Aanlopen na linkerbocht

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
rdkraker
3rd Gear member
Berichten: 252
Lid geworden op: 21.07.2010 - 15:28
Locatie: Bergen NH

Bij garage langsgeweest; hij was overtuigd van iets wat aanliep. Allebei wielkasten nagekeken en idd klein aanloopplekje gevonden. Ik was alleen overtuigd dat dat kleine plekje nooit die herrie kon maken...

Peilstokje gekeken van stuurvloeistof; was ruim onder full en vol met schuimige vloeistof. Had nl net rotonde gepakt... Maar kon het volgens hem niet zijn.

Toch ook maar ff bijgevuld; proefrit gedaan maar kon t probleem niet meer reproduceren... :-)

Hopen dat t zo blijft! Blijft wel dat er wat lekkage was uit t reservoir, ff in de gaten houden komende tijd maar in ergste geval nieuw reservoirtje of slang.

EDIT: Kleine aanvulling, vanochtend weer rondjes gedraaid op onze ruime parkeerplaats, maar gelukkig niets meer kunnen terughoren!
Citroen c4 grand picasso zwart, 1.6thp my 2012
Ix35 my 2010 2.0 benzine I-catcher
V70 D5 my03, donkerblauw RTI, HU803, volleder
Renault Espace 2.0 16V LPG-G3 (donkergrijs) my00
VW Passat variant 1.9 TDI (d.blauw) my99
Renault Laguna (d.blauw) LPG-G3
Renault Megane Coupé (kanariegeel) 1.6
Citroën Saxo 1.1 (blauw) my97[/s][/size]
KOOPERKOOI
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.01.2011 - 23:07
Locatie: Langezwaag (FRL)

Beste RDKraker, ik las vrijdagavond jl. jouw probleem, was verrast want ik had exact hetzelfde probleem met het geluid in een linkerbocht. Na lezing van de reacties op jouw bericht direct mijn stuuroliereservoir bekenen, en inderdaad dit stond bijna droog! Zaterdagochtend bij mijn volvo-specialist garage Bosscha (al 30 jaar volvospecialist!) bij mij in het dorp (Langezwaag) stuurvloeistof gevraagd, zijn 1ste reactie was direct:"o, zeker een schurend/krakend geluid in een linkerbocht?" Zijn verklaring: in een linkerbocht wordt de stuurstang het langst, en 'vraagt' daardoor de meeste stuurvloeistof. Bij een te laag peil in het reservoir wordt dit dan leeggezogen en in het reservoir ontstaat dan het schuur/kraakgeluid. Na bijvullen was het probleem verholpen/geluid verdwenen. Geen lekkage bij de stuurbekrachtigingspomp, dus mogelijk onder bij de stuurstang, moet ik nog onderzoeken. Volgens mijn volvospecialist hoef je niet de slangaansluitingen te vervangen, maar zijn er 'teflonbusjes' in de handel die je in de slangaansluiting schuift en daardoor de lekkage stopt. Maar dat komt dus later. Nu eerst op zoek naar info over mijn niet-werkende koplampverstelmotor rechts (heb al wel de stekker losgehaald, schijnt soms te helpen als er een paar dagen geen elektrisch contact is). Ben benieuwd. Hartelijke groet van KooperKooi
Gebruikersavatar
rdkraker
3rd Gear member
Berichten: 252
Lid geworden op: 21.07.2010 - 15:28
Locatie: Bergen NH

Hoi en welkom op t forum! Tja als je geen volvo specialist in de bduurt hebt bewijst zon forum wel heel erg zijn dienst! Anders zoek je je een breuk natuurlijk en is het maar de vraag wanneer je er achter komt.

Dank voor de tip van de teflon buisjes en sterkte met de koplampverstelmotor (3X woordwaarde)
Citroen c4 grand picasso zwart, 1.6thp my 2012
Ix35 my 2010 2.0 benzine I-catcher
V70 D5 my03, donkerblauw RTI, HU803, volleder
Renault Espace 2.0 16V LPG-G3 (donkergrijs) my00
VW Passat variant 1.9 TDI (d.blauw) my99
Renault Laguna (d.blauw) LPG-G3
Renault Megane Coupé (kanariegeel) 1.6
Citroën Saxo 1.1 (blauw) my97[/s][/size]
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Bij mij de leidingen onderaan het stuurhuis gaven lekkage (bij ong 175K)
Stalen leidingen zijn toen vervangen. Problem solved.
Was wel een flinke klus.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

rdkraker schreef: Peilstokje gekeken van stuurvloeistof; was ruim onder full en vol met schuimige vloeistof. Had nl net rotonde gepakt... Maar kon het volgens hem niet zijn.
toppertje schreef:als je wielen aanlopen is dat visueel makkelijk te kontroleren.
je hebt dan blanke schuurplekjes in de wielkast.
een kapotte homokineet zorgt mi. niet voor een zeurend/krakend geluid.

hoe is het peil van je stuurbekrachtigingsreservoir(3x woordwaarde)
trouwens?
dus toch het peil van je stuurolie. :P
is iig.de goedkoopste oplossing
geen glans zonder wrijving
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”