Pagina 2 van 2
Geplaatst: 01.02.2011 - 10:01
door diesel01
Verstandig.
Ik zou nu net zo reageren, maar op dat moment was ik pislink...
Geplaatst: 01.02.2011 - 17:50
door sanco
maar als je dempers worden vervangen, hoeveel werk en kosten zijn er dan extra gemoeid met een paar nieuwe rubbers? er vanuitgaande dat je auto zijn 1xxkkm al heeft gemaakt zou ik overwegen alles maar direkt aan te pakken. heb je hier overigens ook nog de keuze optie van "extra stijve" bussen? meen dat wel eens gelezen te hebben....als ik je hoor wil je immers een strak rijdende auto... (verlagen is dan nog beter)
succes!
Geplaatst: 01.02.2011 - 18:08
door The Volvoboy
De gele KONI's bevallen bij ons erg goed

Geplaatst: 01.02.2011 - 18:28
door Kick
Ik ben vanmiddag weer bij m'n garage geweest om alles nog eens door te nemen.
De achter draagarmrubbers zijn hetzelfde als een V70 die bij Svala op de brug stond dus daar ga ik niets aan laten doen.
Het blijkt dat ik zelf regelende schokbrekers heb dus hiervoor gaan we kijken naar goede vervangers (tips zijn welkom!).
Toen toch nog maar eens naar de stuurinrichting gekeken en gelukkig is hier niets op aan te merken.
Wel opperde de monteur dat misschien toch de winterbanden (op 16 inch velgen en dus een hogere wang hebben) ook mee kan spelen kwa het rare weggedrag. Maar dat heb ik kunnen weerspreken; ik had het zelfde effekt met de 225 op een 17 inch velg (die er vanaf eind april weer onder gaan).
Bovendien heb ik hier al meer gelezen dat ongeacht een 225/45/17 of 205/55/16 je met deze auto retestrak moet rijden. En daar ga ik voor!
Geplaatst: 02.02.2011 - 09:33
door diesel01
Kick schreef:Bovendien heb ik hier al meer gelezen dat ongeacht een 225/45/17 of 205/55/16 je met deze auto retestrak moet rijden. En daar ga ik voor!
Ehmm ja en nee.
Ik ben net terug van de wintersport en dus van de Duitse autobahn, 4 inzittenden(volwassen)+bagage en 205/55/16H winterbanden als schoeisel.
Vanwege het gewicht van de auto+inzittende voelt het allemaal goed en solide aan, maar in vergelijk met onze vorige S60 durf ik nu niet zo hard het klaverblad te nemen.
De S60 was helemaal std en ik heb nu nivoregeling.
Tussen het Duitse geweld is het prima toeven met de V70 maar in vergelijk met mijn vorige S60 is mijn huidige V70 de comfortabele.
Precies wat ik zoek en in samenhang met dit motorblok onbeschoft snel, voor mensen die echt mee willen doen op de autobahn is de V70 Sport Edition te comfortabel en kan ik mij voorstellen dat je 200+pk zou willen.
Het is wel heerlijk cruisen met 160km/h op de cc.
Geplaatst: 22.02.2011 - 12:00
door Kick
Eindelijk zijn gisteren de schokbrekers vervangen. Ik bleek van die zelfregelende te hebben dus het was wel weer meteen een dure grap...
Ik heb er daarna alleen nog maar mee huis gereden en vanochtend mee naar m'n werk en ik merk gelukkig al wel duidelijk verschil. De achterkant is meer 'bonkeriger' en voelt weer aan als 'nieuw'. Als ik vanmiddag weer naar huis ga dan weet ik een putdeksel in de Zeeburgertunnel die hiervoor de achterkant een zijdelingse zwiep gaf als ik er overheen reed. Ik ga die put eens opzoeken! Ik ben benieuwd!
Geplaatst: 23.02.2011 - 19:11
door Kick
Yes! Het waren dus duidelijk de schokbrekers! Ik heb nu weer een vaste, stabiele kont die gewoon rechtdoor blijft gaan bij oneffenheden. Ik heb er inmiddels alweer wat kilometers opzitten en ik kan niet anders zeggen dan; HEEERLIJK!!!
Geplaatst: 23.02.2011 - 20:17
door The Volvoboy
Mooi zo! :thumbleft: