zeker een rij-beleving verschil is tussen S60 en V70, onafhankelijk van het verenpakket wat je gebruikt.
De wielbasis van een S60 is kleiner als de wielbasis van een V70. Daar zit een verschil van enkele centimeters in. Dat verschil zal je dus merken met drempels en rechtuitstabiliteit.

Mijn persoonlijke ervaring: Ik heb ruim 4 jaar een S60 gereden en ben nu sinds 5 weken in de trotse eigenaar van een V70. De V70 voelt zeker soepeler aan, niet slapper of zweverig of zo, maar je moet het lezen als meer eleganter. Ik heb persoonlijk het gevoel dat oneffenheden en/of langsriggels meer gladgestreken worden met een V70. Mijn V70 is uitgerust met nivomats, daar is ook het nodige over geschreven m.b.t. weggedrag. Ook voelt inderdaad alsof een V70 veel zwaarder is als een S60 terwijl er nauwlijks verschil is.
Ik ben een rustige rijder en ik moet zeggen dat een V70 (nog) beter aansluit op mn rijstijl en "gevoel" als een S60 .
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
Bart
8th Gear member

JCF schreef:...Ik ga dus maar eens wat rijden.
Amen!

De mensen hier op het forum doen hun ervaringen uit de doeken, en geven en passant nog wat tips/info over hoe een V70 ook wat "sportiever" te krijgen is (voor zover je daarvan kunt spreken met zo'n loeier van een bak). Ik heb je nu al een keer of 4 keer zien schrijven dat je een lichtvoetigere auto zoekt, maar volgens mij ben je zelf altijd nog het meest in staat dat te beoordelen.

Succes!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
diesel01
Geartronic member

toppertje schreef:[ps.offtopic. jou opmerking betreffende de auto van
@Diesel01 voegt ook bar weinig toe.
Ach weet je ik probeerde TS te helpen met zijn keuze's.
Hij moet er gewoon maar mee gaan rijden.
Straks in de zomermaanden heb ik lekker mijn sunroof op standje ventilatie en het aircootje zachtjes aan en bovenal heb ik niets meer te bewijzen, zal de leeftijd wel zijn of verantwoording.
Ik hoef zeker niet als een wannabe van bocht naar bocht over binnendoor wegen, verder zal het mij jeuken wat TS besluit.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
toppertje
6th Gear member

JCF schreef:
wat verwacht je nou?
Wat is dit nu weer voor een hufterige reactie?
Het lijkt me dat je op een autoforum een vraag kunt stellen over de rijkwaliteiten van een auto. Zeker als het een auto (S60) betreft die van dezelfde technische familie is als de V70 II. Dan is het mijns inziens heel relevant om die auto's te vergelijken, bijvoorbeeld qua onderstel, en er dus een vraag over te stellen aan mensen die zo'n auto rijden.
Gelukkig zijn er mensen die hier wel inhoudelijk op reageren, maar van sommigen hierboven is de toon ronduit vijandig/wantrouwend.

Als het antwoord op dit forum op de vraag "hoe rijdt een S60 in vergelijking met een V70" luidt; rij er zelf maar in dan weet je het, is een bezoek aan dit forum blijkbaar zinloos.
relax,relax,
ben jij wel helemaal oke?
ik heb tot 2x toe een normale reaktie op jou vraag gegeven,met mijn
ervaringen van de S60 en de V70.
ook reageer je niet/nauwelijks op advies van anderen,schijnbaar had jij
je keuze al gemaakt,en dat de reakties jou niet aan staan,is jou probleem.
mischien moet je idd maar zoeken naar een lichtvoetiger auto,dat past
beter bij een heethoofd zoals jij.
succes met zoeken.
geen glans zonder wrijving
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Mijne heren het doet mij in het verre Portugal pijn dat u zo onaardig doet tegen elkaar. Nu kan dit natuurlijk altijd gebeuren maar als je elkaar iets verwijt moet je wèl weten waar je over praat. Helaas is dat niet het geval.
Daarom zal 'opa' het verlossende antwoord geven.

Indien je zoals de topicopener een lichtvoetige auto wilt dan valt de keuze in het geval van Volvo dus op een stationcar ! Punt uit.

Zie hier het keiharde bewijs.

Afbeelding

Ja rustig maar, het is weliswaar een 850 maar daar is de V70 uiteindelijk uit voort gekomen. Dus met de huidige stand der techniek + de weer verbeterde materialen ............... ja toch ?

Kortom als het gaat om 'lichtvoetig': V70 vs S60 is de uitslag 1 - 0

Zo en nou niet meer zeuren .................. :drinking: :drinking: :drinking:

Evt. vragen zal ik a.s. zondag in een nieuwe topic beantwoorden :twisted:

'Opa' uit Portugal
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
alfapan
2nd Gear member

volgens mij zit er bij de V70's ook verschillen in de onderstellen. Zo is er een dymamsiche onderstel, een comfort onderstel en een sport onderstel. De verschillen in techniek zou ik niet weten, maar zoek al een uur om hierachter te komen. Heb zelf namelijk een wagen met een

"Dynamisches Fahrwerk"

Wie o wie weet nu duidelijk de verschillende onderstellen/settings te omschrijven?
Volvo 440
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 156 1.9 jtd 8v edizione limitata nr.391
Alfa romeo 145 2.0 qv
Alfa romeo 159 1.9 jtd 16v distinctive (SQUADRA massimo, egr dicht,swirl vol open)
Fiat punto evo mylife 1.3jtd

Volvo V70 d5 move MY2005 (VOLVOTUNE eco-powertune, egr dicht)
DrRossi
4th Gear member

Oeps Ouwe koe
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”