Pagina 2 van 2

Geplaatst: 03.01.2011 - 15:00
door Iroll
Op de site van TinusT. staat onder 'artikelen' hoe je een AW70 of AW71 achter een B20 kan krijgen. AW70 is 3bak met overdrive en de AW71 is een echte 4bak.
@admiral:
achter een B20 hangt altijd een BW35.

Geplaatst: 03.01.2011 - 15:08
door De Fryske Volvo Rider
volgens mij hangt er een andere versnellingsbak achter dan hierboven genoemd, het is volgens namelijk een m 47 met od.

zo'n vliegwielbehuizing verlassen lijkt mij erg moeilijk,
tenminste moeilijker dan 2 motorsteunen anders plaatsen en een gat maken voor de pook, of denk ik nu te gemakkelijk?

Geplaatst: 03.01.2011 - 15:12
door Iroll
De bovengenoemde bakken zijn automaten. Welk type Volvo en bouwjaar heb je eigenlijk. Ik denk een 240 ws als er een M47 onder zit. Altijd even vermelden in je vragen om misverstanden te voorkomen.

Geplaatst: 03.01.2011 - 15:21
door De Fryske Volvo Rider
mijn eigen auto is een volvo 144 uit '71

en de donor auto is een 740 uit 88, daar zit een 4 traps automaat in met od

Geplaatst: 03.01.2011 - 16:01
door admiral
Iroll schreef:Op de site van TinusT. staat onder 'artikelen' hoe je een AW70 of AW71 achter een B20 kan krijgen. AW70 is 3bak met overdrive en de AW71 is een echte 4bak.
@admiral:
achter een B20 hangt altijd een BW35.
AW 70 is een 3 bak met OD hoe wordt de OD geactiveerd

AW 71 is een echte 4 bak bedoel je dat de OD automatisch meeschakeld maar dat je middels een knopje op de zijkant van de pook hem uit kan zetten. Want ik heb dat in mijn 245 uit 1982.

Waar hangt de BW 55 dan aan?? de 160 serie soms

Geplaatst: 03.01.2011 - 16:04
door admiral
De Fryske Volvo Rider schreef:
zo'n vliegwielbehuizing verlassen lijkt mij erg moeilijk,
tenminste moeilijker dan 2 motorsteunen anders plaatsen en een gat maken voor de pook, of denk ik nu te gemakkelijk?
Niet alleen je motorsteunen moet je verlassen maar je zit ook met je carterpan en als ik het goed heb je olie aanzuig buis. Zo'n aangepast vliegwiel huis heb je als het goed is voor 100 euro.

Geplaatst: 03.01.2011 - 21:15
door oudevolvo
Volgens mij zijn zowel de AW70 als de AW71 automaten met vier schakeltrappen en beide een 3 bak met (inwendige) OD.

Een BW55 (ook een drietraps automaat, maar een iets sterkere dan een BW35) zit in de eerdere 240 (maar niet de allereerste met een B20).
Ik meen tot en met 1984.
In de 245 uit 1982 van @admiral hoorde dus ook een BW55.

Zoals @iroll schrijft is je goedkoopste optie om gewoon een (getunede) B20 in je 140 te hangen met een M40, M41 of BW35 erachter.

Houd er rekening mee dat de 4-traps automaat geen mechanische telleraandrijving heeft.
Check anders ook even de pagina http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-i ... ingen.html op mijn website.
Is geschreven vanuit Amazon, maar er zijn veel overeenkomsten met de 140.

Geplaatst: 03.01.2011 - 22:07
door admiral
s9606564 schreef:Volgens mij zijn zowel de AW70 als de AW71 automaten met vier schakeltrappen en beide een 3 bak met (inwendige) OD.

Een BW55 (ook een drietraps automaat, maar een iets sterkere dan een BW35) zit in de eerdere 240 (maar niet de allereerste met een B20).
Ik meen tot en met 1984.
In de 245 uit 1982 van @admiral hoorde dus ook een BW55.

