Pagina 2 van 2
Geplaatst: 18.01.2011 - 11:03
door mad
en als je eenmaal automaat hebt gereden wil je niet anders meer....
Geplaatst: 23.01.2011 - 17:27
door Lilian
Ik heb er één gevonden, Summum Seasonline van 10/2007, geartronic. Wel wat parkeerschade (lekker nonchalant die Fransen) en binnen is gewoon een rooster van een speaker doorgeprikt met een skistok. Maar..vergeleken met NL prijzen niet duur.
Antraciet met beige leren bekleding.
Geplaatst: 23.01.2011 - 19:34
door mad
Ziet er goed uit voorzover te zien...mooie lichte (leren) bekleding! hoeveel km heeft deze gemaakt?
Geplaatst: 23.01.2011 - 22:01
door Lilian
hij staat op 100.000km, en heeft vier nieuwe banden.
vond ik ook mooi, die lichte bekleding, weer eens wat anders!
ik zei nu wel Seasonline, maar daar ben ik nog niet achter, wel dat schuifdak, maar de rest van die line heb ik nog niet naar gezocht ::?
Heb hem nog niet thuis staan..
Geplaatst: 23.01.2011 - 23:26
door Discovery
Mooie wagen! Seasonline in NL was elektr. inklapbare buitenspiegels, waterafstotend glas op de voorste zijruiten en standkachel.
Geplaatst: 24.01.2011 - 08:15
door mad
Een ton op de teller.. nét ingereden. Mooi! Als de (Volvo) onderhoudsboekjes er bij zijn kon dit wel eens een hele goede zijn. Al die parkeerschades zijn weg te werken... wanneer komtie thuis te staan?
Geplaatst: 25.01.2011 - 13:51
door Summum
Nette auto, maar weet je zeker dat het een Summum is?
Zo op het eerste gezicht heeft hij nl. geen xenonverlichting. Is de bestuurdersstoel elektrisch bedienbaar? Dat was ook een standaardvoorziening op de Summum.
Oktober 2007 betekent overigens ook dat hij ergens een tijdje in voorraad heeft gestaan. Vanaf medio 2007 is immers ook modeljaar 2008 (het huidige model) geleverd!
Geplaatst: 29.01.2011 - 18:06
door Lilian
je brengt me aan het twijfelen.. ik heb met de Volvo garage gesproken die zei dat het een Summum was. De bestuurdersstoel is wel elektrisch bedienbaar, aan de zijkant van de stoel zaten knoppen, met 1,2,3 en mem (memoire) Hoe zie je op de foto dat het geen xenon verlichting is? Ik ben niet blij als het een Momentum blijkt te zijn, niet dat dat niets is, maar dan moeten ze het niet zeggen.
Dat hij in voorraad heeft gestaan klopt. De eigenaar zag hem in de showroom en nam hem mee. Daarom denk ik nu dat het geen season line is, maar enkel een schuifdak als optie. Eigenlijk betekent het dus dat deze auto ouder is, maar dat hij in oktober 07 de weg op ging. Eh.. toch wel modeljaar 2007?
Nog een foto, misschien kun je meer er uit afleiden.
Geplaatst: 29.01.2011 - 18:15
door Lilian
nog een
Geplaatst: 29.01.2011 - 20:24
door abbabak1
Lilian schreef:
Ik vind het wel een interessante over de handgeschakelde, waarom heb je bij zo'n auto liever een automaat?
Ik woon in Duitsland in de heivels, al het lokale verkeer gaat met hairpins en mindere bochten, naar boven en beneden.
Het is dus veel optrekken, (op de motor) afremmen en weer optrekken.
Het gebrul dat een automaat daarbij maakt en het werk dat ie moet verzetten zijn niet van de lucht. Daarom geen automaat.
De NL verhoudingen zijn wat anders en daar zou het me niet uitmaken.
Weet niet waar je woont in Fr, wel dat een scheckheft XC70 in .DE vaak de best onderhoudde (?) auto's zijn die je in de EU kunt vinden.
