Pagina 2 van 2
Geplaatst: 18.01.2011 - 23:26
door Iroll
De achterkant kan raar reageren als de carrosserie in een bocht en volbeladen met een klap op de achteras slaat of door een diepe rioolput rijdt. De bumpstop vangt de klap op en daardoor hou je 'm beter in de hand. Vandaar dat het ook een apk afkeur is om zonder te rijden. En verder de redenen die kipp88 aangeeft, ook niet onbelangrijk!
Geplaatst: 19.01.2011 - 19:02
door Guidooo
Dat snap ik helemaal, maar het ging even met de combinatie met hulpveren

Ik vroeg me af of je ondanks de hulpveren die dingen nog raakt?
Geplaatst: 19.01.2011 - 20:24
door Iroll
Ze zijn verplicht zoals ik al zei. Zonder geen apk, maakt geen ruk uit met of zonder hulpveren.
Geplaatst: 19.01.2011 - 20:44
door Guidooo
Oke, dan zal ik maar eens gaan beunen!
Geplaatst: 24.01.2011 - 22:21
door Guidooo
Is ook weer klaar.
Nieuwe vraag:
Ik heb het idee dat m'n motor vrij los zit. Als ik hem in z'n een zet en de koppeling niet met veel beleid laat opkomen beweegt het blok wat naar achteren, in hoeverre is dit normaal? Dat het wat beweegt oke, daarvoor hangt het op rubbers.
Maar lijkt me wel heel veel beweging eigenlijk. Als ik met de hand het probeer te bewegen krijg ik er ietsje beweging in. Motorsteunen lekken niet, ook de achterste niet.
Als ik tijdens het rijden ook het gas ff loslaat en dan weer vol erop voel je ook een schok, komt ook door het blok wat je dan ziet bewegen (motorkap ligt eraf

). Alle bouten zitten goed vast.
Ander probleem, de auto liep voor vervangen koppeling/versn. bak goed op benzine en LPG, nu loopt hij alleen nog maar goed op LPG. Stationair blijft hij net lopen op benzine, en tijdens het rijden is het aardig horten en stoten. Net of hij te weinig krijgt. Als ik ineens het gas los laat slaat hij ook bijna/helemaal af. Ligt dus puur aan de benzine want op LPG loopt het best.
Geplaatst: 25.01.2011 - 08:00
door wpee
Motor ligt nooit 100% vast erin, die moet bewegen zelfs anders gaan er dingen in de aandrijving afbreken. Wat jij beschrijft lijkt me normaal.
Wat betreft benzine, is het oude benzine?
Zitten alle connectoren en slangen weer goed vast op de juiste plek na vervangen van koppeling? Geen scheurtjes in de slangen?
Geplaatst: 25.01.2011 - 09:41
door Iroll
Schakelen alle versnellingen nog wel soepel in? Als de achterste motorsteun stuk is dan wordt het inzetten van zijn 1 en achteruit een stuk lastiger. Het is niet altijd makkelijk om te zien of de achterste motorsteun lek is, is eigenlijk alleen goed te constateren op een brug.
Wel goed schoon gewerkt, maw kan er vuil in de leidingen gekomen zijn?
Geplaatst: 25.01.2011 - 09:48
door Guidooo
1/achterruit gaat nog soepel. Als je hem ook normaal laat opkomen heb je er geen last van. Nouja er is niks vettigs, anders had ik dat wel gezien met montage van de bak
Jawel, dat is ook allemaal niet los geweest. Enigste is dat ik de motor een stuk heb laten zakken voor bak demontage. Ik kan echter niets ontdekken dat klem zit... Benzine is voor een deel redelijk oud (denk ik?), zo'n 3 maand schat ik. Laatst nog 10/15L nieuwe bij in gegooid. Daar ligt het niet aan denk ik.
In hoge toeren loopt hij trouwens wel behoorlijk goed tot goed. Dus vanaf 2300/2500 ofzo.
Geplaatst: 25.01.2011 - 10:58
door Iroll
Wacht even af tot alle oude benzine eruit is, kan heel goed aan de oude benzine liggen. 3 maanden is behoorlijk oud, de moderne benzine begint al na een week of 6 aan kwaliteit te verliezen.
Geplaatst: 25.01.2011 - 14:37
door Guidooo
Oke. Mooi lastig want er zit nog behoorlijk wat in, 2/3e ofzo. Valt dat nog ergens af te tappen?
Geplaatst: 25.01.2011 - 19:29
door wpee
Aftappen is lastig, leegzuigen met slang of ergens slang losmaken bij de motor en op contact zetten, dan pompt de benzine pomp de benzine wel uit de tank. Even fles eronder
Anders omschakelen op benzine op de langere rechte stukken.