Volvo stoelen

Peter248
2nd Gear member

mad schreef:
Dit verhaal komt me écht heel vreemd voor. Hoe komt het dat je de eerste anderhalf jaar géén problemen hebt gehad? Een stoel verandert niet zo bar veel in anderhalf jaar..
Tja, vertel jij het maar. Ik baal er zelf ook van. Ik weeg ongeveer 93 kilo, dus niet enorm veel. Mijn echtgenote weegt 35 kilo minder en is nog geen 1.70m groot. Na anderhalf jaar was de stoel/zitting naar ons beider mening zo scheef dat we het meldden bij de dealer bij de onderhoudsbeurt. De monteur heeft toen een stukje gereden en zei onmiddelijk dat hij de stoel scheef vond. Er moest iets aan gedaan worden. Toen is het zitkussen vervangen, alleen heeft dat niet voldoende geholpen. In het begin leek het het beter te zijn maar na een paar weken niet meer.

Bij dit soort dingen twijfel je heel lang aan jezelf, maar als er pijnstillers aan te pas moeten komen probeer je alles uit om de oorzaak te vinden.

Dus tips, raad? Laat maar horen.
945i
8th Gear member

Er staat een/DE tip...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Peter248
2nd Gear member

sbv schreef:Ik heb zelf erg lange bovenbenen en armen waardoor in veel auto's de zitting simpelweg te kort is of het zitvlak kan niet goed gesteld worden.

De sportstoelen in mijn V70 zitten erg goed, stuk beter dan die in de XC70 van mijn pa(comfort stoelen) en ook beter dan de stoelen in onze S70. Maar het is erg persoonlijk. Wil je altijd goed zitten, investeer dan eenmalig in bijv een ASS stoel en plaats deze in de volgende auto. Vroeger heb ik jaren met een ASS stoel gereden, zit voor mij net nog wat beter dan de sportstoel uit de V70
Ik heb zelf 3 maanden in een V70 van de vorige generatie (2007) mogen rijden, als voorloopauto. En ik vond naar mijn gevoel de stoelen daarin beter. Maar goed drie maanden waren misschien wat kort om een goed oordeel te vormen. (De instap in het vorige model vond ik wat minder, knalde telkens met mijn been tegen de handremhendel...)

Een ASS stoel heb ik wel eens aan gedacht. Maar altijd gehoopt dat dat niet nodig zou zijn. Ik vind het mooier uitizien als de beide voorstoelen dezelfde vorm hebben. (En kleur met de rest van het leer, dat is nu quartz.) En twee ASS stoelen vind ik weer wat veel van het goede. En een Volvo kies je toch ook vanwege het prima meubilair? Althans daar staan de stoelen bij Volvo toch bekend om?

Maar goed, de eerste anderhalf jaar heb ik geen stoelproblemen gehad. Dus dan zou dat nu toch ook gewoon opgelost moeten kunnen worden?
945i
8th Gear member

Stoelen zijn altijd een compromis, geen enkele rug is hetzelfde...
Als je niet lekker zit en veel in de auto zit, dan is een op maat gemaakte stoel een uitkomst. heb 11 jaar in 5 auto's met een ASS gereden, helemaal top vond ik dat ding.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
NielsPHEV
7th Gear member

Heb jaren een ASS stoel gehad in de 460, 900, 9-3 en V40. In de S60 en V70 vind ik de standaard stoelen prima zeker de dynamic uitvoering. Wel heb je het gevoel wat op de bok te zitten omdat ze niet ver genoeg kunnen zakken waardoor voor mij de rijbeleveing wat minder dynamisch is
Tsjemp
3rd Gear member

Ik ervaar zelf een drukpunt in mijn stoel op de zijkant van de achterste naad.
Weet iemand een bedrijf in Brabant of Utrecht die autostoelen restaureert?
mad
6th Gear member

Peter248 schreef:
mad schreef:
Dit verhaal komt me écht heel vreemd voor. Hoe komt het dat je de eerste anderhalf jaar géén problemen hebt gehad? Een stoel verandert niet zo bar veel in anderhalf jaar..
Tja, vertel jij het maar. Ik baal er zelf ook van. Ik weeg ongeveer 93 kilo, dus niet enorm veel. Mijn echtgenote weegt 35 kilo minder en is nog geen 1.70m groot. Na anderhalf jaar was de stoel/zitting naar ons beider mening zo scheef dat we het meldden bij de dealer bij de onderhoudsbeurt. De monteur heeft toen een stukje gereden en zei onmiddelijk dat hij de stoel scheef vond. Er moest iets aan gedaan worden. Toen is het zitkussen vervangen, alleen heeft dat niet voldoende geholpen. In het begin leek het het beter te zijn maar na een paar weken niet meer.