Zoals @iroll schrijft is je goedkoopste optie om gewoon een (getunede) B20 in je 140 te hangen met een M40, M41 of BW35 erachter.

Houd er rekening mee dat de 4-traps automaat geen mechanische telleraandrijving heeft.
Check anders ook even de pagina http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-i ... ingen.html op mijn website.
Is geschreven vanuit Amazon, maar er zijn veel overeenkomsten met de 140.
Hmm leuk pluspuntje voor de verkoop. De mijne is van origine een amerikaan kan het daar aan liggen dat ik een 4 traps heb.

Geplaatst: 04.01.2011 - 09:43
door oudevolvo
s9606564 schreef:Een BW55 zit in de eerdere 240.
Ik meen tot en met 1984.
Sorry, herstel, de AW70 kwam al in 1984.
In dat eerste jaar hadden de AW70's nog een mechanische kilometertelleraandrijving, dus die zijn relatief schaars.

@admiral
Ik ben wel benieuwd of jouw AW70 origineel is of niet.
Als het goed is kun je dat uit je VIN halen.
Zie http://www.volvoclub.org.uk/vin_200.shtml

Je hebt [245][xx][?]
Dat staat voor [auto type][motor type][baktype]
Hierbij is voor de bak een 7 een AW70 en 8 een BW55

Geplaatst: 04.01.2011 - 10:01
door admiral
s9606564 schreef:
s9606564 schreef:Een BW55 zit in de eerdere 240.
Ik meen tot en met 1984.
Sorry, herstel, de AW70 kwam al in 1984.
In dat eerste jaar hadden de AW70's nog een mechanische kilometertelleraandrijving, dus die zijn relatief schaars.

@admiral
Ik ben wel benieuwd of jouw AW70 origineel is of niet.
Als het goed is kun je dat uit je VIN halen.
Zie http://www.volvoclub.org.uk/vin_200.shtml

Je hebt [245][xx][?]
Dat staat voor [auto type][motor type][baktype]
Hierbij is voor de bak een 7 een AW70 en 8 een BW55
Ach origineel of niet ik zie het als een luxe want hij is wel erg rustig in zijn toeren met de OD ingeschakeld. Ik weet een 264 te koop die van origine ook zijn uitgevoerd met een 3 bak zonder OD maar deze beste man heeft er een 960 4 traps in gehangen zal ook behoorlijk schelen denk ik en een conversie die weing wordt uitgevoerd denk ik.

Geplaatst: 04.01.2011 - 12:10
door oudevolvo
Puur om te weten of in 1982 in een USA al wel een AW70 ben ik toch wel benieuwd naar de eerste 6 cijfers van je VIN.

Verder ben ik het met je eens dat luxe een stuk belangrijker is dan originaliteit.
Ik ga in mijn 244 nu met een B23E met BW55 ook een AW bak zetten.

Weet je zeker dat het een bak uit een 960 is en niet uit een 940?
In een 960 zit namelijk een AW40 en dat is een bak vol elektronica.
Dat is inderdaad een niet zo alledaagse conversie.

Geplaatst: 04.01.2011 - 12:16
door admiral
s9606564 schreef:Puur om te weten of in 1982 in een USA al wel een AW70 ben ik toch wel benieuwd naar de eerste 6 cijfers van je VIN.

Verder ben ik het met je eens dat luxe een stuk belangrijker is dan originaliteit.
Ik ga in mijn 244 nu met een B23E met BW55 ook een AW bak zetten.

Weet je zeker dat het een bak uit een 960 is en niet uit een 940?
In een 960 zit namelijk een AW40 en dat is een bak vol elektronica.
Dat is inderdaad een niet zo alledaagse conversie.
Ik zal als ik op tijd thuis ben is kijken voor je, of kan ik dat ook vinden in de autopapieren.

Ik heb de beste man gebeld maar op het volvolvo-forum werd er ook over gesproken dat je een 960 d'r aan kan hangen.