Pagina 2 van 2
Geplaatst: 21.01.2011 - 11:57
door b-j
Conslusie is dat de ventilator en de klimatecontrol (computer in de middenconsol onder de radio) vervangen dienen te worden.
Is dit te doen door dit uit een sloop auto te halen en deze over te plaatsen?
Kan dit 1 op 1 overgezet worden? Wat zijn de aandachtspunten bij het overzetten?
Heeft hier iemand ervaring mee?
Geplaatst: 22.01.2011 - 13:04
door Oceanracer
Die ECC heb je waarschijnlijk zelf naar de vernieling geholpen door niet de accu los te koppelen. Ventilator kan natuurlijk gewoon kapot zijn geweest.
Die ventilator kan gewoon worden overgezet, die ECC moet overeenkomen met het precieze modeljaar van jouw auto en gelijke uitvoering. Let daarbij ook op de recirculatiestand. Daar zijn twee soorten van.
En uiteraard niets aan- of afkoppelen met de accu nog aangesloten!
Geplaatst: 22.01.2011 - 20:41
door Rippie V70
Wat is eigenlijk de reden dat je ECC er niet tegenkan als de stekker wordt verwijderd zonder dat de accu is losgekoppeld?
Het is dat ik het nu weet, maar bij her inbouwen van m'n parrot heb ik blijkbaar veel geluk gehad......
Geplaatst: 22.01.2011 - 21:27
door wim998nl
Ik begrijp dat ook niet, bij contact uit is hij spanningloos na 2 minuten.
Ik heb hem ook al verschijnende keren al losgehad.
Kan iemand dit dan verklaren? :dontknow:
Geplaatst: 22.01.2011 - 23:15
door Oceanracer
Bij ALLE werkzaamheden aan de ECC en radio wordt door Volvo voorgeschreven om de accu los te koppelen. Het zal wel een reden hebben, maar die staat er nooit bij. Dat het goed kan gaan, blijkt wel uit jouw situatie, maar dat het mis kan gaan is hier ook geregeld te lezen. Een gewaarschuwd mens...
Geplaatst: 23.01.2011 - 13:10
door Bigdog
Die ventilator kan gewoon worden overgezet, die ECC moet overeenkomen met het precieze modeljaar van jouw auto en gelijke uitvoering. Let daarbij ook op de recirculatiestand. Daar zijn twee soorten van.
Er staan meerdere nummers op, t.w.,
- Achterop het paneel in het zwart
- Achteop het paneel op de blauwe sticker
- Achter de knop van de stc (, dus op de print zelf )
En dan nog de vraag, is deze softwarematig te benaderen.....