Bij dit soort dingen twijfel je heel lang aan jezelf, maar als er pijnstillers aan te pas moeten komen probeer je alles uit om de oorzaak te vinden.

Dus tips, raad? Laat maar horen.
Het begint er dan op te lijken dat de stoelen niet recht in de auto zijn gemonteerd (fabrieksfout?). Kun je het vergelijken met een andere/ zelfde type Volvo... ik bedoel: daadwerkelijk meten of de stoelgeleiders op exact dezelfde plek zijn gemonteerd? Je gaat eigenlijk voortdurend het gevecht aan met de kussens, die wellicht na verloop van enige tijd niet anders kunnen...
XC70 D5 2009 Ocean Race
cabriovan
1st Gear member

Ben ook niet een van de kleinste (1,97) en vind de zit van de volvo door de jaren heen prima. Bij de 850 heb ik minder beenruimte, maar de stoelen zijn erg goed en hoog. De vorige generatie had prima stoelen, maar zat altijd de handrem in je been te prikken. De nieuwe V70 heeft rpima beenruimte maar iemand heeft bedacht dat de rugleuning wel wat minder hoog kan waardoor ik met mijn schouders tegen de hoofdsteun aankom. Maar ach er is altijd wat, 10 jaar geleden een keer vw gehad ( moest van de fleetmanager, ik werk in Belgie en daar heeft men een voorleifde voor Duits) en dat was 3 jaar afzien en nooit weer.
Overigens heeft de C70 (1ste generatie) ook echt heerlijke stoelen.
Volvo V70 2.0d
Volvo C70 2.4t
Volvo 855 2.5-20V
Volvo V70XC 2.5T
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Als je anderhalf jaar zonder klachten in een stoel zit en vervolgens problemen krijgt dan zul je de oorzaak toch bij jezelf moeten zoeken.

Zorg dat je rug en buikspieren beter getrained zijn. Zorg voor een betere algemene conditie zodat de bloedvaten naar de benen minder klachten geven...
Simpel en het kost niets. Nou ja... wat energie en tijd ;-)

Ik wil hiermee helemaal niet beweren dat je een verwaarloosd lichaam hebt ;-) maar in veel gevallen scheelt het enorm. Vooral bij rugklachten zonder duidelijke oorzaak.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Peter248
2nd Gear member

mad schreef:Het begint er dan op te lijken dat de stoelen niet recht in de auto zijn gemonteerd (fabrieksfout?). Kun je het vergelijken met een andere/ zelfde type Volvo... ik bedoel: daadwerkelijk meten of de stoelgeleiders op exact dezelfde plek zijn gemonteerd? Je gaat eigenlijk voortdurend het gevecht aan met de kussens, die wellicht na verloop van enige tijd niet anders kunnen...
Ik heb helaas niemand in mijn kennissenkring waarmee ik de auto/stoel/bevestiging kan vergelijken. Ik denk er voorzichtig over om op zoek te gaan naar een werkplaatshandboek. En dan zelfs maar eens gaan sleutelen (stoel d'r uit, bekleding er vanaf, kijken of ik de oorzaak kan vinden).

Overigens heb ik reeds contact gehad met de leasemaatschappij en de dealer. Zij weten ook niet direct raad. Begrijpelijk omdat frame en zitkussen al vervangen zijn. Ik heb met de leasemaatschappij afgesproken dat ik eens naar een andere dealer ga voor een "second opinion". (Zonder direct veel geld uit te gaan geven.) Nu nog op zoek naar een goede, eerlijke dealer die een beetje thuis is in ergonomie en stoelen...
Peter248
2nd Gear member

Hans schreef:Als je anderhalf jaar zonder klachten in een stoel zit en vervolgens problemen krijgt dan zul je de oorzaak toch bij jezelf moeten zoeken.

Zorg dat je rug en buikspieren beter getrained zijn. Zorg voor een betere algemene conditie zodat de bloedvaten naar de benen minder klachten geven...
Simpel en het kost niets. Nou ja... wat energie en tijd ;-)

Ik wil hiermee helemaal niet beweren dat je een verwaarloosd lichaam hebt ;-) maar in veel gevallen scheelt het enorm. Vooral bij rugklachten zonder duidelijke oorzaak.
Klinkt op zich logisch. Ware het niet dat ik al tien jaar fysiofitness, tennis, en behoorlijk op ergonomische zithoudingen gefocust ben. Zowiezo altijd aandacht aan mijn rug besteed.