En regelmatig ook nog een relatief lage prijs...
Geplaatst: 02.02.2011 - 13:52
door Lilian
Summum, je hebt helemaal gelijk, goed gezien! Ik heb nu de originele factuur en het is inderdaad geen Summum, maar een Momentum D5 185 AWD Edition Luxe.
Geen xenon, dus waarschijnlijk ook geen automatisch verstelbare koplampen, automatische reiniging. Zit ook geen stoelverwarming in, maar het is natuurlijk een Zuid-Frans model
Wel perle lak (titanium), select leder, schuifdak, elect. stoelen met geheugen, trekhaak en de rest moet ik nog ontdekken.
Geplaatst: 06.02.2011 - 15:58
door Summum
Aha, goed dat je daar zekeheid over hebt gekregen. De xenonlampen zijn vrij eenvoudig te herkennen doordat er dan koplampsproeiertjes in de bumper aanwezig zijn. Ook de lens/reflectoren achter het koplampglas zijn dan wat anders.
Het is dus een Momentum, maar wel met een paar extra's die hem bijna op het niveau van een Summum brengen. Als je xenon geen must vind is het een fraaie uitvoering. Zelf zou ik RTI wel missen, maar met een TomTom kun je tegenwoordig ook veel
Zo te zien heb je inderdaad een MJ 2007 te pakken. Modeljaar 2007 is geleverd van circa juni 2006 tot en met mei 2007 en herkenbaar aan de knipperlichtjes in de spiegels (dat hadden eerdere modeljaren niet). Het is het laatste modeljaar van dit type V/XC 70 geweest.
Daarna kwam modeljaar 2008, maar dat is een heel andere auto, het huidige model.
Ik ben beniewd of je hem gaat kopen!
Geplaatst: 18.02.2011 - 19:25
door Lilian
Ik heb hem gekocht en gisteren opgehaald. Moet nog wennen aan de automaat en weet nog niets van alle mogelijkheden. Maar ik vind hem mooi!
Geplaatst: 18.02.2011 - 20:29
door mad
Gefeliciteerd! ben benieuwd naar je ervaringen! Succes ermee, en vooral veel rijplezier...

Geplaatst: 06.08.2011 - 12:07
door Lilian
Ik rij er nu zo'n maand of vier in en het rijdt geweldig. Comfortabel, sterk, geartronic is fijn, zit super, AWD vind ik ook prachtig, kortom geen spijt van. Maar doordat vorige eigenaar weer eens met de Franse slag reed, zijn remschijven achter al vervangen en turbo pomp (of hoe heet dat in het Nederlands, op z'n Frans 'canalisation de turbo') is ook vervangen. Waarschijnlijk met koude motor lekker stevig de helling op scheuren. Irritant!
Zat eens te denken, koopt iedereen nu zijn auto in NL? Het zou toch interessant kunnen zijn als je vanaf een bepaald bouwjaar in het buitenland koopt, gezien de BPM. Had ik deze uit 2007 in NL gekocht, was het minstens 12.000 euro duurder uitgevallen.
Geplaatst: 06.08.2011 - 18:41
door mad
Gefeliciteerd! Genieten dus...

Geplaatst: 07.08.2011 - 12:52
door Discovery
Lilian schreef:Zat eens te denken, koopt iedereen nu zijn auto in NL? Het zou toch interessant kunnen zijn als je vanaf een bepaald bouwjaar in het buitenland koopt, gezien de BPM. Had ik deze uit 2007 in NL gekocht, was het minstens 12.000 euro duurder uitgevallen.
In Nederland moet je over geimporteerde auto's ook gewoon bpm aftikken, anders zou iedereen zijn tweedehands auto's uit het buitenland halen. De hoeveelheid BPM hangt af van de leeftijd van de auto en de nieuwprijs van de auto. In de praktijk is het echter vaak toch interessant om een auto te importeren.