Pagina 2 van 3

Geplaatst: 05.01.2011 - 11:58
door chrisje
Jij bedoeld dus

www.lasklus.nl

Geplaatst: 05.01.2011 - 12:26
door Shockwave
Yep, die bedoelde ik. thanks :-) Ze hebben onder andere een 480 gedaan. Ik heb ze net even een mail gestuurd voor een offerte. Benieuwd wat daaruit komt rollen.
dat je met die achterremmem door de apk gekomen bent joh..
Toch maar nieuwe remschijven ipv blokken denk je? De APK keurmeester zei dat schijven niet nodig waren, dat blokken voldoende waren.

Geplaatst: 05.01.2011 - 12:30
door diesel01
945i schreef:Je kan het met een novorox achtig middeltje nog iets uitstellen, maar je moet er toch een keer aan geloven, ben ik bang...

(dat je met die achterremmem door de apk gekomen bent joh.. :shock: )
Daar zat ik ook even naar te kijken, hij doet alleen in het midden aan de buitenkant nog wat.

Geplaatst: 05.01.2011 - 12:30
door 945i
Vind het magertjes wat hij aan aanrakingsoppervlak heeft...(vooral links)
Ik zou schijven en blokken vervangen.

Geplaatst: 05.01.2011 - 13:06
door Shockwave
Dan ga ik binnenkort toch maar de schijven vervangen (werd het maar wat warmer weer...)

Oja, beide wielkasten zitten tot de strot vol met novorox en blanke tektyl over de gelakte delen. Dat heb ik afgelopen september gedaan.

Geplaatst: 05.01.2011 - 13:19
door kip88
Die schijven zien er inderdaad slecht uit, merk je dat niet met remmen? Dacht het op de meeting al te zien, maar toen waren de blokken nog maar net vervangen. Nu zit er echt roestvorming op, een teken dat de blokken de schijf daar niet raken.
Ben bang dat je het probleem in de remklauwen moet zoeken. Als je blokken nieuw zijn kan het nergens anders aan liggen.

Geplaatst: 05.01.2011 - 14:38
door Live4Volvo
Ik zie dat je op eBay 22 euro betaald. Kijk eens bij Winparts.nl daar zijn ze wat goedkoper.

www.winparts.nl artikel nummers 0017612 en 0017613.

Geplaatst: 05.01.2011 - 15:13
door Shockwave
Dankje voor de link, scheelt toch weer 10 euro bij elkaar. En als het kan bestel ik toch het liefst in het nederlands, mijn duits is niet uber vloeiend :D
merk je dat niet met remmen?
Totaal niet! Ik heb weliswaar nog geen noodstop hoeven maken, maar een paar keer stevig remmen is al wel nodig geweest (fietsers zonder licht/reflectie) en toen stond ik ruim op tijd stil.

Geplaatst: 05.01.2011 - 19:08
door sleutelaar
v d hengel in maarn deed de mijne L+R voor 450 euro. reken daar 40 euro bij voor nieuw plaatwerk wielkastrande via ebay.

Geplaatst: 05.01.2011 - 19:20
door Shockwave
Totaal 500 euro dus, dat zijn de betere bedragen :p Een mail voor een offerte heb ik gelijk gestuurd. Ik heb nu 3 bedrijven gemaild, benieuwd wat dat oplevert.

Geplaatst: 05.01.2011 - 20:09
door Guidooo
Mooiste is ook een bedrijf dat deze randen vaker heeft gelast, gaat het ook een stuk sneller als ze het een keer eerder hebben gedaan met zo'n ding.

Maar succes ermee, ziet er opzich nog niet zo krokant uit.

Geplaatst: 21.01.2011 - 22:38
door Shockwave
Om het topic even af te maken:
De slechte stukken worden komende week uit de wielkasten gehaald en nieuwe erin gezet. Kosten daarvan gaan ongeveer 400 euro bedragen. (zonder spuiten).

Voor en na foto's en verdere ontwikkelingen volgen in mijn project topic.

Geplaatst: 21.01.2011 - 22:52
door V50R
Shockwave schreef:Om het topic even af te maken:
De slechte stukken worden komende week uit de wielkasten gehaald en nieuwe erin gezet. Kosten daarvan gaan ongeveer 400 euro bedragen. (zonder spuiten).

Voor en na foto's en verdere ontwikkelingen volgen in mijn project topic.
wij hebben er van de week nog twee gedaan voor een volvodealer, wij slijpen de oude randen er uit, en lijmen de nieuwe randen er in met carrosserielijm er in.

twee wielranden vervangen, inclusief strakmaken en spuiten, 14 uur werk

14 x 50,- excl 700 euro ex btw

materiaalkosten, wielrandjes, lijm, plamuur, grondlak, kleur, en blanke lak 150 euro

totaal 850 euro excl. BTW

zeg maar dat je voor 1000,- incl BTW twee randen hebt vernieuwd en opnieuw gespoten

Het voordeel van lijmen is dat je geen warmte in brengt, dus minder roestgevoelig, en doordat je geen warmte in brengt, minder strakmaak werk, en dus sneller strak, dus minder kosten

Geplaatst: 21.01.2011 - 23:11
door Shockwave
Tja, dan ziet het er natuurlijk allemaal weer splinternieuw uit, maar 1000 euro zit er niet in de kas op het moment :p

De prijsopgaaf die mee ik meekreeg was 41,65 per uur. Nieuwe wielranden kosten 50 euro (al besteld).

Geschatte werktijd was 4-5 uur. 5 uur x 41,65 = 210 euro inc. btw.

Materiaalkosten waren dus 50 euro voor nieuwe wielkasten, verder nog gebruik van materiaal 50 euro.

Dus dan zitje op ruim 300 euro. We hebben wat uitlooptijd ingecalculeerd voor eventuele problemen, dus dan zit je op 400 euro.

Maar dit is dus allemaal zonder de lak en de daarbij horende werkzaamheden.

Geplaatst: 10.02.2011 - 14:20
door jef
Ook bij mij heeft de roest in de wielkasten toe geslagen...ben zo links en rechts al eens prijs opgave gaan vragen,en ik ben toch snel tussen de 1000 en 1200 euro kwijt voor beide kanten. Is er geen forumlid in de buurt van Landgraaf of omstreken die kan lassen of ken je iemand die mij daar mee kan helpen?
Ik hoor het graag.

Wielkasten

Geplaatst: 25.05.2011 - 12:12
door jef
Ik heb de wielkasten aan beide zijde laten vervangen,,dat wil zeggen uitslijpen ,nieuwe opzetstukken erin lassen en laten spuiten..hij ziet er weer als nieuw uit,,
en dat voor een prijs van ??????? 500 euro's.

Geplaatst: 25.05.2011 - 12:35
door blastaway
potdomme, daar kan je niet voor sukkelen. Heel netjes geworden en zeker dit geld waard.

Geplaatst: 25.05.2011 - 19:20
door Shockwave
Inderdaad erg netjes geworden!

Tot hoever zat de roest bij jouw? Bij bij trok die zelfs de dorpels in onder de deuren.

Geplaatst: 25.05.2011 - 21:02
door EvertBram
strak zeg!

Geplaatst: 25.05.2011 - 22:36
door jef
De roest aan stuurkant was de hele rand tot ver onder de dorpel,net voorbij het krikpunt .Dat was zeker een afkeur punt geworden. aan de andere kant was de hele rand aan het roesten.