Daarbij, zoals ik al schreef, zelfs mijn vrouw vind de stoel scheef. En zij klaagt nooit! Dan is de kans groot dat er iets mis is, denk ik.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Als de stoel scheef is is ie scheef.... en dat kan natuurlijk niet.
Maar het lijkt mij dat dat komt door een verkeerde zithouding in de stoel waardoor de stoel na verloop van tijd "wat schheef gaat staan.

Het is maar een theorie hoor. Vervelend voor jou want Volvo stoelen zijn nou eenmaal erg goed.

Hoe ik erop kom... zelf ben ik altijd een enthousiast duursporter. Marathon gelopen e.d. Toch had ik altijd pijn in mijn onderrug in de auto.
Erover nadenkend besef je dan dat je met hardlopen toch heel selectief enkele spiergroepen traint waardoor de rest in onbalans is.
Door meer bovenlichaam training te doen dmv sit ups en opdrukkken kreeg ik echt binnen een paar weken een veel sterker bovenlijf en waren mijn rugklachten in de auto grotendeels verdwenen.

Maar als je stoel echt scheefstaat....tja....

Heb wel dat ik wat moet wennen aan de stoelen van mijn nieuwe Volvo. Maar dat heb je ook als je een nieuw bed koopt. Maar ze zitten heerlijk.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Italia
2nd Gear member

Ik moet helaas ook constateren dat de stoelen in de NN van beduidend andere kwaliteit zijn dan wat ik tot dusfer gewend was. Zozeer zelfs dat ik met de gedachte speel om de stoelen uit een N hierin over te zetten.

Iemand enig idee wat hiervoor, naast het logische, nodig is?
-Gaten in frame/chassis aanpassen
-Aanpassing bedrading stoelverwarming
340,360,340,360,340,850,740,850,740,360,325,850,S60, V70NN, S60
V50 R
6th Gear member

Ik denk niet dat je de stoelverwarming werkend krijgt, er ligt toch andere hardware en software in de NN. Ook moet je rekening houden met de airbags en SIPS e.d. . Ben bang dat dit niet gaat lukken.
sbv
6th Gear member

Als je wat anders wilt zou ik eens gaan kijken bij Ass autostoelen.

Ik ben overigens ook van mening dat de stoelen in een V70nn minder zijn dan de sportstoelen in een V70n. De R design gaan dan nog wel, maar die andere zijn niet mijn ding

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Thom
5th Gear member

Ze zijn wat zacht, en weinig geprofileerd. Je hebt ook nog de optie 'sport leder' op de V70 en S80, dat is al een pak beter. Maar Volvo heeft geluisterd is mijn indruk, want in de S/V60 vind ik, en velen met mij, de stoelen ronduit briljant. Prettig ook dat het geen prijzige optie is om goed te zitten, zoals bij een aantal concurrenten wel het geval is.
NielsPHEV
7th Gear member

sport leder vind ik ook lekkerder zitten dan de standaard stoelen in de huidige V70 helaas waren ze niet te bestellen op de LE
evert65
6th Gear member

Na een rit van drie kwartier stap ik dan ook strompelend uit de auto
dat ken ik ook , nog nooit eerder gehad, heb planken gereden ( Opel) Frans comfort Peus)
en de volvo heeft fijne stoelen zitten lekker, maar ik kom na een lange rit met kramp in mijn rechter bovenbeen/heup uit de auto, erg lang ben ik niet, 183. en de stoelen staan in de hoogste stand want in de laagste moet ik na 10 km rijden met kramp in mijn been stoppen.
waar het aan ligt zou iok ook niet weten
fijne wagen, maar de stoelen hebben een minpuntje
keep calm!, your randomizer is running
edraket
7th Gear member

Ik heb eens op wat plaatjes gekeken van V70 R-design stoelen, maar ik zie bijna geen verschil in vorm, behalve een extra baan op het zitvlak. Zitten die stoelen dan zoveel anders?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Italia
2nd Gear member

Wat ik heb begrepen van mijn garage, is dat de stoelen van de huidige serie V70, identiek zijn aan die van de C30,S40,V50. met het kortere zitvlak (tov de V70N/S60N) als manco.

Ik maak bij qua ombouw van stoel, niet eens zo zorgen om Sips, op de motor maak ik er ook geen gebruik van.....
340,360,340,360,340,850,740,850,740,360,325,850,S60, V70NN, S60
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”