Dit topic + haynes ga ik nodig hebben vermoed ik

Als dat gefluit de distributie is dan zou ik er geen meter meer mee rijden voordat die vervangen is.Mijn auto lijkt 's morgens wel een stoomlocomotief met al dat gefluit, terwijl het toch echt een 460 is...
Ik moet erbij zeggen dat ik dat niet zeker weet. Ik heb uiteraard onder de kap zitten luisteren, maar ik kan niet echt zeggen dat het nu duidelijk van de distributieriem of multiriem vandaan komt.Als dat gefluit de distributie is dan zou ik er geen meter meer mee rijden voordat die vervangen is.
Als je hem twee keer rond had gedraaid,had hij dus weer op de merktekens gestaan,het krukastandwiel draait namelijk twee keer rond ten opzichte van het nokkenastandwiel,die pen om te blokkeren had je eigenlijk niet nodig,de merktekens staan immers op de riem en de tandwielen.Schilder schreef:Hartelijk dank,Iroll schreef:Hier staat een beschrijving in hoe je de timing belt vervangt. En op de skydrive site staat de NL beschrijving in het servicehandboek (groep 1(17).
De d-riem ligt er ondertussen op, maar voor mij was het geen uurtje werk, ietsjes langer.
Het rare van alles was de lijntjes op de d-riem had ik netjes gelijk staan met de merktekens v/d poelie`s boven en onder, daarna volgens PDF-beschrijving even 2 x vrije slag draaien liepen de lijntjes niet meer gelijk met de markeringen op de poelie`s..ik zweette peentjes, terug naar de computer gelopen om even goed te lezen, moest ik controleren als markering goed staan kijken naar vliegwiel, deze stond netjes op 0 graden, en ook de blokkering paste er precies weer in ( naast peilstok ) dat moest goed zijn of betekenen.
Het moment van starten was aangebroken, de auto startte gelijk...tijd voor een biertje..
Bedankt.
Schilder
Betekend dat ik niet genoeg rond gedraait heb, en de blokkering heb ik even nog nodig gehad om de onderste poelie goed na te trekken, maar deze paste toevallig toen de markering ( v/d poelie ) gelijk stond met de kap.Ramon&Ramon schreef: Als je hem twee keer rond had gedraaid,had hij dus weer op de merktekens gestaan,het krukastandwiel draait namelijk twee keer rond ten opzichte van het nokkenastandwiel,die pen om te blokkeren had je eigenlijk niet nodig,de merktekens staan immers op de riem en de tandwielen.
Zp leer je nog is wat toch?
Dat zekerToppie forum?
Tis niet de riem die fluit of wat dan ook, ik zag op je filmpje ook een km stand staan op de D-kap, kijk eens naar je teller, de mijne was ooit vervangen bij 90.000 en moest em nu vervangen bij 144.695...mijn riem was nog goed, maar de rol stond stil en draaide mee naar enige tijd, en begon dan te fluiten, ik heb gewoon een nieuwe 3 delige set gehaald, en maar goed ook want de spanrol-lager was ook versleten.Shockwave schreef: Kun je nog ergens aan zien of een riem versleten is (gerafeld ofzo?) of als een lager versleten is? Of moet ik gewoon op mijn oor vertrouwen en kijken luisteren waar het geluid exact vandaan komt?